Hae
JohanOnFitness

Uutta Jalkatreeniä ja Mietteitä Tästä Kunnosta

Viiko mennyt tähän asti aika mukavasti. Sain alkuviikosta uuden jalkatreeniohjelman ja innolla lähdin sitä testailemaan samantien. Nyt oon vetänyt ohjelman mukaan kaksi jalkatreeniä ja ihan huippufiilis kun selkä antaa liikkeet tehdä ja jälkikäteenkään selkä ei oo reistaillu.

Oon ennen jalkatreeniejä nyt lämmitellyt ihan kunnolla. Oon ollut crossarilla noin 5 min ja sen jälkeen käynyt kaikki jalkalihakset läpi tehden erilaisia liikkeitä omalla painolla. Oon tehnyt saman myös yläkropalle mm. selälle ennen jalkatreeniä, että koko kroppa on lämmin ja hereillä jo ekassa työsarjassa.

Jalkatreenissä on mm. tehnyt askelkyykkyjä, loitonnuksia, yhden jalan prässiä, pakarapotkua, sumoa, korokkeelle nousua, jalan koukistuksia maaten jne. Eli ihan hyvin oon pystynyt nyt jalkoja tekemän. Toki treenistä puuttuu tärkeät liikkeet, kuten peruskyykky ja maastaveto, mutta niitä en vaan pysty tällä selällä tekemään. Nyt sitten nähdään minkälaista tulosta me saadaan tällaisella treenillä tuonne alakertaan aikaiseksi. 🙂

Jokaisen treenin jälkeen oon myös tehnyt tiimin fyssarin määräämät kuntoutusharjoitukset. Oon tällä viikolla myös venytellyt jonkun verran sekä kerran posetellut.

Oon käynyt aamuisin taas aamukävelyillä ja välissä aina tehnyt mm. pakarapotkuja ja omalla painolla mavea sekä venytellyt. On kyllä hyvä fiilis aina sen reippaulun jälkeen.

Nyt huomaan kropasta, että oon aika hyvin saanut massaa taas takaisin. Tää ei tietenkään ole ollut mun tarkoitus pyöristyä näin paljon, mutta mun keho on aina ollut sellainen, että se varastoi ihan kaiken.

90% edelleen olen pysynyt ruokavaliossa, mutta silti sitä massaa vaan on pamahtanut takasin. Vaa’alle en oo edes uskaltanut enää mennä. XD

Laitoin valmentajalle viestiä että mua vähän pelottaa, että kohta ollaan ihan samassa tilanteessa kuin enenn edellistä kisadieettiä. Pakotin hänet lupaamaan, että jos alan paisumaan nyt tosi paljon niin sitten pidetään vaikka välidieetti tammikuussa. 😀 Hän myös rahoitteli ettei tässä nyt mitään hätää ole, että hyvillä mielin vaan eteenpäin ohjeiden mukaan, niin kaikki sujuu varmasti hyvin.

Omaan silmäänhän mä olen ihan plössähtänyt ja kisadieetin vikoilla viikoilla ostetut s- ja xs-koon vaatteet ei kyllä enää mahu päälle. 😀 Mutta yritän nyt asennoitua vaan siihen, että vaikka sitä pyöreyttä on, niin kyllä mulla lihaksia edelleen näkyy ja näytän kumminkin urheilulliselta ja sehän se mun tavoite on aina ollut.

Nyt sitten pitää saada niitä lihaksia lisää ja millään muulla ei oikeastaan sais olla väliä. Ja vaikka mun kauhuskenaario toteutuisi ja keväällä oisinkin samassa tilanteessa kuin edellisen kisadieetin alussa, niin toisaalta lähtihän ne viimeksikin pois ja silloin varmasti lihaa on enemmän niin kiristyminenkin pitäs olla saavutettavissa paremmin.

Oon aika paljon seuraillut muita kisaajia ja aika usealla on ekojen kisojen jälkeen käynyt, että kiloja on ihan hyvin tullut takaisin, mutta sitten tokien kisojen jälkeen kunto on säilynyt tosi siistinä. Ehkä se siten näin menee mullakin. 🙂

Nyt mulla päivitettiin sitä treeniohjelmaa myös muidenkin kun jalkojen osalta. Eli nyt ois neljä treeniä vaan viikossa joka toinen viikko ja joka toinen viikko viisi treeniä. Jaottelu olisi aina 2 x yläkroppa joka viikko ja muut treenit on sitten kohdistettu jaloille.

Kysyin heti lupaa, että saanko treenata joka viikko 5 kertaa, koska mä rupean hyppimään seinille jos en pääse viittä kertaa viikossa salille. Sain luvan, mutta kehoa kuunnellen. Heti täytyy pitää taukoa jos selkä ärsyyntyy.

Kysyin lupaa myös aerobisille (rasvanpolttosykkeellä) mutta tällä hetkellä niitä ei nyt mulle myönnetty. Saan käydä aamukävelyllä 2-3 x viikossa, mutta rasvanpolttosykkeellä hölkkäilyt pitää jättää pois, ettei nyt kuluteta niitä lihaksia mitä tässä yritetään samalla rakentaa. Ihan fiksua. 😀 Onneks mulla on valmentaja. 😀

Muuten fiilis on tosi hyvä ja arki luistaa. Tällä viikolla en oo myöskään syönyt yhtään pullaa!! 😀 Tajusin, että oon aivan riippuvainen siihen joten en oo uskaltanut nyt ottaa yhtäkään. Riippuvuuksista pitää päästä eroon. 🙂 Sunnuntaina vietän sitten tän viikon vapaasyönnin Fitfashionin bloggareitten kanssa brunssilla ja raakasuklaa ja raakakakku -workshopissa. NAM!

20141018-Johanna Varis-219-Edit

Kuvaaja: Vesa Marjanen / Meikki & Hiukset: Pia Rasmussen

 

Näyttökuva 2014-11-20 kello 20.58.50

 

Tilasin aika kivan haalarin.. 😀 Tosi ”käytännöllinen” 😀

 

4 kommenttia

  1. fightbackstu kirjoitti:

    Ihana tuo haalari <3 Ja superisti tsemppiä selän kanssa! Tiedän varsin hyvin, miten ikävältä selkävaivaisuus tuntuu – vaikuttaa koko kroppaan. Toivottavasti saat sen pian kuntoon <3

    • johannavaris kirjoitti:

      Kiitos paljon. 🙂 Joo toi haalari oli kyl ihana mutta vähän vaikee miettii et missä sitä oikeesti sit voi käyttää. 😀 Joo selkä on onneks jo menossa parempaan suuntaan. Kyllä tää varmasti tästä. 🙂 Kiva kun kommentoit!

      Yt, Johanna

  2. Saara kirjoitti:

    Huikean hieno toi ”haalari”. Näytät upealle siinä! 🙂 Saako udella mistä?

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos. :)) Joo tottakai saa, se on Nellystä tilattu. 🙂

      Yt,
      Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *