Hae
JohanOnFitness

20 Minuutin Tehotreeni Sisällä tai Ulkona

Nyt halusin jakaa teille noin 20 minuutin tehotreenin, jonka voi tehdä kotona, mökillä tai vaikka sään salliessa ulkona. Hiki tulee varmasti, sen lupaan!

Liikkeet:

– Kyykkyhyppy 20 kpl

Eli ihan tavallinen kyykkyhyppy tasajaloin. Kun olet alhaalla niin sormien tulee koskettaa maata ja kun hyppäät ylös niin nosta kädet ilmaan.

– Punnerruksia 20 kpl

Tee miesten punnerruksia niin monta kuin tulee ja siinä vaiheessa kun et pääse enää ylös, niin vaihda naisten punnerruksiin. Katso, että teet liikkeen oikein eli melkein nenän tulisi koskettaa maata.

– Askelkävely 20 kpl / jalka

Jos teet tämän sisällä, niin tee askelkyykky vuorojaloin eli yhteensä 40 kpl. Jos olet ulkona, niin tee tämä liikkuen eli yhteensä 40 askelta.

– Vatsarutistukset special 20 kpl

Mene makuulleen ja koukista polvet ja tee tavallisia vatsalihasliikkeitä, niiin että nouset kokonaan ylös ja sen jälkeen menet alas ja sitten nouset vaan puoleen väliin ja olet siinä 3 sek ja sitten alusta. Eli yksi liike koostuu kahdesta rutistuksesta.

– Burpee 20 kpl

Eli tämä on yhdistetty punnerrus-, kyykky- ja hyppyliike. Aloita seisoma-asennosta. Mene kyykkyyn ja laita kämmenet maahan ja ponnista jalat taakse, niin että olet miesten punnerrus-asennossa. Tee yksi punnerrus. Ponnista jalat kämmenien viereen, niin, että olet takaisin kyykyssä. Ponnista täysiä ylös ja nosta kädet yhteen pääsi yläpuolella.

Kun kierros on tehty niin lepää 1 minuutti ja aloita alusta. Tee tätä niin pitkään kun 20 minuuttia on täynnä, mutta vähintään kolme kierrosta.

Hyviä treenejä!

FullSizeRender[1]

FullSizeRender[2]

2 kommenttia

  1. Emppu kirjoitti:

    Bikinifitnes-tehotreeni, eli monen muun urheilulajin perusalkulämmöt ennen oikeeta treeniä 😀

    Sori, oli vaan ihan pakko kommentoida kun just eilen oli tismalleen tuollainen setti alkulämmittelynä. Mutta tsemppiä treeneihin! 🙂

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista. 🙂 Niin.. tämänhän nimi ei ollut Bikini Fitness -tehotreeni vaan 20 minuutin tehotreeni. Eli treeni jonka kuka tahansa voi halutessaan tehdä jos esim. ei ole aikaa. 😀 Toimii kyllä myös lämmittelynä, mutta jos tekee oikein ja täysiä 20 minuuttia, niin syö varmasti tehoa siitä ”kunnon” treenistä. 😉 Eli tarkoituksena oli antaa vinkkejä ihan peruskuntoilijoille ei siis bikinifitness urheilijoille. Toisaalta itse kyllä teen tällaisia extrana ja kivana lisänä.

      Hyviä treenejä myös sulle. 🙂

      Yt, Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *