Hae
JohanOnFitness

Uusi Harrastus Ilman Kipuja

Raskauden aikana olen päässyt salille vain säännöllisen epäsäännöllisesti. Alussa pahaolo esti salitreenit ja sen jälkeen kauheat liitoskivut tulivat riesaksi.

Ennen raskautta liikuin aika paljonkin. Kävin 4-5 kertaa viikossa salilla ja päälle 2-3 kertaa aamulenkillä. Voitte kuvitella miten on ottanut mielen päälle ettei ole pystynyt edes kevyillä kävelylenkeillä käymään.

Kävimme tällä viikolla neuvolassa ja sielläkin taas kerran avauduin kun mitään ei oikein voi harrastaa. Neuvolatäti suositteli uimisen kokeilua. Mä en kauheasti tykkää uimisesta, mutta sovittiin neuvolan jälkeen herra x:n kanssa, että mennään yhdessä kokeilemaan sitä viikonloppuna.

Tänään aamulla pakattiin uimakamat ja suunnattiin x:n kanssa Mäkelänrinteen uimahallille. Lilluttiin aluksi terapia-altaassa, jonka jälkeen mentiin ihan kunnon altaaseen, jossa pystyi uimaankin. Perusuinti sattui nivusiin ja tuntui epämiellyttävältä.

Päätin  kokeilla vesijuoksemista siihen tarkoitetun kellukkeen kanssa ja sepäs tuntuikin ihan hyvältä. Vesijuoksin joku 20 minuuttia ja herra x uiskenteli seurana vierellä. Kävi hän hyppäämässä kympistä kyllä välissä alas, joka aiheutti mulle lähinnä lievän sydänkohtauksen. Mun mielestä se ei vain voi olla turvallista, jos yli 100 kiloinen mies hyppää 10 metristä alas. 😀

Lopuksi mentiin vielä vähäksi aikaa terapia-altaaseen ja sitten saunan kautta pois. Nyt sovittiin, että käydään yhdessä viikollakin uimassa, jos aikataulut antaa periksi.

Oli kyllä hyvä fiilis, että pääsi vihdoin tekemään jotain liikuntaa ilman kipuja.

Jospa tästä tulisi nyt mun uusi harrastus loppuraskauden ajaksi. 🙂

Lue edellinen postaus: Kun ystävyyssuhteet muuttuu

Yksi kommentti

  1. Outi Karita kirjoitti:

    Voi vitsi, mäkin olin eilen testaamassa vesijuoksua ja kirjoittelin siitä myös omassa raskausviikko koostepostauksessani. Vesiliikuntaa täälläkin nyt uudeksi liikuntamuodoksi, tuntui niin kevyeltäkin vedessä 🤗

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *