Hae
JohanOnFitness

Tavoitteena Tasapaino

Viikko on mennyt taas ihan mukavasti. Aamuisin olen nyt päässyt aina 30 min kevyelle kävelylle. Oon vaan ottanut kahvin termosmukiin mukaan ja mennyt rauhassa käppäilemään ulos ja kuunnellut omia lempibiisejä.

Päivät on siis alkanut ihanasti. Kävelytahti on siis tosi kevyttä. Vauhtia ollut huimat n. 3 km tunnissa. 😀 Selkä ei anna vielä aamuisin periksi niin paljoa, että voisin nostaa tahtia. Pikku hiljaa sitten nostetaan vauhtia, mutta nyt nää pari viikkoa mennään todella kevyesti.

Salilla oon käynyt ihan normaalisti, mutta ne treenit mitkä olis ohjelman mukaan ollut jalkatreenejä niin oon tehnyt vaan yläkroppaa. Oon siis käytännössä yhdellä treenillä aina treenannut kunnolla aina yhden lihasryhmän esim. pelkät olkapäät tai pelkkä yläselkä. On kyllä ollut hyvä polte lihaksissa seuraavana päivänä kun on tunnin treenannut yhtä lihasryhmää. 😀

Treenin jälkeen oon tehnyt crossaria, mutta siis viimeksi tein vaan 5 min ja tänään aion tehdä sitten 7-10 min. Nostan määrää maltillisesti ja kuuntelen miten selkä kestää.

Pääsin eilen myös Lauttasaaren Hairspottiin kaunistautumaan! Multa poistettiin pidennykset, vaalennettiin tukkaa ja annettiin tehohoitoa sekä leikattiin latvoja. Nyt on sitten lyhyempi tukka, mutta tykkään tästä tosi paljon! 🙂 Ihanaa kun päässä ei paina mikään. 😀 Kiitos vaan Hairspotille! <3

Mulla on tosi paljon ns. ”fyysisiä tavotteita” eli lihasmassaa lisää ja kiinteytymistä jne, mutta henkisiä tavotteita mulla aikaisemmin ei ole ollut. Nyt asetin henkiseksi tavoitteeksi, että yritän nauttia tästä arjesta enemmän ja löydän uuden tasapainon.

 Nautin toki edelliselläkin kisakautena arkisista asioista tosi paljon ja etenkin sitä suorittamisesta. Nautin siitä, että olin niin säntillinen ja sellainen suorittava persoona, mutta nyt haluan oppia nauttimaan muistakin asioista. Ainakin se suorittaminen ei nyt enää tunnu niin hyvältä, niin silloin pitää elämässä muuttaa asioita. Tää kilpaurheileminen on kumminkin sellainen asia, joka on omalla tavalla mielessä 247, ainakin mulla.

 Haluan nyt löytää erilaisen tasapainon kuin viimeksi sen Arkisen Johannan ja Urheilija Johannan välillä. Tuntuu, että edellisenä kisakautena olinkin koko vuoden vain se Urheilija Johanna, jonka takia kisojen jälkeen olo oli toki vähän tyhjä. Nyt haluan löytää sen tasapainon, niin että Arkinen Johanna ja Urheilija Johanna yhdistyisi ja voisin olla vain minä, ilman etuliitettä. 🙂

Tämä etuliitteetön Johanna syö terveellisesti annettujen ohjeiden mukaan 95 % ajasta, mutta ei pode huonoa omatuntoa jos käy ystävien kanssa salaatilla ja ei nyt pääsekkään mittaamaan sitä kurkun määrää joka ikinen kerta. Tämä Johanna voi syödä vaikka keksin kahvin kanssa, jos haluaa tai kerran viikossa pitää vaikka karkkipäivän jos kokee sen sillä viikolla tarpeelliseksi. Pääasia on, että elämä on tasapainossa eli ei jokapäiväistä herkuttelua/mässäämistä tai muutenkaan ylilyöntejä. Mutta ei myöskään itsensä ruoskimista siitä jos marjakulhoon meneekin 101 g marjoja eikä sitä 100 g kuten ohjeessa sanotaan.

Painoraja on annettu ja sitä seuraillaan ja sen pohjalta sitten pitää aina katsoa, että pitääkö vaikka nyt se karkkipäivä jättää sieltä pois vähäksi aikaa jos tarve vaatii. Eli tervettä järkeä käyttäen.

Toki valmennustiimi voi olla hieman erimieltä mun kanssa tästä mun ”tasapainoisesta” elämästä, mutta siitä keskustellaan maanantaina. 😀 En siis aio pyytää lupaa siihen, että nyt Johanna syö pullan joka päivä, koska niin en missää nimessä aio tehdä vaan lähinnä haluan siunauksen kerran viikossa olevalle vapaasyönnille jota mulla ei ole ikinä koko valmennuksen aikana ollut (15 kk). Nyt siis tarkoitan ihan vain viikottaista vapaa-ateriaa. Oli mulla valmennuksen aikana yksittäisiä vapaasyöntejä 4 kpl kun pyysin niihin erikseen luvan (joulu ja ennen kisadiettiä 2 pv).

Nyt sitten kisojen jälkeen oon juurikin noudatellut tätä mun omaa ”tasapainoista” ruokavaliota. Eli 95 % ohjeiden mukaan, mutta oon myös syönyt ohi ruokavalion jos mieli on tehnyt. Oon huomannut, että nämä mun ns. ohisyömiset on onneks ollu aika terveellisiä eli oon ottanut mielitekoihin riisikakkuja muutaman (maustamattomia) tai sitten skyr-rahkan ja hedelmän tai tehnyt kaurasta kauraleipiä muutaman tai proteiiniletun. Toki oon sitten syönyt myös välillä sitä ei niin terveellistä pullaa ja keksiä. 😀 Mutta on ollut ihana huomata, että kyllä nää terveelliset elämäntavat on vaan juurtuneet osaksi mua.

Tämä uusi etuliitteetön Johanna myös nauttii samalla tavalla kovista treeneistä kuin ennenkin, mutta yrittää ylläpitää paremmin myös ystävyyssuhteita. Niin kuin Fitfarmin mainoksessa oli, että treenit vie vain 4 % päivästä joten siinä on paljon aikaa sitten tehdä myös muitakin asioita.

Treenit, kehonhuolto ja poseerausharjoitukset kuuluvat edelleen normaaliin viikkooni ja niihin haluan myös panostaa. Laitan enemmän ajatusta mukaan ja yritän vältellä puhdasta suorittamista. Haluan, että kaikessa on nyt ajatus mukana. Nyt haetaan taas lihasta ja kehitytään ja se ajatus mulla on mukana kaikessa. 🙂 Sitten kun alkaa taas uusi kisadietti niin silloin toki homma menee enemmän suorittamiseksi ja silloin sitä annettua ruokavaliotakin noudatetaan 100%. Ihan samalla tavalla kuin viimeksikin. Silloin sitten taas nähdään mitä ollaan saatu aikaiseksi ja päästään nauttimaan kovan työn tuloksista.  🙂

 Huippua loppuviikkoa!

 – Johanna vaan! <3

10693422_330763617048370_1707127230_nUus tukka. 🙂

10785098_907387082612237_266146676_n

Olkapääjumppaselfie

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *