Hae
JohanOnFitness
Kaupallinen yhteistyö

3 vinkkiä kuinka viedä oma somevaikuttaminen seuraavalle tasolle

Kaupallinen yhteistyö: Venuu.fi / Erottajan Kasino

Olemme Monna Pursiaisen ja Emmi Lehtomaan kanssa pitäneet nyt muutamaan otteeseen Vaikuttajan somepaja -tapahtuman, jossa annamme käytännön vinkkejä miten oman somettamisen voi viedä ammattimaisemmalle tasolle.

Somepajoissa olemme puhuneet paljon henkilöbrändäämisestä, itsensä kaupallistamisesta ja siitä mitä konkreettisia asioita täytyy tehdä, jotta somettamisella voi tehdä tuloja.

Tässä postauksessa annan teille nyt kolme vinkkiä miten jokainen vaikuttaja voi viedä omaa tekemistään pidemmälle.

1. Perusasiat kuntoon

Olen tätä asiaa hokenut useammassa eri päivityksessä. Jotta vaikuttaja on uskottava omassa työssään, niin perusasioiden tulee olla kunnossa.

Bloggaajien kohdalla tämä tarkoittaa, että jokaisessa postauksessa tulee olla valokuvia. Kukaan ei jaksa lukea postausta, jossa ei ole mitään visuaalista. Kuvien ei tarvitse olla superhienoja otoksia, mutta niiden pitää olla tarkkoja. Eli älä lisää suttuisia, pimeitä tai tärähtäneitä kuvia. Jokaiseen kuvaan kannattaa tehdä edes kevyt muokkaus: valoisuus ja kontrasti.

Katso ettei kirjoituksesi sisällä kirjoitusvirheitä. Virheitä toki sattuu kaikille (myös mulle, jopa liian usein), mutta pääasia on, että niiltä yritetään välttyä. Eli kirjoitukset kannattaa aina oikolukea ajan kanssa.

Yksi tärkeimmistä asioista on myös aktiivisuus. Päivitä Instagrammia 1-3 kertaa päivässä ja blogia vähintään 3 kertaa viikossa. Kun päivitystahti on aktiivinen, niin saat varmasti lisää seuraajia, uusia lukijoita, jne. Aktiivinen päivitystahti nostaa myös näyttökertoja ja kattavuutta.

2. Ole sosiaalinen

Miksi luulet, että sosiaalinen media on ikinä luotu? Sen alkuperäinen tarkoitus on olla sosiaalinen media. Nyt kun somessa ei kommentoida, ei tykätä, eikä aiheuteta reaktioita, niin algoritmit ajavat tilin näkyvyyden alas.

Joten jos haluat näkyä edes omille seuraajillesi, niin ole sosiaalinen. Kommentoi, tykkää ja keskustele omien seuraajiesi kanssa, mutta myös tuntemattomille. Näin algoritmit rupeavat suosimaan tiliäsi ja saat myös lisänäkyvyyttä.

Twist Cafe Kamppi

3. Tutustu analytiikkaan

Ota käyttöön blogissasi Google Analytics, jonka avulla näet miten paljon blogillasi on sivukatseluita, mikä on lukijoidesi sukupuolijakauma, minkä ikäisiä lukijasi ovat ja mitkä ovat heidän kiinnostuksen kohteet. Näin pystyt tuottamaan sisältöä joka heitä kiinnostaa ja myymään kaupallisia yhteistöitä myös yrityksille, joiden kohderyhmä täsmää sinun kohderyhmäsi kanssa.

Instagramissa kannattaa ottaa yritystili käyttöön, jolloin pystyt seuraamaan analytiikkaa myös IG:n puolella. Analytiikasta näet mm. demografiset tiedot ja mitkä julkaisusi menestyy parhaiten.

Erottajan Kasino

Vaikuttajan somepaja

Tässä oli nyt kolme vinkkiä miten voit viedä oman somettamisen uudelle tasolle. Tämä oli vain pintaraapaisu meidän Vaikuttajan somepajasta. Jos aiheet kiinnostaa enemmän, niin voit tutsutua meidän e-kirjoihin täältä. Syksyllä on tulossa myös lisää someworkshopeja ja somepajoja vaikuttajille.

Erottajan Kasino

Viimeisin Vaikuttajan somepaja -tapahtuma järjestettiin taas Erottajan Kasinolla, jonka löysimme aikaisempaa somepajaa varten Venuu.fi-sivustolta. Venuu.fi-sivusto on Suomen suurin ja suosituin tapahtumatilojen varauspalvelu. Venuun kautta voi etsiä tiloja käytännössä mihin tarpeisiin tahansa; kokous, polttarit, häät, juhlat, jne. Venuun kautta löysimme Erottajan Kasinon, joka sopi meidän tarpeisiin enemmän kuin hyvin; keskeinen sijainti, kaunis tila ja mahdollisuus järjestää koulutus yli 20 hengelle. Tämän takia oli mahtavaa, että saimme viettää samassa paikassa myös toisen somepajan.

Tapahtuman yhteistyökumppanina oli mm. Twist cafe Kamppi, josta saimme herkullisen aamiaisen tapahtumaan. Tarjolla oli bageleita, vegaanisia croisantteja sekä gluteenittomia sämpylöitä smoothien ja kahvin kera.

Tapahtuman goodie bagin sponsoroi Pur-Kauppa, Aco Finland, Nkdskn.fi sekä Foodin.

Kiitos yhteistyökumppaneille. 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *