Hae
JohanOnFitness

Raskausruokavalioni

Alkuraskaudesta söin lähinnä mitä sain alas, koska silloin oksettava olo oli 247 ja miltei kaikki ruuat aiheuttivat kylmät väreet ja kuvotusta. Nyt onneksi olen saanut huonosta olosta huolimatta pidettyä säännöllisistä ruoka-ajoista kiinni.

Nyt jaan teille mun tän hetkisen ateriarytmin sekä ne ruuat mitä nyt eniten tällä hetkellä syön.

Aamupala:

  • Smoothie jossa on maitorahka, mansikoita, mustikoita ja pieni banaani.
  • Leipä tai täytetty croisantti tai kaurapuuro.

Lounas:

  • Kana/liha-salaatti yhdellä uuniperunalla

tai

  • Kanaa ja riisiä

Päivällinen

  • Kanaa ja riisiä

tai

  • 15 cm kanateryaki subwayn patonki

tai

  • Tonnikala-uuniperuna salaatilla

Iltapala

  • Syön nykyisin todella harvoin iltapalaa eli jos syön, niin syön skyrrin.

 

Viikonloppuisin ateriarytmi hieman muuttuu ja silloin saatan käydä kerran syömässä esim. hampurilaisen (en kylläkään joka viikonloppu). Aamupala on näistä ruuista ainut, jonka itse teen. Kaikki muut siis syön ravintolasta. En vain kykene tekemään ruokaa nyt kotona, koska ajatuskin ruuan laitosta vaan oksettaa.

Näiden ruokien lisäksi saatan napostella jotain pientä, jos olen kaverin luona kylässä tai illalla syödä muutaman väkevän karkin. Seuraavassa postauksessa kerron sen ensimmäisen ruokahimon mikä mulla tällä hetkellä on. 😀 Sitä mun tekee mieli koko ajan. 😀

 

 

4 kommenttia

  1. miltsu kirjoitti:

    kannattaa huomioida rasvojen saanti nyt raskausaikana, se on sikiön kehittymiselle äärimmäisen tärkeetä 🙂

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka! Hyvä huomio. Täytyykin lisätä oliiviöljyä salaatteihin / ruokaan. 🙂 Kiitos! Syön siis raskausajan monivitamiinia joka päivä, mutta se ei sisällä mun mielestä omegaa. 🙂

  2. Mia kirjoitti:

    Suosittelen jättämään vauvan takia pois pikkuhiljaa nää prosessoidut maitotuoteet (rasvaton maitorahka + skyr). Tässä hyvin kiteytettynä: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/19/laakari-puhtaasta-ravinnosta-apua-lasten-suolisto-oireisiin

  3. miltsu kirjoitti:

    kannattaa, ja rypsäriä/pähkinöitä niin saa just omegoita 🙂 itsekään en alussa hoksannu huomioida asiaa ennenkun neuvolassa tuli puheeksi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *