Hae
JohanOnFitness

30 Minuutin Tehokas Jalkatreeni

Pitkästä aikaa ajattelin jakaa teille mun yhden treenin. Otin tämän käyttöön ihan vasta. Tällä hetkellä itse olen tehnyt  oman treeniohjelmani ja ruokavalioni, koska kisavalmennus päättyi.

Tämä treeni on toinen mun jalkatreeneistä ja puhtaasti volyymipainotteinen. Treeniohjelma sisältää super- ja triplasarjaa ja palautukset on ihan minimissään. Oon tehnyt tän esim. aamulla tyhjällä vatsalla, koska on hieman jumppamainen. Treeniohjelmassa on myös huomioitu se, että mun selkä ei kestä kaikkea.

Kun vedin tän ensimmäisen kerran, niin hiki lensi ja jalat oli pari päivää ihan tukossa. Vaikka kyseessä on volyymipainotteinen treeni, niin silti kannattaa uskaltaa laittaa painoja tarpeeksi ettei mene ihan heilutteluksi.

Treeniohjelma:

Supersarja:

  • Sumokyykky jumppanauha jalkojen välissä 20 toistoa
  • Askelkävely (lyhyt askel)  60 sekunttia

1 min palautus

Triplasarja:

  • Reisikoukistus laitteessa 20 toistoa
  • Reidenojennus laitteessa 20 toistoa
  • Loitontajat laitteessa 20 toistoa

1 min palautus

Triplasarja:

  • Askelkävely (pitkä askel) 40 askelta
  • Nousu boxin päälle 40 kertaa
  • Jalkojen ojennukset jumppapallon päällä 30 toistoa

2 min palautus ja kierros uudestaan. Kierroksia yhteensä 3-4 kpl.

Suosittelen testaamaan. Mulle ainakin sopii tällä hetkellä hyvin, koska on nopea ja tehokas ja sisältää juuri ne liikkeet jotka ei rasita selkää. Painoja voi helposti lisätä jos haluaa haastavammaksi ja muutenkin pienillä muokkauksilla saa lisähaastetta. Esim. jos boxille nousu on liian helppo, niin sen päälle voi hypätä.  🙂

Kommentoikaa jos pääsette testaamaan, että miltä se teistä tuntui tai jos tulee kehitysideoita tälle. 🙂

img_5206

Viimeisimmän jalkatreenin vetäsin pitkästä aikaa Myyrmäen Fitness24Sevenissä. Ihan ku kotiin ois tullut! <3 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *