Hae
JohanOnFitness

Selkä- ja Olkapäätreeni Töölö Gymillä

Nyt sitten ensimmäistä kertaa elämässäni astuin Töölö Gymille. Paljon siitä tarinoita olen kuullut ja jonkin näköisenä fitness-mekkanahan olen sitä aina pitänyt.

Treffattiin neiti E:n kanssa Töölö Gymillä klo 18 ja tarkoituksena oli vetää kunnon selkä- ja olkapäärääkki. 

Aloitettiin treenit lämmittelyllä ja sen jälkeen siirryttiin taljaosastolle. Eli siellä oli useampi eri huone, jossa oli paljon kaikkia laitteita. Taljahuoneessa vedettiin ylätaljaa kolme sarjaa. Toistot oli tällä kertaa 15-20 ja viimeinen sarja tehtiin tiputuksilla.

Ylätaljan jälkeen tehtiin vaakatalja rusettikahvalla ja tässä samalla systeemillä mentiin eli 3 sarjaa ja 15-20 toistoa ja viimeinen sarja tiputuksella.

Tän jälkeen tehtiin vipuvarsi-talja ja siinä tehtiin kolme sarjaa, mutta toistoja ainoastaan 8 eli paljon painoa ja 8 oli maksimi toisto mikä sai tulla. Tässä pidettiin palautukset 20 sekunnissa. Kyllä poltti selässä!

Selkärääkkäyksen jälkeen mentiin sitten vapaapainoalueelle. Oli muuten aika iso vapaapainoalue. Tykkäsin! Ja oli aika kivat valotkin, nimittäin myös meikäläinen näytti siltä, että oon edes vähän siellä salilla käynyt. 😀

Olkapäätreeni aloitettiin pystypunnerruksella koneessa. Siinä pidettiin vakiopainot ja sarjoja  tehtiin kolme ja toistoja 15. Tää kyllä tuntui! Oli sen verran painoa, että viimeset toistot tehtiin pakkotoistoilla eli toinen auttoi.

Sitten siirryttiin vipunostoihin. Eli tehtiin istualtaan vipunostot sivuille suorin käsin. Otettiin kahdet painot ja tehtiin niin monta kun tulee isommilla painoilla ja sitten kun pakkotoistojen jälkeen ei enää irronnut, niin siirryttiin pienempiin painoihin ja sama homma. Eli tällä systeemillä mentiin kolme sarjaa ja voin sanoa, että olkapäät oli poikki.

Olkapäätreeni ei suinkaan jäänyt tähän vaan sitten tehtiin vipunostot sivulle vuorokäsin ilman taukoja. Asento poikkes edellisestä, niin että toinen painoi koko ajan olkapäätä alas eli liike oli hyvinkin eristävä. Asento oli muutenkin hieman erillainen, koska ryhti korjattiin niin, että olkapää oli mahdollisimman takana. Näitä kolme sarjaa ja 15 toistoa.

Sitten tehtiin vielä etuolkapäät vipunostoilla eteen kaaren kautta. Näitä samalla tavalla eli kolme sarjaa ja toistot 15-20.

Viimeiseksi tehtiin vielä pushdown kaaren kautta taljassa  3  x 15.

Huhhuh, että oli hyvä treeni. Oli ihana treenata kaverin kanssa! Sovittiin, että ruvetaan nyt oikeasti treenaamaan useammin yhdessä. Kiitos vaan E:lle! <3

Töölö Gymi oli todella hyvä sali ja se oli kivaa vaihtelua omaan saliin verrattuna. En mä sitä enää fitness-mekaksi kyllä kutsu, koska siellä oli suurin osa ihan peruskuntoilijoita (joka oli hyvä asia). 🙂

Sellainen vielä, että JohanOnTreenit Kia Rantalaisen kanssa julkaistaankin vasta tiistaina 13.10. Nyt on kumminkin mun IG:ssä traileri eli kannattaa tulla seurailemaan ja katsomaan traileri. (IG:johanonfitness).

FullSizeRender

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *