Hae
JohanOnFitness

Mistä Blogi On Saanut Alkunsa Kuvien Kera

Olen aloittanut bloggaamisen vuonna 2012. Tätä aikaisemmin olin jo pitkään ajatellut, että haluaisin kirjoittaa blogia, mutta en vain ollut saanut tätä aikaiseksi.

Vuonna 2012 aloitin Fitfarmin tehovalmennuksen ja mun tavoitteena oli puhtaasti pudottaa painoa ja oppia terveelliset elämäntavat. Ajattelin silloin, että voisin pitää blogia tästä mun matkasta. Tuolloin aloitin kirjoittamaan blogia Fastin gym-space -sivustolla. Vihdoinkin oli jotain sanottavaa.

Aika moni hyvinvointi/treeni-blogi on varmasti saanut alkunsa kyseiseltä sivustolta. Mun kirjoittamisen motiivi oli puhtaasti alkuun vain se, että jos pudotan painoa julkisesti, niin en voi lipsua ruokavaliosta. 😀

Aika nopeasti jäin koukkuun kirjoittamiseen ja toki siihen, että lukijoita alkoi tulla ihan mukavasti. Ihmettelin, että jotain tosiaan kiinnostaa mun painonpudotushöpinät.

Tehovalmennus oli oikeastaan startti niin elämäntapamuutokselle, kuin myös bloggaamiselle. Kun tehovalmennus päättyi, niin omat tavoitteet kasvoi niin treenaamisen kuin kirjoittamisen suhteen. Olisi myös tuntunut oudolta vain lopettaa kirjoittaminen juuri kun olin päässyt vauhtiin.

Fastin sivustolla kirjoittelin yli vuoden ja sitten aloitin JohanOnFitness-blogin blogspotissa. JohanOnFitness nimen keksi itseasiassa yksi ystäväni Maija ja hän kehitteli mulle myös tämän logon. En halunnut olla JohannaFitness tai FitnessJohanna. En kauheasti pidä etuliitteistä. 😀

Olen aika sarkastinen ihminen ja siksi tämä nimi osui ja upposi heti kun sen kuulin. Sen voi ymmärtää ja lukea monelta kannalta: Johanna on fitness tai Johan on fitness, mutta tarkoitus tosiaan on olla hieman sarkastinen joten se tosiaan on vain Johan on fitness.

En kerennyt kauaa kirjoittamaan blogia blogspotissa, kun mulle tarjottiin mahdollisuus tulla mukaan Fitfashioniin. Olen kirjoittanut blogia Fitfashionissä nyt reilu kolme vuotta.

Kirjoitustyyli on toki muuttunut aikojen saatossa ja paljon. Alkuun oli enemmänkin treenipäiväkirja-tyylistä tekstiä ja konkreettisia tuloksia dieetistä.

Bikini fitness -kisoihin valmistautuessa blogin sisältö pursusi ”glitteriä ja pinkkejä höyheniä”.

Viime vuosina olen sitten avannut enemmän omaa henkilökohtaista elämääni, pehettäni ja suhteitani. Olen yrittänyt myös parhaani mukaan jakaa vinkkejä mitä olen matkan varrella itse oppinut ja todennut hyväksi.

 Tässä hieman kuvia blogivuosien varrelta. 🙂

2012 / lokakuu

2012 / joulukuu

Muutoskuvaa

2014 / tammikuu

2014 / elokuu

2015

2016

Dieettiviikko 8

Tämä dieettiviikko ei missään nimessä ollut helpoimmasta päästä, koska mun viikkorytmi poikkesi hieman normaalista.

Olin alkuviikolla työmatkalla, joten ruokailut meni soveltaen. Treeneihinkin pääsin käsiksi vasta torstaina.

Kaikki treenikerrat ei täyttynyt tältä viikolta. Menin aamuaerobiselle sen 3 kertaa ja päälle tein yhtenä iltana 20 min ylämäkikävelyä. Salille pääsin vain kolme kertaa.

Tällä viikolla teen sen viisi salitreeniä. Korvaan sillä tuon puuttuvan treenin viime viikolta.

Vaa’alla en tällä viikolla käynyt. Katsotaan ensi viikonloppuna, että onko painoon tullut muutoksia vai alkaako painonpudotus nyt hidastua.

Pääsin tällä dieettiviikolla muuten hemmotteluun Suloon. Kävin hedelmähappokasvohoidossa ja iho oli kuin uusi sen jälkeen. <3 Siellä on muuten hyvä tarjous mikroneulauksesta menossa! Laitan siitä lisätietoa omassa päivityksessä. 🙂

Mulla alkoi tänään 9 päivän työputki, joten väsymys varmasti alkaa jossain vaiheessa painamaan päälle. Kovalla tsempillä eteenpäin kumminkin mennään. 🙂

Kivaa viikkoa kaikille!