Hae
JohanOnFitness

JohanOnTreenit F. Satu Kalmi

JohanOnTreenit* / Jakso 7

Ohessa on JohanOnTreenit-sarjan viimeinen jakso. 

Mulla oli ilo ja kunnia saada mun viimeiseen jaksoon vieraaksi Satu Kalmi. Tää ensimmäinen JohanOnTreenit-kausi sai musta parhaimman mahdollisen päätöksen, koska Satu on ollut mun ihka ensimmäinen valmentajakin. Sadun ansiosta sain innostuksen urheiluun, terveellisiin elämäntapoihin ja kilpailemiseen.

Satu on myös aina ollut mulle esikuva, koska hän edustaa mulle sellaista urheilijaa joksi itse haluan kasvaa, niin henkisesti kuin fyysisesti.

Moni teistä varmasti Sadun tietääkin, mutta niille kenelle Satu on uusi persoona, niin hänhän on menestynyt voimanostaja ja nykysin kilpailee Body Fitneksessä. Hän on ollut Fitfarmin toiminnassa mukana alusta alkaen. Sadun olette saattaneet törmätä myös omassa olohuoneessa, nimittäin hän on ollut mukana Jutta ja Superdietti ohjelmissa.

DSC02592

Sadun kanssa treenattiin nyt sitten olkapäät, ojentajat ja vatsat. Oli hauska huomata miten erilainen treeni olikaan kun vertasi edelliseen vieraaseen Susanna Mustajärveen, jonka kanssa treenattiin samat lihasryhmät. Itse rakastan olkapäiden treenaamista joten on aina kiva saada vinkkejä niiden treenaamiseen.

Ohessa JohanOnTreenit:

Ensimmäinen liike oli mulle täysin uusi. Tässä treenattiin takaolkapäitä naruilla. Tehtiin aina 3 sarjaa ja n. 12 toistoa.

DSC02461

DSC02459

Tän jälkeen tehtiin lisää takaolkapäitä kahdella eri variaatiolla. Nämäkin oli mulle uusia liikkeittä ja Satu auttoi hyvin saamaan sen tuntuman oikeaan paikkaan. Tehtiin supresarjaa eli kaksi liikettä putkeen. Kyllä tuntui!

DSC02473

DSC02476

DSC02484

Sitten siirryttiin vipunostoihin. Eli supersarjana tehtiin ensimmäiseksi eteenpäin nojaten vipunostot sivuille niin monta kuin tulee ja sen jälkeen jatkettiin selkä suorana niin monta kuin tulee.

DSC02504

DSC02506

DSC02503

DSC02508

Tottakai olkapäätreeniin kuuluu myös pystypunnerrukset. Eli mun inhokkiliike. Tehtiin rauhallisesti alas ja räjähtävästi ylös. Tosta mun räjähtävästä vaiheesta ei kyllä tullut mitään. 😀

DSC02536

DSC02544

Clip #44-001

Näiden jälkeen siirryttiin pystysoutuun. Itse teen tän aika leveällä otteella ettei liike mene epäkkäisiin. Tarkoitus saada tuntumaan sivuolkapäässä. Taas tehtiin n. 12 toistoa.

Clip #39-008

DSC02516

Clip #34-001

Ojentajille tehtiin supersarja jossa oli ekana ojentajapunnerrus käsipainolla niskan takaa ja ojentajat naruilla taljassa. Taljassa tehtiin vaan niin monta kuin puhtaana tulee. Mun kohdalla puhuttiin vaan muutamasta. Olin aika hapoilla. 😀

Clip #57

DSC02547

Clip #58-001

Lopuksi tehtiin taljassa vatsat. Itsellä selkä rajoitti liikettä, joten tein sen vaan ns. aktivointina. Näitäkin kolme sarjaa ja n. 15 toistoa.

DSC02559

Todella iso kiitos Sadulle ihan mielettömästä treenistä ja hyvistä vinkeistä. Sain taas aivan uutta puhtia omaan treenaamiseen. Sadun fysiikka on mun silmään aivan uskomaton ja motivoi kyllä viemään omiakin treenejä pidemmälle. Tällä naisella on tieto/taitoa ja asennetta ja ei voi muuta kuin ihailla! <3

Satu kirjoittelee aina välillä myös omaa blogia joten kannattaa käydä tutustumassa siihen tästä. 

Tähän päättyi JohanOnTreenit kausi 1. Eli lisää on kyllä tulossa ensi vuonna! Siitä sitten lisää myöhemmin.

Tässä vaiheessa haluan kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita sekä etenkin Kuvaajaa Eevaa sekä Videoiden viimeistelijää Teemua! Todella iso kiitos! Ilman teitä sarjan teko ei olisi onnistunut!

Kiitos myös kaikille vieraille, että olette rohkeasti lähteneet mukaan ja olen saanut kunnian tutustua paremmpin teihin kaikkiin.

Kiitos myös katsojille joiden palaute on ollut kullan arvoista! Teidän ansioista sain innostuksen myös uuteen kauteen! <3

DSC02577

*JohanOntreenit-sarjan ideana on se, että pyydän aina mun omalle kotisalille vieraan. Tällä hetkellä vieraat ovat tunnettuja Bikini- ja Bodyfitnesskilpailijoita. Teen lyhyen haastattelun heti alkuun, jonka jälkeen treenataan vieraan lempitreeni. Itse saan tietää treenin vasta haastattelun aikana. Kaikille vieraille esitän samat kysymykset, jotta katsojat voivat vertailla vastauksia keskenään. 

2 kommenttia

  1. MikkoKona kirjoitti:

    Mukavia pätkiä on katsoa, kiitos 🙂 Jos nyt saisin parannus ehdotuksen antaa tulevaan kauteen niin voisit treenimusiikin sijaan antaa teidän puheen kuulua, kuitenkin saat tuolta varmasti paljon vinkkejä liikkeisiin joten olisi mukava että nuo välittyisi myös meille katsojille sekä mukavempi kuunnella puhetta kuin musiikkia ;)!

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka Mikko! Toi on tosi hyvä pointti. Varmasti otetaan toisella kaudella tämä käytäntö. 🙂 Kiva että tykkäät niitä katsoa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *