Hae
JohanOnFitness

Jalkatreeni selkä- ja polvirikolle

Ajattelin jakaa teille nyt hieman treeniliikkeitä joita pystyn itse tekemään vaikka välilevyssä on todettu repeämä sekä molemmissa polvissa on voimakkaat ns. krepitaatio-oireet (eli polvet narskuu ja pahasti).

Nämä liikkeet on katsottu siis mulle sopiviksi eli jokaisella kenellä on ongelmia selän tai polvien kanssa suosittelen keskustelemaan fyssarin ja valmentajan kanssa, mutta tässä nyt sellaisia liikkeitä jotka sujuvat multa normaalisti ilman kipuilua.

  • Askelkävely pitkällä askeleella
  • Suorin jaloin maastaveto taljassa
  • Loitontajat laitteella
  • Pakapotkuvariaatiot esim. taljassa tai vinopenkissä
  • Jalan koukistukset laitteessa, kevyemmillä painoilla
  • Lantion nostot
  • Pystypunnerrus jaloilla smithissä, yksi jalka kerrallaan
  • Sumo-kyykky käsipainolla
  • Pohkeet istuen ja seisten

Lyhyet sarjat ja isot painot käyvät selkään ja polviin, joten tässä vaiheessa teen lähinnä pidempää toistomäärää ja kevyemmillä painoilla. Keskityn 110 % siihen, että liike tulee puhtaasti ja tuntuu oikeassa lihaksessa.

Pienikin kipu selässä johtaa siihen, että vaihdan liikettä. Tähän asti treenit on menneet hyvin ja selän kipuoireilta olen välttynyt tähän viikkoon asti. Tällä viikolla tein kaksi jalkatreeniä peräkkäisinä päivinä jonka takia selkä taas kipeentyi. Tästä taas oppineena jalkatreenien välissä mulla on pakko olla 1-2 päivän tauko.

Se mikä on ollut positiivista huomata on, että edes viime offilla, vaikka selkä ja polvet eivät reistailleet, en ikinä saanut yksin näin hyvää tuntumaa esim. pakaroihin ja takareisiin. Nyt lihakset kipeentyy todella hyvin ja treeni menee mainiosti perille yksinkin.

Treenin iloa kaikille!

p

 

Tässä aikaisempi muutos. Innolla odotan taas uutta kehityskyvaa ensi vuoden syyskuussa. 🙂

 

 

8 kommenttia

  1. milla kirjoitti:

    vautsi mikä muutos ! 🙂

  2. mie kirjoitti:

    Paljon oli lähtöpaino? 🙂 Taidan näyttää itse samanlaiselta nyt..

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista. Lähtöpaino oli n. 85 kg. 🙂

      Yt,
      Johanna

  3. Aino kirjoitti:

    Kiitos tästä, mullakin on polvien kanssa ongelmia. Narskuvat ja ovat aina kipeinä. Etsin jalkatreeniä joka olisi turvallisempaa polville.

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista. Toivottavasti tästä on apua. 🙂

      Yt,
      Johanna

  4. Nina kirjoitti:

    Todella hieno muutos! Paljonko kuvien välissä on aikaa?

    • johannavaris kirjoitti:

      Kiitos. 🙂 Kuvien välissä taitaa olla noin 3-4 vuotta. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *