Hae
JohanOnFitness

Miten Olen Treenannut Raskauden Jälkeen

Olen nyt päässyt käymään salilla 2 kertaa viikossa. Toiveissa on, että pian pääsisin 3-4 kertaa viikossa, jos saisin aikataulut sovittua kunnolla x:n kanssa.

Aloitin treenaamisen kroppaa tunnustellen. Tunnen itsekin ettei keskivartalon tuki ole vielä täysin saavutettu. Tunnen sen etenkin alavatsassa. Siellä siis on vielä selvästi erkaumaa jäljellä.

Nyt olen ollut Nordic Fit Maman -verkkokursilla, jossa tulee joka päivä tehtäviä joita voi tehdä kotona. Tehtävien avulla saadaan taas tuntumaa syviin vatsalihaksiin ja lantionpohjalihaksiin sekä aukaistaan imetyksestä tulleita yläkropan jumeja. Tällä kurssilla myös edesautetaan erkauman palautumista. Olen tykännyt kyllä kurssista!

Vanhempi kuva. Odotan kyllä, että pääsen treenaamaan taas kunnolla!

Salilla tein ekoilla kerroilla koko kroppaa läpi aina kaksi sarjaa per lihasryhmä. Pidin painot pieninä, mutta sarjojen toistot pitkinä. Nyt olen sitten jo ruvennut jakamaan lihasryhmiä. Olen tehnyt esim. olkapäät ja ojentajat sekä toisella kerralla selän ja hauikset.

Olen hieman nostanut painoja ja sarjoja olen nyt tehnyt aina kolme. En missään nimessä ole vielä tietenkään samoissa painoissa kuin aikaisemmin. Esimerkiksi aikaisemmin tein hauiskääntöä selälleen vinopenkissä 8-9 kg:n painoilla ja nyt teen vain 5 kg:n painoilla.

Välillä tuntuu, että pystyisin laittamaan liikkeisiin enemmän rautaa, mutta en ole vielä uskaltanut. Liikkeissä on niin tärkeää säilyttää keskivartalon kontrolli ja nyt kun erkaumaa vielä on, niin kontrollin pitäminen on hankalampaa.

Näitä fiiliksiä taas metsästetään. 🙂 Kuva JohanOnTreenit-sarjan kuvauksista, jossa treenattiin yhdessä Satu Kalmin kanssa. 

Olen tehnyt jokaisella salikerralla myös fysioterapiaa. Mullahan oli selän kanssa ongelmia muutama vuosi sitten ja kävin sen takia puoli vuotta fyssarilla useamman kerran viikossa. Tuolta ajalta mulle jäi rutiiniksi yhdistää fysioterapian liikkeet osaksi mun salitreenejä. Nyt fysioterapian liikekistä on ollut iso apu jumien avaamiseen. Yleensä aamulla kun herään, niin tuntuu kuin olisin kokovartalokipsissä. 😀 Tähän on tullut helpotusta nyt salista.

Jalkoja en ole uskaltanut vielä kunnolla treenata. Olen muutamia pieniä jalkaliikkeitä salilla tehnyt ja vähän kokeillut mitä tuntumaa saan.

Tämän takia postauksessa vanhoja kuvia, koska itse tulee otettua vaan pikaselfiet enne kun poistuu salilta. 😀 

Treenit on mennyt hyvin kyllä perille, koska treenatut lihasryhmät ovat olleet useamman päivän kipeenä treenin jälkeen. Se on tuntunut kivalta! Tietää tehneensä jotain. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *