Hae
JohanOnFitness

Huonoja Uutisia

Maanantaina pääsin treenaamaan pitkästä aikaa mun hyvän ystävän kanssa Fitness24Seveniin. Vedettiin yhdessä mun olkapää/ojentajatreeni ja ystävän kiljumisesta päätellen treeni meni hänellekkin hyvin perille. 😀 Salilla oli aika paljon porukkaa ja jouduttiin sen takia soveltamaan muutamia liikkeitä, mutta toisaalta välillä on hyväkin ärsyttää lihasta eri liikkeillä kuin normaalisti.

Maanantain treeni:

  • Vipunostot suorin käsin sivulle 12 x 7 kg/käsi, 10 x 8 kg käsi + 2 x 20 x 4 kg/käsi (yhdellä kädellä)
  • Rinnallevetopunnerrus 2 x 12 x 25 kg
  • Arnoldpunnerrus 2 x 10 x 7 kg/käsi + pumppaukset z-tangolla pään molemmille puolille 2 x 10
  • Etuolkapäät alataljassa maaten suorin käsin 12 x 10 kg, 12 x 12,5 kg
  • Takaolkapäät; viparit sivulle kahdella erilaisella käsiasennolla putkeen 2 x 12 x 4 kg/käsi
  • Pystypunnerrus smithissä 12 x 28 kg, 10 x 33 kg
  • Ojentajapunnerrus smithissä 2 x 12 x 38 kg
  • Ranskalainen punnerrus maaten (kaveri pitää käsillä kyynärpäitä tietyssä asennossa) 15 x 10 kg, 15 x 15 kg
  • Dipit laitteessa 12 x 45 kg, 12 x 60 kg
  • Ojentajat yhdellä kädellä ylätaljassa kahvalla 2 x 12

Treeni meni hyvin ja sain taas ihan erilaista buustia kun kaveri teki mun kanssa koko treenin. Ojentajissa ja olkapäissä taas poltteli oikein kunnolla. Treenin jälkeen oli kyllä niin tyytyväinen olo taas kerran. 🙂

Mulle muuten kävi yksi päivä taas sellainen ”Johanna Hetki”… Olin sovituskopissa sovittamassa housuja ja ne repes. Eikä vielä mitenkään vähän vaan siis haaroista aivan totaalisesti. Voitte vaan kuvitella miten paljon mua hävetti ja miten paljonkaan sitä diettiä nyt sitten odotan. 😀

Eilen oli taas normaalityöpäivä ja menin toisen ystävän kanssa Satsiin tekemään treeniä. Molemmat tehtiin omat treenit. Mulla oli tiedossa etureisi- ja pohjejumppaa.

Tiistain treeni:

  • Kyykky kapealla jalka-asenolla vapaalla tangolla 12 x 20 kg, 12 x 50 kg
  • Jalkaprässi kapealla jalka-asennolla 2 x 12 x 150 kg
  • Jalkaprässi jalat yhdessä 2 x 15 x 100 kg
  • Kyykyt smithissä jalat 90 asteen kulmaan 2 x 12 x 48 kg
  • Etureidet laitteessa 12 x 65 kg, 12 x 70 kg, 10 x 86 kg
  • Kyykyt jumppapallo selän takana 15 + 15 x 5 kg
  • Superina pohkeet istuen 2 x 10 x 35 kg + pohkeet omalla painolla seisten 3 x 20 (palautukset 30 sek venytyksessä).

Etureisissä sattui ihan mielettömän paljon ja ihana oli yksin saada näin hyvä tuntuma. Vaikka ennen treeniä väsytti ja kehtuutti niin silti siitä treenistä sain kaiken irti. Rikoin myös oman ennätyksen tuossa etureisilaitteessa, 86 kg! Viimeiset toistot ei kyllä tullut puhtaasti mutta kuitenkin. Toki vaikuttaa myös eri valmistajan laitteet; toisessa laitteessa nousee paljon paremmin kuin toisessa.

Treenin jälkeen menin ystävän kanssa käymään hakemassa hänen tavaroitansa ja hän tuli meille yöksi. Illalla tein kotona vähän kehonhuoltoa. Mulla oli koko eilisen illan sellainen olo että nyt tuun kipeeks. Kurkku oli kipeä ja meni kylmiä väreitä. Otin sitten tupla annoksen punahattu-uutetta ja c-vitamiinia sekä glutamiinia ja nyt olo on ihan ok. Toivottavasti en nyt vaan tulis kipeeks.

Myös mun selkä edelleen reistailee. Nyt esim. kirjoittaminen, asioiden nostaminen, käytännössä pienikin liike oikealla kädellä vihlaisee oikeasta lapaluusta. Ei mikään kiva homma. Huono tuuri että nyt juuri ennen diettiä tulee näitä ongelmia kun nyt olisi vielä mahdollisuus sitä lihasta saada tarttumaan. Kävin näyttämässä selkää lääkärissä ja sain huonoja uutisia; tuomiona oli selän tulehdus. Yläselkä on venähtänyt ja mahdollisesti kylmettynyt ja rasitus ja päätetyö on sitä pahentanut. Nyt en saa muutamaan päivään tehdä yhtään mitään yläkropalla, en edes olla koneella. Jalkoja saan kuulemma treenata mutta niin ettei yläselkä rasitu. Sain vahvat tulehduskipulääkkeet jotta tulehdus saadaan pois ja lisäksi kipugeeliä. Selkää ei saa hieroa ja geeliäkin tulee levittää varoen. Mun on todella tärkeetä saada tämä nyt kerralla kuntoon ettei tämä pahene ja pitkity. Koneella näpyttely nyt sitten loppuu pariksi päiväksi.

 

olka

2 kommenttia

  1. outi kirjoitti:

    Toivotaan ettet tulisi kipeäksi ja että selkä tulisi kuntoon. Kurjia juttuja…

    http://outinfitness.fitfashion.fi/

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka Outi,

      Kiitos paljon! Onneksi flunssa ei sentään tullut mutta selkä on kyllä edelleen kiepä Toivottavasti menee nopaa ohi! 🙂

      Mukavaa viikkoa!

      Yt,
      Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *