Hae
JohanOnFitness
Kaupallinen yhteistyö

Sosiaalisen median trendit 2019

Kaupallinen yhteistyö: Venuu.fi / Erottajan Kasino
*Sisältää mainoslinkkejä

Olin eilen vetämässä Monna Pursiaisen ja Emmi Lehtomaan kanssa Vaikuttajan somepaja -tapahtumaa. Tapahtuma oli loppuun myyty, joten selvästi tarvetta tämän tyylisille koulutuksille ja tapahtumille on.

Vaikuttajan somepaja

Tapahtuma järjestettiin Erottajan Kasinolla. Olimme etsineet Monnan kanssa tapahtumatilaa Venuu.fi-sivustolta, joka on Suomen suurin ja suosituin tapahtumatilojen varauspalvelu. Venuun kautta voi etsiä tiloja käytännössä mihin tarpeisiin tahansa; kokous, polttarit, häät, juhlat, jne. Venuun kautta löysimme Erottajan Kasinon, joka sopi meidän tarpeisiin enemmän kuin hyvin; keskeinen sijainti, kaunis tila ja mahdollisuus järjestää koulutus yli 20 hengelle.

Erottajan Kasino

Erottajan Kasino

Erottajan Kasino

Tapahtuman aamiaisen tarjosi Pauligin kulma, josta tuli kahvit, tuorepuurot ja avokadoleivät kaikille. Goodie bagin yhteistyökumppaneina oli Påre skincare, Pauligin kulma, Humble ja Pur-kauppa.

Tapahtuma oli kaikille maksullinen, joka tietenkin aina vaikuttaa selvästi noshow:hun. Tapahtumasta jäi puuttumaan vain yksi ja sekin oli sairastapaus. Eli yhtä lukuun ottamatta kaikki ilmoittautuneet pääsi paikalle.

Somepajassa käsiteltiin henkilöbrändin rakentamista sosiaalisessa mediassa, miten ja millä tavoin voi tehdä somesta ammatin sekä miten viedä se oma tekeminen seuraavalle tasolle. Monna kertoi myös omia kokemuksia siitä, miten hän on rakentanut somesta itselleen ammatin.

Sosiaalisen median trendit 2019

Meidän kaikkien puheenvuoroissa korostettiin sitä, että sometekemisen punainen lanka on tänä vuonna se aitous. Kiiltokuvaelämä on eilistä ja tänä päivänä ihmisiä kiinnostaa aito elämä ja oikeat tunteet, niin ylä- kuin alamäessä.

Markkinointialalla on jo vuosia puhuttu itse sisällöstä ja tarinan kerronnasta. Nyt tämä puoli korostuu entisestään myös vaikuttajilla. Kauniit kuvat eivät enää riitä, vaan sisältö tulee olla kohdillaan. Kanavakohtaista sisältösuunnittelua kannattaakin jokaisen vaikuttajan tehdä.

Yksi keskeisimmistä trendeistä onkin unohtaa massat ja keskittää oma sisältö sille omalle pääkohderyhmälle. Oma pääkohderyhmä selviää, kun tutkii analytiikkaa ja aloittaa vuoropuhelun oman yleisön kanssa.

Somekenttä pirstaloituu vuosi vuodelta. Kannattaa olla mukana useammassa kanavassa, mutta vain ja ainoastaan, jos on jotain aitoa sisältöä. Ei esimerkiksi kannata lähteä johonkin kanavaan vaan sen takia, kun se on nousussa. Jos ei oikeasti ole uutta ja mielenkiintoista sisältöä, jota lähteä tuomaan esiin uudessa kanavassa, niin kannattaakin laittaa kaikki paukut jo olemassa oleviin kanaviin.

LUE MYÖS: ONKO SISÄISTÄ KAUNEUTTA OLEMASSA TÄSTÄ

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *