Hae
JohanOnFitness

Kisojen Jälkeinen Arki

Arki kisojen jälkeen alkaa pikku hiljaa taas normalisoitua. Tai no miten normaalia se tän lajin harrastajilla voikaan olla. 😀 Mutta siis minulle normaaliia arkea.

Kisat siis oli reilu viikko sitten lauantaina ja arki alkoi mulla heti silloin maanantaina. Huilasin sen sunnuntain eli ei mitään liikuntaa silloin vaan ainoastaan rentoa olemista.

Sain viime viikolla valmentajalta käskyn, että ottaisin pari viikkoa rennosti ja treenit olisi aika kevyitä. Sain myös ruokavalion jotta en olisi ihan hukassa syömisieni suhteen. Päätin kumminkin, että jos mulla on mitään mielitekoja viikon aikana, niin sitten syön sitä mitä mun tekee mieli. Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala oli sellaisia mitä menin viikolla ohjeiden mukaan, mutta söin kyllä viikolla karkkia ja keksejä. 🙂 Viikonloppuna kävin ravintolassa syömässä. Oli kyllä niin hyvää!! Teki pääkopalle todella hyvää höllätä. Viimeiset 13 kuukautta olen mennyt grammalleen valmentajan antamien ohjeiden mukaan ja 13 kuukauden aikana minulla on ollut 4 vapaasyöntiä; jouluna 2 kertaa sekä ennen kisadietin alkua eli viime maaliskuussa 2 kertaa. Eli tiukasti ohjeiden mukaan ilman hölläyksiä on menty.

Viime viikolla treenasin myös vähemmän kuin normaalisti. Tein kolme salitreeniä sekä 3 tuntia lenkkeilin. Olen kuullut, että jotkut pitävät kisojen jälkeisen viikon kokonaan täyslepoa mutta omalle pääkopalle se ei olisi sopinut.

Sain viime viikolla myös kokonaan uuden saliohjelman jota rupesinkin heti tekemään. On muuten rankka! Huhhuh! Eli tästä voi päätellä, että vaikka valmentajan käsky oli kevyesti palauttavia treenejä niin eihän ne ole oikein onnistunut vaan aina kun salilla olen ollut niin täysiähän sitä on vedetty. 😀

Sain myös palautteet viime viikolla mun valmennustiimiltä. Palautteiden antajia oli yhteensä kolme (oma valmentaja ei kuulunut tähän joukkoon vaan saan hänen palautteet ensi viikolla kasvotusten). Kaikkien palautteista nousivat esiin samat asiat, josta olen todella tyytyväinen, koska mikään ei olisi hankalampaa kuin saada ristiriitaisia palautteita. Nyt todella tiedän mitkä ovat ne omat vahvuudet ja mitä pitää vielä kehittää. Tiivistettynä palautteet olivat Tampereen kisoista, että stailaus ja esiintyminen olivat hyvät ja liikkeet tulivat luonnollisesti sekä näytin siltä että todella nautin lavalla olosta. Vartaloni rakenne sopii hyvin Bikini Fitnekseen ja laji on ehdottomasti minulle oikea. Palautteena tuli, että seuraavin kisoihin vaan kireyttä lisää niin sitten hyvä tulee. 🙂 Yhdeltä sain palautteena, että pakaroihin pitää myös saada lisää lihasta. Noh.. Nyt sitten sitä pakaraa treenataankin 3 kertaa viikossa. 😀

Palautteista tuli todella hyvä mieli, koska ne olivat kaikki rakentavia ja konkreettisia eli nyt on sitten selvät sävelet mitä pitää tehdä, että voin taas kehittyä eteenpäin.

Kävin viikolla moikkaamassa myös Hairspotin väkeä donitsien kera ja juotiin ”melkein pokaali -kahvit”. 🙂 Oli hyvää kahvia ja donitsia!! NAM!

Vaikka viime viikolla söinkin mitä halusin niin mulla oli koko viikon ihan järkyttävä nälkä. Mua oltiin tästä kyllä varoiteltu. Nälkä joka ei lähde pois edes syömällä. Koko kisadieetin ajan en oikeastaan nähnyt nälkää, mutta hitto sitten dieetin jälkeen pitää sitä nälkää nähdä. Mun piti vaan koko ajan järkeillä itselle, että en kuole nälkään vaan tämä olo on normaalia. Teki kyllä tiukkaa. Pakko myöntää.

Viikonloppuna mulla oli pitkästä aikaa jopa sosiaalista elämää. Kävin elokuvissa, elämäni ensimmäisessä lätkämatsissa sekä ystävän synttäreillä. Tapasin perhettä ja ystäviä. Sain myös isältä etukäteen mun synttärilahjan joka oli uus läppäri!!! <3  Ihan huippu viikonloppu siis takana.

Nyt maanantaina alkoi sitten tiukka ruokavalio ja treenit. Oon nyt tehnyt jo 3 tuntia aerobista ja kaksi salitreeniä. Oon ollut aika rikki ja nälkäinen.

Huomaan, että kun nesteet on kroppaan tulleet takaisin niin heti oma mieli rupee temppuilemaan. On sellainen olo, että kisoista olisi jo kuukausia aikaa ja kroppa ei todellakaan näytä omasta mielestä sellaiselta, että oltais kisattu reilu viikko sitten. Tilannetta ei yhtään paranna se, että aina kun menen peilin ohi niin oikein katson, että olempas mä plössähtänyt ja tälle pitää kyllä nyt tehdä jotain.

Tapaan mun valmentajan ensi viikon maanantaina ja katsotaan mitä jatkoehdotuksia sieltä tulee. Itsehän haluaisin jatkaa dieettiä mahdollisimman pitkään, jotta varmistetaan se että seuraavissa kisoissa olen sitten tarpeeksi kireä.  Luulen, että nyt syy siihen miksi ei päästy niin kireäksi oli yksinkertaisesti se, että mulla oli liian paljon pudotettavaa kisadieetillä. Olen kuullut maksimi pudotus pitäisi kisadieetillä olla n. 10 kg ja multa lähti 15 kg ja silti en ollut tarpeeksi kireä. Mulla ois varmaankin pitänyt olla välidieetti jossain vaiheessa, mutta toisaalta musta tämä oli silti oikea ratkaisu kisata jo nyt. Tämähän nyt sitten käytännössä oli mulle se välidieetti ja sain samalla kisakokemuksen ja pääsinhän mä seitsemänneksi. 🙂 Uskon, että nyt on sitten niin erilaiset lähtökohdat uuteen dieettiin, että lopputuloskin on varmasti ihan erilainen.

Tänään kävin myös kahvittelemassa Sulon ihanien naisten kanssa ensimmäistä kertaa kisojen jälkeen ja kerroinkin kaikki kisakuulumiset. Rupateltiin reilu tunti. Ihan kuin omassa olohuoneessa olis ollut ystävien kanssa jotka on tuntenut koko ikänsä. 🙂

Mukavaa viikkoa kaikille!

 

kuva 2

 

kuva 1

 

kuva 3

 

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *