Hae
JohanOnFitness

Dietti Kebabin Resepti

Vakiolukijat varmasti muistavatkin, että en todellakaan ole mikään ruuan laitoin maisteri.

Sain sukulaiselta hyvän vinkin miten tehdä itse kebabia ja päätinkin muokata reseptiä hiukan ja kokeilla saisinko tehtyä dietti kebabia. Vastoin kaikkia odotuksiani onnistuin!! Maku oli suussa sulavan täydellistä! En tosin tiedä, että johtuiko hyvä maku siitä, että olen syönyt todella pelkistettyä ruokaa viimeisen vuoden. Laitoin kumminkin myös  herra A:nkin maistelemaan tätä ja hänkin tykkäsi siitä! Tämän takia haluankin jakaa koko reseptin teidän kaikkien kanssa!

JohanOnResepti; Dietti-Kebab

Ainekset:

– 1 800 g Naudan parempi jauheliha (10% rasvaa)

– 0,5 desiä rouhittua mustapippuria

– n. 40 g Aromisuolaa (katso sellainen aromisuola jossa ei ole sokeria ja suolaa on n. 40-50%)

– Ripaus paprikamaustetta

Mittaa ainesosat isoon kulhoon ja sekoita keskenään joko monitoimikoneella tai vatkaimella (yksi vatkain) mössöksi.

Aromisuolan määrä on nyt laskettu niin että omalla kohdallani yhteen annokseen tulee suolaa (ei siis armomisuolaa vaan suolan osuus aromisuolasta) 2-3 g / annos. Jos ei halua näin suolasta niin kannattaa laittaa hieman vähemmän kuin ohjeessa.

Kun jauheliha on sekoitettu ainesosien kanssa mössöksi niin levitä se leivinpaperille ja kääri rullaksi. Pyörittele rullaa vähän aikaa niin, että se tulee tasaiseksi. Aukaise leivinpaperi pellille ja kääri valmis jauhelihapötkö folioon tiukasti niin ettei pakettiin jää ilmaa. Käännä päät samalla tavalla kuin karkkipaperissa ettei folion sisään pääse ilmaa.

Paista jauheliha uunissa tasalämmöllä n. 5 tuntia 100 asteessa. Laita sen jälkeen jäähtymään jääkaappiin esim. yöksi. Seuraavana päivänä aukaise folio ja huuhdo jauhelihan päällä oleva rasva pois haalealla vedellä. Raasta valmiista jauhelihasta kebab-suikaleita juustohöylällä.

Tämä vaatii kärsivällisyyttä, mutta tämä oli miljoona kertaa parempaa mitä oisin voinut kuvitella itse saavani aikaan! Nam! Suosittelen kokeilemaan! Sekaanhan saa laitettua vaikka mitä muitakin mausteita. Siinä on vaan mielikuvitus rajana!

 

kuva

Herkkuateria!

kuvakk 

Näyttää aika oudolta mutta tästä mä vaan viipaloin juustohöylällä palasia.

 

Ei Kipuu Ei Hyötyy

Maanantai meni palautuen sunnuntain jalkatreenistä. Ai että oli jalat kipeenä. Uusi ohjelma oli todellakin mennyt perille. Jalat oli niin arat, ettei voinut edes kumartua. Otin maanantain tarkoituksella aika rauhassa. Menin töistä vaan makoilemaan ulos ja nauttimaan ulkoilmasta.

Tiistaina jalat oli vielä kipeemmät kuin maanantaina ja kappas mulla olikin edessä taas jalkatreeni oman pt:n kanssa Motivuksessa. Mietin koko päivän, että miten mä tulen selviytymään tästä treenistä ja päivittelinkin pt:lle että en tiedä mitä tästä tulee. Tehtiin sumokyykkyä jonka jälkeen tehtiin jalkaprässi yhdellä jalalla vuorotellen sekä supersarjana lantionnostoa ja maastavetoa. Lopuksi oli taas askelkävelyä sekä jalan koukistajia. HUHHUH että sattu! Olin aivan rikki treenin jälkeen ja mietin vain että miten hitossa mä pääsen täältä kotiin kun olin julkisilla liikenteessä. Laitoin valmentajallekin viestiä että melkein kuolin mun uuteen jalkatreeniin ja hän vaan vastasi että no onneksi vain melkein. 😀 😀 Pitääkin yrittää vain miettiä että jos ei oo kipuu niin ei oo hyötyy, vai miten se oli. 😀

Tänään aamulla mulla oli aamulenkki, joka meni yllättävän kivuttomasti. Menin taas tunnin jonka jälkeen tulin kotiin aamupalalle ja siitä sitten töihin.

Tänään pääsin töiden jälkeen myös Suloon hoidettavaksi. Mun hieroja oli heti, että otetaan jalkoja ja itse olin että ei varmaan oteta kun ne on niin kipeet, mutta hän vaati että otetaan koska se tekee niille hyvää. Tehtiin siis palauttava hieronta jaloille. Alussa vähän arasti mutta heti kun jalat lämpeni niin hierontakin tuntui todella hyvälle. Mun pitää kuulemma nyt antaa niitä jalkoja ottaa, koska treenaan niitä kolme kertaa viikossa niin hieronta auttaa niitä palautumaan tästä kaikesta rasituksesta. Oli kyllä ihana nähdä taas Sulon porukkaa ja päästä heidän käsittelyyn! Kiitos! 🙂

Nyt ruokavaliossa menossa kalorivaihtelut ja nyt on ensimmäiset kaksi päivää taas pienemmillä kaloreilla menty. Nälkä on ollut normaalia kovempi, mutta ei vielä sellaista pakokauhun omaista nälkää ole ollut missään vaiheessa.  PT:kin kysyi että onko ollut nälkä ja vastasin ettei nyt kamala nälkä ole ollut. Se nälkä olisi kuulemma suotavaa.. hmmm.. Siksi mun paino ei varmaan putoa. 😀

Huomasin myös, että jos saan vaan nukuttua kunnolla niin olo on aika normaali. Luulenpa että mun tyhjäkäyntisyys ja ärsyyntyminen johtuu ennemminkin väsymyksestä kuin ruuan vähenemisestä. Nukuin nimittäin maanantain ja tiistain välisenä yönä n. 9 h ja mulla oli ihan normaali olo! Eli unta, unta ja unta!! Siihen aion nyt panostaa. 🙂

Muuten ollut aika perusviikko tähän mennessä.  Mitä nyt ihan normaalia kriiseilyä peilikuvan kanssa. On se oma mieli kyllä ihmeellinen. Yhtä äkkiä saatan peilistä katsoa paniikissa että apua mitään ei ole tapahtunut ja toisena hetkenä saatan olla että housut tuntuu isoilta. Voi kun osaisin vaan laittaa tän stressaamisen pois päältä ja laittaa aivot narikkaan ja vaan tehdä mitä täytyy ilman mitään miettimisiä. Kaikki olisi niin paljon helpompaa. Mutta laji on rankka niin fyysisesti kuin psyykkisesti, ei toki kaikille mutta varmasti suurimmalle osalle. Nyt vain yritän malttaa mieleni ja odottaa että se rasvan palamisprosessi menisi eteenpäin. 😀

Huomenna on onneksi vapaa päivä! Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

 

kuva22

Nyt kimallellaan. 🙂

kuva

Yrtin napata selästä kuvaa.

kuva (4)

Muutakin päällä kuin salikamat. 😀