Hae
JohanOnFitness

600 Toiston Kimppatreeni

Viime sunnuntaina pääsin pitkästä aikaa vetämään kimppatreenit hyvän ystäväni kanssa. Mentiin Myyrmäen uimahallin salille ja tarkoituksena oli vetää kunnon hapotustreeni hauiksille ja ojentajille.

Aloitettiin treeni lämmittelemällä yläkroppaa ja tehtiin hermotukset hauiksille ja ojentajille. Eli pienillä painoilla pumppailtiin lihaksia niin, että hauis ja ojentaja tekivät pelkästään töitä ja näin saatiin veri kiertämään ja tuntuma haettua juuri oikeissa paikoissa.

Tehtiin tämä klassinen 600 toiston käsitreeni. Oon joskus aikaisemminkin kertonut tän treenin täällä mutta tässä nyt uudelleen. Tää on niin hyvä, että pakko jakaa! Treeni oli seuraavanlainen.

Supersarja 1 (Eli nämä kaksi liikettä suoraan putkeen, jonka jälkeen n. 1-2 min tauko)

Hauiskääntö suoralla tangolla + Ojentajapunnerrus mutkatangolla niskan takaa maaten.

Näitä tehtiin siis niin, että 50 toistoa molempia putkeen eli yhteensä 100 toistoa käsille ja sen jälkeen tauko. Sitten lisättiin painoa ja toistoja tuli 40 per liike eli yht. 80. Sitten taas lisää painoa ja toistoja 30, yht. 60. Sitten taas lisää painoa ja tehtiin 20 toistoa eli yht. 40 ja viimeiselle kierrokselle taas lisää painoa mutta toistoja oli vain 10 eli yht. 20.

Supersarja 2 (Eli nämä kaksi liikettä suoraan putkeen, jonka jälkeen n. 1-2 min tauko)

Hauiskääntö alataljassa maaten + Pushdown tangolla ylätaljassa.

Tässä supersarjassa homma tehtiin toisin päin eli aloitettiin raskailla painoilla ja kierros kierrokselta painoja vähennettiin. Ekassa sarjassa toistoja oli vain 10 ja sitten ne aina kierros kierrokselta kasvoi 50 toistoon. Eli sarjat oli 10 + 10, 20 + 20, 30 + 30, 40 + 40 ja 50 + 50.

Oli todella ihanaa treenata yhdessä vaikka siellä salilla menikin joku 1,5 tuntia. 😀 Kädet sai hyvin osumaa! 🙂

Näyttökuva 2015-6-7 kello 22.27.02

Näyttökuva 2015-6-7 kello 22.28.00

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *