JohanOnFitness

Barcelonan Kuulumiset

Nyt suuri pahoittelu blogi-hiljaisuudesta. Täällä Barcelonassa ollaan ja en vaan yksinkertaisesti ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Kai sitä voi sanoa, että olen sitten lomaillut ihan kaikesta, blogistakin. 😀 Mutta nyt saa hiljaisuus riittää ja kerron vähän kuulumisia tältä matkalta. Teen taas useamman postauksen, ettei tule ihan älyttömän pitkä kirjoitus. 😀

Saavuttiin siis tänne maanantaina herra A:n ja ystäväpariskunnan kanssa.

Matkahan alkoi siis jo Suomessa aamuyöllä kun taksi tuli hakemaan klo 4 lentokentälle. Ystäväpariskunta odotti taksissa ja hypättiin A:n kanssa kyytiin. Mun ystävällä oli synttärit ja taksissa sitten käskin hänen sulkea silmät ja kaivoin laukusta pinkin puuskan ja kruunun ja puin ne hänen päälleen ja sitten kaikki laulettiin hänelle. 😀 😀

Meillä oli hotelli Princess varattuna Barcelonassa, joka sijaitsee noin 8 km päässä keskustasta. Ollaan A:n kanssa oltu aikaisemmin ihan ytimessä, niin tällä kertaa haluttiin vähän kauemmaksi.

Lento oli jo aamulla klo 9 Barcelonassa ja mentiin suoraan hotellille. Oli tosi hyvä, että saatiin huoneet samantien. Hotelli oli kiva. Vähän sellainen taidehotelli. Desiqual oli sisustanut hotellin. Sieltä löytyi kaksi eri uima-allasta. Toinen katolla ja toinen kolmannessa kerroksessa. Oli siellä pieni kuntohuone, mutta siinä ei oikein pystynyt treenaamaan. Hotellihuone oli aika erikoinen siis ihan hyvällä tavalla. Ainut vaan, että siellä oli ihan sairaan kylmä. Aamupala hotellissa oli ihan mahtava. En oo ikinä ollu niin hyvällä aamiaisella. Oli vaikka ja mitä.

Maanantaina mentiin heti tsekkaa Camp Nou eli FC Barceonan stadiumi. Siellä pyörittiin jokunen hetki ja sit mentiin pyörimään keskustassa. Iltapäivästä mentiin käymään altaalla ja illalla mentiin sitten takaisin keskustaan.

Tiistaina mentiin aamulenkille. Meidän tuurilla vettä satoi ihan kaatamalla, mutta oli silti niin lämmin ettei se haitannut. Mentiin 45 min reipasta kävelyä. Tiistaina käytiin kauppakeskuksessa ja taas pyörimässä ympäri kaupunkia. Myöhemmin päivällä menin salille. Aika vieressä meidän hotellia oli yksi urheilukeskus, jossa oli hyvä sali. Sinne mentiin A:n kanssa vääntämään punttia. Oli ihan hyvä sali ja treeni oli sitäkin parempi. Illalla mentiin vielä rannalle hengailemaan.

Tän veneen nimi oli Johanna. 😀 Aattelin eka, että herra A on ostanu mulle ennakkosynttärilahjan, mutta ei. Luulin väärin. 🙁

Keskiviikkona oli aamulla rappustreenin vuoro. Löydettiin ihan ok rappuset hotellin vierestä, jossa pystyi hyvin vetämään treenit. Mentiin 20 min rappusia edes takaksin. Päivällä taas pyörittiin ympäriinsä ja käytiin iltapäivällä olemassa vähän aikaa altaalla. Päivällä menin yksin salille treenaamaan jalat. 🙂

Illalla miehet lähti FC Barcelonan peliin ja me jäätiin neiti E:n kanssa kahdestaan. Käytiin kiertelemässä kauppoja ja sitten mentiin hotellihuoneeseen ja juotiin viinilasilliset. Päätettiin, että etsitään Salsa Clubi ja mennään salsaamaan. Me ollaan kumpikin harrastettu salsaa ja mutakin latinolaistansseja muutama vuosi takaperin todella ahkerasti. Lopulta hypättiin taksiin ja mentiin Antilla Clubille. Siellä soi salsa ja bachata. Oli ihan huippua! Tanssittiin ihan hulluna! Siellä kaikki osas tanssia ja pääs ihan kunnolla vetämään hyvien viejien kanssa. Oli niin hauskaa ja syke oli varmaan kestävyysurheilun lukemissa koko illan. 😀 Olin ihan hiestä märkä. Huh!

Joskus puol 1 maissa miehet tuli taksilla myös clubille, mutta sinne oli niin iso jono, että päätettiin lähteä takaisin hotellille. Eipä tullut mieleen, etteihän me mitään taksia sieltä pois saada sen Barcelonan pelin takia. Käveltiin ihan hulluna ja lopulta löydettiin bussipysäkki ja päästiin hotellille bussilla. Lähdettiin sieltä Salsa paikasta silloin noin puol 1 ja oltiin hotellilla vähän ennen kolmea. Tuli pikkasen askelia mun askelmittariin. 😀

Torstaina ystäväpariskunnalla oli vika päivä. Heidän lento lähti to ilalla. Meilläkin oli edessä hotellin vaihto. Vaihdettiin hotellia tien toiselle puolelle, AC Hotell Marriotiin. Olin tarkoituksella bookannut kaksi eri hotellia. Tän AC hotellin oli tarkoitus olla ns. ”heikompi”, koska oli vähän halvempi.

FullSizeRender

FullSizeRender[1]

Joka päivä on tullut käveltyä ihan mielettömästi. Ystäväpariskunnan ollessa täällä, niin keskiarvo oli 15 km päivässä. Tähän kuuluu kylläkin aamulenkit myös. Salilla olen käynyt ihan normaalisti.

Syömsien suhteen olen ottanut rennommin. Aamupalalla olen yleensä syönyt aina 4 kananmunanvalkuaista, että saan proteiinit, mutta muuten kyllä hiilaria olen tankannut koneeseen. 😀 Aamupalalla olen ottanut mm. rasvatonta kreikkalaista jugurttia johon olen laittanut marjoja, mysliä ja pähkinöitä. Kyökeen olen ottanut sitten croisanttia jne. Lounaaksi olen syönyt vaan Questbarin ja päivälliseksä salaattia. Kun ollaan käyty kahvilla, niin olen ottanut jonkun pikkuherkun herra A:n kanssa puoliksi, joskus myös ihan kokonaisen. 😀

Oon kumminkin käyttänyt järkeä ja ottanut kaikkea kohtuudella. Olen myös pitänyt huolen, että niinä päivinä jos syön vähän enemmän, niin myös liikun vähän enemmän. Oon myös juonut muutamia laseja cavaa. On ollut ihanaa rentoutua! Täällä on tullut liikuttua ihan mielettömästi. Esimerkiksi eilen oltiin aamujoogaalla, pyöräiltiin 16 km, käveltiin 10 km ja vielä suppailtiin.

FullSizeRender

IG:hen päivittelen koko ajan lomakuulumisia @johannavaris ja #johanonloma

Laitan toiseen postaukseen loppumatkan raportin. 🙂