Hae
JohanOnFitness

Vinkkejä Porrastreeniin

 Nyt kun oon muutaman viikon saanut tehdä porrastreeniä ja päässyt kokeilemaan erilasia ylösmenotekniikoita, niin halusin teille koota yhteen omat lempiliikkeeni.

 Itselläni on porrastreenissä tavoitteena aina kunnon rääkki eli vedän. n. 30 minuuttia portaita edes takaisin ja välissä aina tasaan hengitystä. Se ei ole kaikille edes tarpeen, mutta itselläni on astma, joten joudun sen takia hieman tasaamaan hengitystä. Itse teen treenit Malminkartanon Jättärillä. 🙂

Tässä mun vinkkiliikkeet porrastreeniin:

1.       Juoksu jokaiselle portaalle

Eli ihan tavallisella juoksutekniikalla astuen jokaiselle portaalle ja mahdollisimman rivakasti ylös asti. Itse menen aina noin 140 porrasta ja sitten tulen rauhallisesti alas ja tasaan hengityksen. Tämä on yksi lemppareistani tai tavallaan inhokeistani. 😀 Miten sen nyt ottaa.

2.       Juoksu joka toiselle portaalle

Tässä joutuu jo hieman ponnistamaan ja tuntuu todella hyvin takareisissä sekä pakarassa. Jos vauhti hyytyy ,niin jatkaa sitten vain reippaalla kävelyllä, mutta parhaan tuntuman ja tottakai fiiliksen saa kun vaan väkisin menee loppuun asti.

3.       Syväkyykky + pomppu joka toiselle rappuselle

Itse aluksi en voinut edes kuvitella, että pystyn tekemään tämän liikkeen, mutta kun uskaltauduin kokeilemaan niin tämä oli ihan mahtava! Eli ponnistat tasajalkaa joka toiselle rappuselle. Jalat saa olla aika leveällä, jotta voit mennä ihan alas asti kun olet hypännyt. Kun olet syväkyykyssä niin sieltä sitten ponnistat taas itsesi seuraavalle rappuselle. Tässä sama homma eli ihan loppuun asti vaan!  Voin sanoa, että huh kyllä jalat tärisee tän jälkeen!

4.       Ylös nousu kävellen, jalat hartialinjan kanssa samassa eli leveässä haara-asennossa

Eli kävelet reippaasti rappuset ylös, niin että jalat on hieman haara-asennossa. Tässä voit hieman kumartua eteenpäin, jos se helpottaa tasapainon kanssa. Tämä tuntuu myös todella hyvin pakaroissa. Reipas tahti ylös asti.

 Tässä oli mun ehdottomat suosikit porrastreeniin. Nyt ei kun vaan kokeilemaan!

Näyttökuva 2015-5-28 kello 17.42.47

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *