Hae
JohanOnFitness

Kuntotsekkiä ja Mentaalivalmennusta

Pahoitteluni blogihiljaisuudesta! Mitä lähemmäksi kisat tulee niin musta tuntuu, että päivät täyttyy kaikesta ohjelmasta ja en vain ole kerennyt blogia päivittelemään. Instagrammia päivittelen kyllä joka päivä joten tulkaahan seurailemaan myös sinne (@johannavaris). 🙂

Viikonlopun ohjelmaan mulla kuului töitä, treenailua, leffaa ja ystäviä. Tein aamulenkit, kävin salilla, rappustreeneissä ja taas lenkillä. 😀 Eli sitä samaa mitä joka viikonloppu. 🙂

Perjantaina olin treenaamassa Pitäjänmäen Satsilla mun kaverin neiti C:n kanssa joka muuten kisas viime keväänä body fitneksessä. Hänelle pystyy kisajuttuja selittelemään hyvällä omalla tunnolla kun tietää millaista on kisata ekaa kertaa. 🙂 Tehtiin yhdessä selkä/hauistreeni. Treeni meni tosi hyvin. Treenin jälkeen mentiin posettelemaan. Näytin mun asennot ja t-kävelyn ja häneltäkin sain muutaman vinkin. 🙂

kuva 2

Kyllä, kokeilin myös bf-poseerausta. Huh oli vaikeaa!

kuva 1

Pitäjänmäen Satsilla.

Lauantaina olin töissä ja kävin sukuloimassa sekä illalla ystävä tuli kylään.

Sunnuntaina päivällä kävin myös mentaalivalmennuksessa. Oli aika hauska sattuma, että olin päivälleen vuosi sitten siellä viimeksi käynyt. Vuosi sitten käsiteltiin enemmän itsetuntoon liittyviä asioita ja kisavalmennuksen aloitusta. Esimerkiksi silloin en pystynyt ääneen sanomaan että tähtään kisoihin, koska se tuntui mahdottomalta jne. Myös silloin käsiteltiin mun jännitystä. Olen sellainen henkilö, joka jännittää tosi paljon. Kuulostaa varmasti oudolta varsinkin kun olen esiintynyt jonkin verran tanssiryhmissä jne. Pitkä matka ollaan kuljettu vuoden aikana ja moni asia on onneksi muuttunut ja olen koko ajan enemmän ja enemmän sinut itseni kanssa vaikka edelleen siinäkin on paljon tehtävää.

Nyt halusin käsitellä edelleen itsetuntoon liittyviä asioita, kisavalmistautumista eli psyykkausta itse kisapäivään ja sen päivän jännitykseen jne. Sain paljon hyviä vinkkejä miten pystyn mielikuvaharjoittelemaan tilannetta, miten pystyn jännityksen tultua purkaa sitä ja mitä mun pitää silloin ajatella. Itsetuntoon liittyvissä asioissa mun pitäisi oppia tunnistamaan mitkä ajatukset kuuluvat ns. ”entiselle Johannalle”. Sille tytölle joka ei harrastanut liikuntaa ja painoi yli 85 kiloa. Se ehkä olikin kaikkein opettavaisin juttu koko mentaalivalmennuksessa. Mulla on välillä edelleen ihan samoja ajatuksia ja tuntemuksia kuin silloin kun painoin tuon verran ja valmentaja puhui hyvin, että ne ei kuulu enää tälle uudelle Johannalle ja mun pitää oppia irrottamaan itseni vanhasta ja oppia näkemään itseni nyt. Hyvä esimerkki on että edelleen vaatekaupassa housuja ostaessa aloitan koosta 42 ja sitten sovitan jokaista kokoa ja nyt viikonloppuna pääsin ensimmäistä kertaa kokoon 34. Oli aika uskomaton olo. Tavoitteena onkin, että joka päivä näkisin itseni vähän paremmin. 🙂 Oli kyllä todella avartava kokemus taas kerran.

Sunnuntaina illalla menin Herra A:n kanssa Selloon elokuviin katsomaan elokuvaa nimeltä Lucy. Oli aika erikoinen leffa, mutta sopi hyvin sunnuntaiviihteeksi. Leffaeväinä mulla oli mukana mun iltapala eli maitorahkaa ja mansikoita. NAM!

kuva 21

kuva 12

Maanantai mulla oli kokonaan vapaata töistä ja menin heti aamulla Tampereelle valmentajan tsekkiin. Vastassa mua oli taas Jari ja Harri. Vaihdettiin kuulumisia ja katsottiin kunto ja sovittiin taas tulevasta kahdesta viikosta.

Kunto oli kuulemma mennyt hyvin eteenpäin ja aikataulussa edelleen ollaan. Sanoin, että energiaa mulla olisi painaa vieläkin kovempaa ja voisin mielelläni syödä vieläkin vähemmän. Joten sitä saa mitä tilaa ja nyt sit sain yhden lenkin lisää ja ruokavaliotakin taas niukennettiin.

Mulle määrättiin myös tankkauspäivä tän viikon sunnuntaiksi. Yritin etten sitä ois saanut, koska en haluaisi tankata näin lähellä kisoja, mutta munhan halut ei tähän vaikuta millään lailla vaan niin pitää tehdä miten käsketään. Ja niinkuin mulle hyvin selväksi tsekissä tuli ettei tankkausta tehdä sen takia, että mulla ois parempi mieli vaan sillä on ihan oma syynsä miksi sitä tehdään. Onhan tässä tosiaan menty dieetillä jo 20 viikkoa ilman yhtäkään tankkausta. 😀

Tankkaus ei tosiaan mun tapauksessa ainakaan tarkoita sitä, että pääsisin heti Mäkkärin luukulle vaan sain tarkan ruokavalion mitä mun pitää noudattaa pilkulleen tankkauspäivänä. Päivään kuuluu paljon riisikakkuja, hedelmiä ja taas riisikakkuja. Yhden palan vähärasvaista vanilijajäätelöä saan syödä. 🙂

Olen todella nirso ja päivän ruokavaliossa oli muutama sellainen ruoka jota en missään nimessä pysty syömään. Niistä jouduin hieman neuvottelemaan. Kyllä Jari ja Harri katsoi mua silmiä pyöritellen kun luettelin asioita mitä en suostu syömään. 😀

Tsekistä lähdin taas kerran hyvillä mielin ja motivaatio taas huippussaan kotia kohti.

Maanantaina päivällä käytiin Herra A:n kanssa Ikeassa ostamassa mulle iso peili ja nyt on sitten kotona ihan posettelu/kehonhuoltonurkkaus. Siinä on hyvin tilaa posetella, jota muuten teen nykyisin päivittäin sekä tilaa rullailla lihaksia ja venytellä.

Tiistaina tein aamutreenin mun pt:n kanssa. Olin jo klo 7.00 Motivuksessa ja vedettiin taas jalkajumppaa. Tein kuolemaa koko treenin ajan kun oli taas kerran niin täydellisen kauhea treeni. 😀 Huh. Teki hyvää!! Illalla kävin sitten vielä lenkillä. 🙂

Ps. Uusi päivitetty ruokavalio sai hyvän startin, nimittäin muutamassa päivässä on tippunut jo miltei kilo painoa. :))

kuva 42

kuva 32

Kehonhuolto/poseerausnurkkaus. 🙂 + tankotanssi 😀

 

 

2 kommenttia

  1. pähkinä kirjoitti:

    vitsit sä oot kutistunut! Tuut niin loistamaan lavalla! 🙂
    Tsemppiä loppurutistukseen, jos niin voi vielä sanoa 😉

  2. Petra kirjoitti:

    Haha, mä olisin niin samanlainen ton ruokailun suhteen ”en mä tykkää siitä”, ”totakaan en voi syödä” 😀

    Itsetunto on jännä juttu. Hyviä vinkkejä sait, ne kuulostaa hyvin järkeviltä ja uskon, et auttaa sua eteenpäin 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *