Hae
JohanOnFitness

Painonpudotuksen Sudenkuopat

Nyt halusin jakaa teille omia ajatuksia painonpainonpudotuksesta ja siitä, mitä virheitä ainakin itse olen joskus tehnyt. Kaikille ihmisille sopii tietenkin eri asiat ja kaikki ei toimi kaikilla, mutta nämä ovat sellaisia asioita joita on hyvä miettiä ja tarkastella.

  1. Kaikki heti tänne nyt

Jos ajatuksena on, että haluaa nopeasti tuloksia ja aloittaa sen kesäkunnon kaivamisen esiin noin kuukautta ennen kesälomaa, niin aika nopeasti mennään ojasta allikkoon. Kyllähän nyt paastolla varmasti ne nesteet saa pois lyhyessäkin ajassa, mutta kyllä se aika suuri todennäköisyys on, että kilot tulee lomamatkalla takaisin. Vaikka kuukaudessa saisikin rasvaa polettua muutaman kilon, niin tässäkin tapauksessa kilot keertyvät pikku hijaa takaisin kun palataan siihen entiseen ruokavalioon.

Eli kannattaa suosiolla aloittaa se kesäkunnon metsästäminen jo hyvissä ajoin Tehkää pysyviä muutoksia elämään ja etsikää ne itselle sopivat asiat ja tavat saada tuloksia pysyvästi. Eli miten voisin syödä terveellisemmin, liikkua enemmän jne ja tehkää niistä tapa. Näin tuloksia saadaan varmasti hieman hitaammin, mutta kun elämäntapa muuttuu, niin tulokset varmasti pysyvät myös parremmin.

2. Ennemmän ja enemmän

Täytyisi muistaa, että enemmän on joskus vähemmän. Iso virhe on, että ajatellaan, että jos harrastan nyt joka ikinen päivä näin paljon liikuntaa, niin varmasti saan tuloksia. Kyllä, varmasti tuloksia syntyy tiettyyn pisteeseen asti. Mutta kun kertaheitolla lisätään liikuntaa elämään suuria määriä, niin loukkaantumisriski kasvaa ja sitten kun loukkaannutaan, niin ollaankin taas pois pelistä. Sitten kun ollaan pois pelistä, niin tuloksien saanti tietenkin pysähtyy.

Loukkaantumisen lisäksi riskinä voi olla kyllästyminen, liika uupumus ja pahimmassa tapauksessa jopa ylikunto. Itse harrastin aikoinani 18 tuntia tanssia viikossa ja paino pysyi samassa. Kun vähensin tunteja huimasti ja rupesin syömään enemmän, niin kappas painokin alkoi tippumaan.

3. Syödään liian vähän

Meillä naisilla on paha tapa ajatella, että syömällä ilmaa ja pölyä, niin painokin tippuu. Tästäkin on omakohtaisia kokemuksia nimimerkillä 1 000 kalorin dietti, joka ei tuottanut tulosta. 😀

Kun lisäsin aterioita ja ruuan määrää, niin energiatasojen nousun lisäksi myös paino alkoi tippua. Eli uskaltakaa syödä. Syökää terveellisesti terveellä järjellä. Alkuun kaikki hifistelytkin voi unohtaa ja opetella vain syömään oikein puhdasta ruokaa.

Eli jos tavoitteena on esim. painonpudotus niin ottakaa siihen aikaa, tehkää elämäntapamuutoksia älkääkä pikadiettejä, lisätkää liikuntaa kohtuudella ja pikkuhiljaa sekä opetelkaa syömään oikein. Näillä pääsee jo hyvin pitkälle. 🙂

xoxo Johanna

Näyttökuva 2015-10-26 kello 15.19.17.png

DSC02342

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *