Hae
JohanOnFitness

Kisabikinien Sovitusta, Aurinkoa ja Treenejä

Viikonloppu meni helteisissä merkeissä. Perjantaina menin työpäivän jälkeen Martinlaakson Fitness24Seveniin tekemään selkätreeniä. Tein erilaisia selkäliikkeitä aina 3-4 sarjaa ja toistomäärät oli siinä 12-20 toiston luokkaa. Eli kuluttavaa treeniä. Tein loppuun myös muutaman hauisliikkeen ja kunnon hauishapotuksen viimeisenä extraliikkeenä (tein vasarakääntöä käsipainolla tiputus-sarjana).

Treenin jälkeen menin käymään kotona suihkussa ja vähän freesaantumassa ja sitten lähdettiin ystävien kanssa käymään Siltasen terassilla. Join yhden limun ja sitten iskikin väsymys ja piti päästä takaisin kotiin. 😀

Lauantaina menin aamulla jo seitsemän maissa tekemään aamulenkin. Fiilis oli hyvä ja ihme kyllä ei edes väsyttänyt. Lenkin jälkeen menin suihkuun ja aika nopeasti lähdinkin biksusovitukseen. En malttanut odottaa mille mun kisabikinit tässä vaiheessa näyttääkään.

Biksusovitus oli Leppävaarassa Sahara Beautyssa. Bikinit itsessään tekee T-Fit Design. Bikinit oli käytännössä koristeluita vaille valmiit. Ne näytti ihanilta ja väri oli todella mun mieleeni. Tähän kuntoon nähden oli yllättävää, että ne meni edes mun päälle 😀 Kyllähän mä joka suunnasta pursuin yli, mutta ne silti tuntui yllättävän hyvältä. Mulla on sen verran matkaa vielä kisakuntoon, että sovittiin että kisaviikolla vielä sovitetaan uudelleen ja katsotaan pitääkö niille sitten vielä tehdä jotain. Tämä oli siis mun oma toive. 😀 Palvelu oli kyllä erinomaista! 🙂

Sovituksen jälkeen oli hyvinkin ristiriitaiset tuntemukset. Toisaalta olin todella innostunut bikineistä ja koko homma alkaa tuntumaan koko ajan enemmän ja enemmän todelliselta, mutta taas toisaalta olin paniikissa, että miten mä oikeasti tulen kerkeämään kisakuntoon tässä ajassa. Laitoinkin heti valmentajalle Saharassa otetut kuvat jossa tein kaikki lajiin kuuluvat poseeraukset näissä bikineissä ja kirjoitin, että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun näitä katsoo. Kinuin enemmän treeniä ihan varmuuden vuoksi. 😀 Valmentajalta tuli todella ihana ja kannustava viesti jossa hän painotti, että nyt mennään juuri tällä ruokavaliolla millä olen nyt ja treeneihinkään ei tässä vaiheessa tehdä muutoksia. Mun pitää vaan luottaa valmentajaan ja itseeni sekä jaksaa vetää jokainen treeni täysiä. 🙂

Näinhän se on.. 7 viikkoa kisoihin.. se kuulostaa vähältä mutta toisaalta se sisältää 1 176 tuntia aikaa muokata kroppaa ja vielä on jäljellä n. 35 aamulenkkiä… ja 35 salitreeniäkin.  Nyt on vaan painettava ja kovaa! 🙂

Panikoinnin jälkeen menin koko päiväksi ottamaan aurinkoa Herra A:n kanssa. Ihan kuin olisi ollut ulkomailla. Oli niin trooppisen kuuma.

Lauantaina mentiin yhdessä myös salille tekemään jalkatreenit. Mulla treeni meni taas tosi hyvin. Virtaa riitti vaikka olinkin koko päivän ottanut aurinkoa. Mulla oli vuorossa jalkojen volyymitreeni eli tein supersarjaa ja triplasarjaa ja toistomäärät oli siinä 15-20 luokkaa jokaisessa liikkeessä. Kyllä tuntui!

Sunnuntaina mentiin yhdessä A:n kanssa aamulenkille jonka jälkeen tultiin kotiin syömään aamupala. Menin klo 11 myös posettelemaan Pitäjänmäen Satsiin. Neiti A:n piti liittyä seuraani mutta siihen tuli muutama mutka matkaan. 😀 Posettelin siis yksin. Harjoittelin asentoja ja t-kävelyä.

Posettelun jälkeen menin ottamaan taas aurinkoa herra A:n kanssa koko päiväksi. Illalla mentiin vielä lenkkeillen Malminkartanon Jättärille vetämään porrastreenit ja lenkkeiltiin takaisin kotiin. Oli siis todella urheilupainotteinen päivä. Kokkasin illalla myös 12 päivän ruuat valmiiksi. Tässä vaiheessa ruokaa on sen verran vähän, että eipä siinä kauaa nokka tuhissut kun sain ne tehtyä. 😀 Positiivisen kautta!

Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä treeneihin helteiden keskellä! Ja ainiin! Jos haluatte helpotusta kesähelteiden keskelle niin katsokaapa tämä tarjous Sulosta: https://johanonfitness.vaikuttajamedia.fi/tarjolla-freshimpaa-hellepaivaa-sisaltaa-tarjouksen/

kuva

kuva 5

kuva 1

kuva 2

kuva 3

kuva 7

kuva 6

kuva 8

 

 

 

 

5 kommenttia

  1. Eve kirjoitti:

    Kyllä huomaa näissä kuvissa muutoksen hyvin. 🙂 Huikeeta!
    Tsemppiä! 🙂

  2. sabsu kirjoitti:

    Et ole ainut kenellä kauhee stressi ajan kanssa, kerkiääkö vai ei!! Niin paha sanoo nyt miltä näyttää 7-10vk päästä! 🙁 mitäs saleja helsingin suunnalla muuten kannattaa testata? 🙂

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista! 🙂
      Kiva tietää etten ole yksin näiden ajatusten kanssa. Mutta toisaalta 7 viikkoa on paljon aikaa ja
      nythän näistä ekoista kisoista oppii paljon kropankin toiminnasta. Toisaalta Jyväskylästä on kolme viikkoa aikaa kiristää Lappeenrantaan ja se on paljon se joten pidetään mieli positiivisena ja painetaan vaan täysiä! Tsemppiä tosi paljon!! 🙂

      Hyviä saleja on esim. Mayors, Kampin Motivuksesta tykkään myös. 🙂

      Yt,
      Johanna

  3. Elle kirjoitti:

    Mites jos et pääse kuntoon niin nousetko lavalle silti? Meinaan et onks sulla (niinku monella muullakin) se pakkomielle et lavalle on päästävä kunnossa missä hyvänsä vai lähdetkö sä ihan tavoittelemaan sijoitusta mitaleilta? Rehellisestihän sulla on todella paljon vielä sulateltavaa jos vertaa sun kilpakumppaneihisi, joilla lohkeaa reidetkin jo tässä vaiheessa… Sinuna olisin sulattanut ylimääräiset läskit pois ennen koko kisarupeamaa ja lähtenyt dieetille vasta sitten kun peilistä voi arvoida onko siellä edes tarpeeksi lihaa vai ei. Mutta kukin tyylillään ja saathan sä kivoja kokemuksia kisoista vaikket pärjäisikään. Eihän kaikkien tarvitsekaan lähteä taistelemaan kirkkaimmasta mitalista, käyhän siellä paljon tyttöjä vaan kokemuksia keräilemässä 🙂

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista.

      Juuh tiedän että osa alkaa olemaan jo todella kovassa kunnossa tässä vaiheessa mutta niiden kisaajien ei tarvitsekkaan vetää niin pienille kaloreille loppuvaiheessa kuin esim. mitä mun pitää.

      Valmentaja tietää etten ole pelkästään kokemusta menossa hakemaan vaan tottakai haluan sijoittua. Olen myös samalla tietenkin realistinen etten nyt ekoista kisoista sitä kultaisinta pottia tavoittele. 😀

      Vasta kisapäivänä näkee sen todellisen kisakunnon kun kaikki viimeistelyt on tehty. Valmentaja päättää sen että onko kroppa sellainen että noustaan lavalle, en minä. 🙂 Siinä vaiheessa alkaa varmasti oma silmä jo tekemään tepposia. 🙂 Jos käy niin etten Jyväskylässä pääse jatkoon niin olen asennoitunut että sitten kokeillaan viikon päästä Tampereella ja jos sielläkään ei natsaa niin sitten on vielä kaksi viikkoa aikaa parantaa kuntoa Lappeenrantaan. Nyt kun karsintojen välissä on oikeasit noin paljon aikaa (Viime vuonna oli vain päivä esim. Jyväskylän ja Tampereen välissä) niin kuntoa ehtii parantamaan varmasti. 🙂 Jos kierrän kaikki karsinnat niin saampahan loistavaa lavakokemusta. 😀

      Loppujen lopuksi ihan sama mikä se sijoitus sitten tuleekin olemaan niin olen kumminkin voittanut itseni ja pitää vain hyväksyä että muut oli nyt minua parempia ja asetettava seuraava tavoite valmentajan kanssa paljon viisaampana, kun tiedetään mikä dietillä toimii ja mikä ei. Mutta mietitään tulevaa sitten vasta kisojen jälkeen. Nyt on vielä kumminkin monta viikkoa, päivää ja tuntia tehdä töitä sen lavakunnon ja mahdollisen sijoittumisen eteen. 🙂

      Mukavaa viikkoa!

      Yt,
      Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *