Hae
JohanOnFitness

20 Minuutin Jalkatreeni Ulkona Vauvan Kanssa

Näillä ilmoilla ei oikein salille huvita mennä, joten päätinkin yksi päivä irrotella ja tehdä jalkatreenin ulkona. Nyt kun en ole kauhean kovia treenejä jaloille tehnyt, niin Theo riitti oikein hyvin mun kahvakuulaksi vastuskuminauhan kanssa. No Theo painaa yli 10 kg, joten se oli ihan hyvä paino. 😀

Treenin ideana oli olla nopea ja tehokas.

Tässä treeni ihan sellaisenaan. 

  1. Kuminauha jalkojen väliin nilkan korkeudelle. Pakarapotku taakse sekä jalan heijaus sivulle supersarjana putkeen. 4 sarjaa ja 15 toistoa per liike.
  2. Kuminauha jalkojen väliin polvien alapuolelle. Kuminauha tiukaksi ja hartioiden levyinen haara-asento. Vauva syliin antamaan lisäpainoa. Liikkeenä ihan perinteinen kyykky. 4 sarjaa ja 15 toistoa.
  3. Sumokyykky vauva sylissä. Eli leveä haara-asento ilman kuminauhaa. Selkä mahdollisimman suorana koko ajan, jotta liike painottuu pakaroihin ja takareisiin. Pidä liike hissimäisenä eli rauhallisesti ylös ja rauhallisesti alas, ilman huilaamista. 4 sarjaa ja 15 toistoa.
  4. Viimeistele treeni askelkävelyllä. Tässä ei tarvitse vauvaa eikä kuminauhaa. 😀 Kävele 30 askelta ja pidä sen jälkeen tauko. Toista sama vielä kaksi kertaa. Eli 3 sarjaa ja 30 askelta.

Normaali kyykky

Vaikka treeni kuulostaa kevyeltä, niin mulla tuli kyllä paikat kipeäksi. Hikikin virtas kun teki liikkeet tehokkaasti ilman liian pitkiä palautuksia.

Sumokyykky

Olisin kuvannut treenin teille, mutta juuri sopivasti mun kamerasta loppui akku. :/ Tässä mukana nyt vanhempia kuvia samoista liikkeistä kahvakuulan kanssa. Jos vauva on painona, niin pitäkää hänet kiinni teidän omaa vartaloa vasten. Treeni sai muuten inspiraation Monnan ja Tuukan Ylös, ulos treenaamaan -kirjasta!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *