Hae
JohanOnFitness

Mille Vartalo Näyttää 6 Kk Synnytyksestä

Nyt on reilu kuukausi mennyt edellisestä tilannekatsauksesta. Tämän kuukauden aikana paino tipahti noin kilon verran, joten raskauskiloja on se n. 1 kg enää jäljellä eli 20 kg takana.

Kuten aikaisemmissakin kirjoituksissa olen kertonut että isoin ”ongelmakohta” on alavatsa ja se, että lihasmassaa on lähtenyt niin paljon. Onneksi olen nyt päässyt salille useamman kerran viikossa ja vaunulenkkejäkin on tullut nyt tehtyä.

Salilla käynti on kyllä nostanut omat fiilikset kattoon. Ihan kuin olisin saanut taas palan omaa itseä takaisin. Toki voimatasot ovat laskeneet merkittävästi, mutta pikku hiljaa tässä totutellaan kroppaa taas salitreenin pariin. Joudun edelleen nyt hieman himmailemaan, koska erkauma ei ollut vielä kuroutunut umpeen. Luulen, että tästä menee vielä noin vuosi, että saan vartalon siihen tilanteeseen missä se oli ennen raskautta. Pikku hiljaa hyvää tulee. 🙂

Ruokavalio on edelleen vähän niin ja näin, mutta edistysaskel on siinä mielessä otettu, koska olen nyt ulkona syönyt myös salaatteja. 🙂 Ja oli muuten hyvää!

Vatsaahan en kauheasti pysty vetämään sisään ja sehän nyt selittyi juuri sillä, että sitä erkaumaa on mulla vielä jäljellä. Se myös selittää sen, että en saa keskivartaloon sitä kontrollia niin hyvin kuin haluaisin.

Laitan jatkossa nyt kuvat näin, että olen urheilurintaliiveissä, jotta mahdolliset muutokset näkyy selkeämmin.

Lue myös: Mille vartalo näyttää 2 kk synnytyksen jälkeen 

9 kommenttia

  1. miltsu kirjoitti:

    kannattaa varoa salitreenien kanssa jos on erkaumaa,se kun voi pahentaa sitä entisestään..

    • Lukija kirjoitti:

      Juuu ja kannattaa varoa muutenkin ihan kaikkea! Raskauden syyksi voi pistää seuraavat 10 vuotta 😉

      • johannavaris kirjoitti:

        No joo totta. 😀 No mutta kyllä mä tietenkin nyt tätä asiaa terveellä järjellä varon. 🙂

    • miltsu kirjoitti:

      niinhän sitä varmaan vois 😉 en mä ainakaa ite tieten tahtoen haluis itelleni aiheuttaa ehkä jopa pysyviä muutoksia kroppaan, sen vuoks erkauma kannattaa hoidattaa kuntoon ennenku lähtee liiaksi treenailee. kukin tyylillään 🙂

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka! Joo tottakai! Sitä olen yrittänyt varoa koko ajan ja kiinnittänyt huomiota juuri vatsan kontrolliin. Menen nyt ammattilaiselle ja käyn oman saliohjelman ja liikkeet hänen kanssaan läpi vielä, jotta tiedän mmitä liikkeitä voin tehdä ja mitä en.

  2. mariem kirjoitti:

    Ihanat vaatteet ja upea äiti olet (ulkoisesti ja sisäisesti) <3

  3. Paula kirjoitti:

    Siis missä oot tarkistuttanu sen erkauman? Mä olen nyt tehny syviälihaksia vaan synnytyksen jälkeen, nyt on 4kk siitä. Salilla ja juoksemassa oon käyny,ainoa jota oon varonut on suorat vatsalihakset

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka! Kävin Hyvinvointistudio Lupauksella. No näin oli mullakin, mutta nyt selvästi olen tehnyt vähän liian kovaa, koska erkaumaa on jäljellä vielä tuon verran. Suosittelen lämpimästi käymään ammattilaisella, joka tietää oikeasti erkaumasta paljon ja pystyy sen kunnolla katsomaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *