Hae
JohanOnFitness

Kevyttä Liikuntaa Flunssan Jälkeen

Mulla on ollut joku 4 viikkoa kestävä flunssa. Edelleen on ajoittain ääni paineessa ja aamuisin irtoaa vielä räkää. Muuten on ollut onneksi aika terve olo. En uskalla kumminkaan vielä salille mennä, vaan haluan palautua flunssasta rauhassa.

Theo on onneksi tervehtynyt jo kunnolla. Hänellä oli myös pitkään kestävä flunssa.

Tänään aloitin kumminkin kevyet vaunulenkit. Vakiolukijat tietävät etten oikein pidä lenkeistä, mutta nyt laitoin kuulokkeet korviin ja kuuntelin omaa soittolistaa ja kävelin rauhassa vaunujen kanssa. Theo onneksi nukkui lenkkien ajan. (Eli onneksi se viimeviikkoinen oli vain huonoa tuuria.)

Olen positiivisesti yllättynyt, että itseasiassa lenkit oli jopa aika miellyttäviä. Raitis ilma teki hyvää mielelle ja varmaan koko kropalle.

Kävin tänään vetämässä aamupäivällä 4 km lenkin ja nyt illalla 7 km lenkin. Tuli hieman hiki, mutta en hengästynyt missään vaiheessa, joten tahti oli juuri sopiva.

Theo sai näin kahdet hyvät päikkärit raittiissa ilmassa. Ilmakin oli aivan ihana.

Ajattelin ensi viikolla aloittaa kevyet kotijumpat. Mulla on menossa Nordic Fit Maman -valmennus, jossa otetaan liikunta, liikkuvuus ja terveelliset sekä säännölliset ateriat takaisin arkeen. Treenien osalta en ole voinut osallistua, mutta nyt ensi viikolla palaan treeneihin kurssin osalta. Voin kumminkin itse säädellä tehokkuutta, niin haluan aloittaa kevyesti. Kurssin liikkuvuusharjoituksen tein tänään ja teki muuten hyvää!

Flunssan jälkeen suositellaan, että palataan liikunnan pariin kevyesti ja omaa kehoa kuunnellen. Leposyke pitäisi olla normaalilla tasolla ja olo muutenkin hyvä ja pirteä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *