Hae
JohanOnFitness

Kisabikinien Sovitusta, Aurinkoa ja Treenejä

Viikonloppu meni helteisissä merkeissä. Perjantaina menin työpäivän jälkeen Martinlaakson Fitness24Seveniin tekemään selkätreeniä. Tein erilaisia selkäliikkeitä aina 3-4 sarjaa ja toistomäärät oli siinä 12-20 toiston luokkaa. Eli kuluttavaa treeniä. Tein loppuun myös muutaman hauisliikkeen ja kunnon hauishapotuksen viimeisenä extraliikkeenä (tein vasarakääntöä käsipainolla tiputus-sarjana).

Treenin jälkeen menin käymään kotona suihkussa ja vähän freesaantumassa ja sitten lähdettiin ystävien kanssa käymään Siltasen terassilla. Join yhden limun ja sitten iskikin väsymys ja piti päästä takaisin kotiin. 😀

Lauantaina menin aamulla jo seitsemän maissa tekemään aamulenkin. Fiilis oli hyvä ja ihme kyllä ei edes väsyttänyt. Lenkin jälkeen menin suihkuun ja aika nopeasti lähdinkin biksusovitukseen. En malttanut odottaa mille mun kisabikinit tässä vaiheessa näyttääkään.

Biksusovitus oli Leppävaarassa Sahara Beautyssa. Bikinit itsessään tekee T-Fit Design. Bikinit oli käytännössä koristeluita vaille valmiit. Ne näytti ihanilta ja väri oli todella mun mieleeni. Tähän kuntoon nähden oli yllättävää, että ne meni edes mun päälle 😀 Kyllähän mä joka suunnasta pursuin yli, mutta ne silti tuntui yllättävän hyvältä. Mulla on sen verran matkaa vielä kisakuntoon, että sovittiin että kisaviikolla vielä sovitetaan uudelleen ja katsotaan pitääkö niille sitten vielä tehdä jotain. Tämä oli siis mun oma toive. 😀 Palvelu oli kyllä erinomaista! 🙂

Sovituksen jälkeen oli hyvinkin ristiriitaiset tuntemukset. Toisaalta olin todella innostunut bikineistä ja koko homma alkaa tuntumaan koko ajan enemmän ja enemmän todelliselta, mutta taas toisaalta olin paniikissa, että miten mä oikeasti tulen kerkeämään kisakuntoon tässä ajassa. Laitoinkin heti valmentajalle Saharassa otetut kuvat jossa tein kaikki lajiin kuuluvat poseeraukset näissä bikineissä ja kirjoitin, että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun näitä katsoo. Kinuin enemmän treeniä ihan varmuuden vuoksi. 😀 Valmentajalta tuli todella ihana ja kannustava viesti jossa hän painotti, että nyt mennään juuri tällä ruokavaliolla millä olen nyt ja treeneihinkään ei tässä vaiheessa tehdä muutoksia. Mun pitää vaan luottaa valmentajaan ja itseeni sekä jaksaa vetää jokainen treeni täysiä. 🙂

Näinhän se on.. 7 viikkoa kisoihin.. se kuulostaa vähältä mutta toisaalta se sisältää 1 176 tuntia aikaa muokata kroppaa ja vielä on jäljellä n. 35 aamulenkkiä… ja 35 salitreeniäkin.  Nyt on vaan painettava ja kovaa! 🙂

Panikoinnin jälkeen menin koko päiväksi ottamaan aurinkoa Herra A:n kanssa. Ihan kuin olisi ollut ulkomailla. Oli niin trooppisen kuuma.

Lauantaina mentiin yhdessä myös salille tekemään jalkatreenit. Mulla treeni meni taas tosi hyvin. Virtaa riitti vaikka olinkin koko päivän ottanut aurinkoa. Mulla oli vuorossa jalkojen volyymitreeni eli tein supersarjaa ja triplasarjaa ja toistomäärät oli siinä 15-20 luokkaa jokaisessa liikkeessä. Kyllä tuntui!

Sunnuntaina mentiin yhdessä A:n kanssa aamulenkille jonka jälkeen tultiin kotiin syömään aamupala. Menin klo 11 myös posettelemaan Pitäjänmäen Satsiin. Neiti A:n piti liittyä seuraani mutta siihen tuli muutama mutka matkaan. 😀 Posettelin siis yksin. Harjoittelin asentoja ja t-kävelyä.

Posettelun jälkeen menin ottamaan taas aurinkoa herra A:n kanssa koko päiväksi. Illalla mentiin vielä lenkkeillen Malminkartanon Jättärille vetämään porrastreenit ja lenkkeiltiin takaisin kotiin. Oli siis todella urheilupainotteinen päivä. Kokkasin illalla myös 12 päivän ruuat valmiiksi. Tässä vaiheessa ruokaa on sen verran vähän, että eipä siinä kauaa nokka tuhissut kun sain ne tehtyä. 😀 Positiivisen kautta!

Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä treeneihin helteiden keskellä! Ja ainiin! Jos haluatte helpotusta kesähelteiden keskelle niin katsokaapa tämä tarjous Sulosta: https://johanonfitness.vaikuttajamedia.fi/tarjolla-freshimpaa-hellepaivaa-sisaltaa-tarjouksen/

kuva

kuva 5

kuva 1

kuva 2

kuva 3

kuva 7

kuva 6

kuva 8

 

 

 

 

Arkeen Paluu ja Pohdintaa

Ensimmäinen arkiviikko loman jälkeen on mennyt ihan hyvin. Aamulenkit maistunut vähän puulle mutta on ne kumminkin tultu tehtyä, suurimman osan oon säästänyt niistä viikonlopulle.

Tällä viikolla oon päässyt kaksi kertaa treenaamaan myös oman pt:n kanssa Kampin Motivuksessa. Ensimmäisellä kerralla vedettiin jalkatreeni ja toisella kertaa olkapäät/ojentajat. Molemmat treenit meni tosi hyvin! Toi on kyllä niin arkipäivän luksusta päästä treenaamaan pt:n kanssa näin diettiläisenä. Saan niin paljon enemmän itsestäni irti.

Tää on ollut myös mun ensimmäinen viikko huomattavasti pienemmillä hiilareilla. Alku viikko oli aika paha mutta nyt kroppa selvästi alkaa tottumaan. Oon vaan nyt huomannut, että keho kerää aika paljon nestettä. Se ei tietenkään tarkoita etteikö se rasva siellä samaan aikaan pala, mutta tekee vaan aika tukalan olon. Onkohan muilla diettaajilla ollut samanlaisia tuntemuksia?

Kisat lähestyy pelottavan kovaa tahtia ja voin rehellisesti myöntää, että tottakai mua jännittää ja kauhistuttaa, että miten mä tulen kerkeämään kisakuntoon. Valmentaja on sanonut, että kunto on ainut asia mistä mun ei tarvitse huolehtia ja kyllähän mä sen tiedän ja tiedostan. Mutta kun tää on mun ensimmäinen kisadietti, niin en tiedä miten kroppa reagoi ja miten nopeasti. Nyt ollaan kumminkin jo diettailtu todella monta viikkoa ja ”vasta” on lähtenyt 8 kg. Aika paljon olisi kumminkin vielä pudotettavaa. (Vaikka valmentaja on sanonut etten saisi vaakaakaan tuijottaa). 😀

Itse tiedän, että mun valmentaja kuuluu Suomen huippuihin ja en epäile hänen osaamistaan sekunttiakaan vaan tiedän että hän jos joku tietää kyllä miten kisakuntoon päästään, mutta oma mieli silti tekee temppujaan.

Kova vauhti mulla on kyllä päällä edelleen ja oon todella innoissani tästä kaikesta! Oon onnellinen, että mulla on mahdollisuus olla tässä kaikessa mukana ja kokea tämä kisailu. Tää selvästi tuntuu sellaisesta mitä haluan tehdä jatkossakin. Eli en missään nimessä usko, että vetäisin vain yhdet kisat ja se olisi siinä. Ellei sitten valmentaja toteaisi ekan kisadietin jälkeen, nähtyään mitä tän rasvan alta paljastuu että,  mulla ei ole minkään näköisiä mahdollisuuksia pärjätä Bikini Fitneksessä. Sit varmaan treenaisin hemmetin kovaa muutaman vuoden ja haluaisin kisata Body Fitneksessä. 😀  Vaikka dietillä on ollut nälkää ja väsymystä sekä hermoilua niin silti voin aidosti sanoa, että tähän astisesta matkasta olen nauttinut 100 %. Tää on juuri sitä itsensä viemistä äärirajoille josta mä jostain syystä vaan tykkään. Yks ihana puoli tässä koko hommassa on myös se, että pääsee tutustumaan saman henkisiin ihmisiin ja oonkin saanut paljon uusia tuttavia joista tulevaisuudessa toivottavasti tulee ihan mun uusia ystäviä. 🙂

Tällaista pohdintaa tänään. Tunteiden vuoristorataa, niin kuin naisilla yleensäkin. Ihanaa viikonloppua kaikille! 🙂

ps. Mulle tapahtui taas yksi ”Johannahetki”…  Loman jälkeisenä maanantaina mun englanninkielinen tuttava työelämästä kysyi miten lomani meni ja mun piti vastata, että vain rentoutuen (relaxing) niin vastasinkin, että venytellen (stretching)… 😀 Tajusin tän vasta siinä vaiheessa kun hän vastasi että Noh.. Onhan sekin tärkeetä. Jäin ihmettelemään vastausta ja sitten vasta hoksasin mitäs olinkaan sanonut.. 😀 Maanantaiaamun kooma teki tepposet. 😀

 

kuva 1

kuva 3

kuva 4

kuva 1

Lankkupito ja selfie samaan aikaan. 😀

kuva

kuva 2

kuva 3