Hae
JohanOnFitness

Viikonlopun Treenikielto

Ihanaa, että on taas perjantai ja alkaa viikonloppu! Nyt on takana kaksi tosi kovaa treeniä ja olo on sen mukainen.

Keskiviikkona menin töiden jälkeen pt:n kanssa taas Kampin Motivukselle ja treenattiin olkapäät ja ojentajat. Niin kuin oon maininnut että voimatasot on vähän hiipunut ja sama taas jatkui. Painoja kevennettiin ja paljon!

Tehtiin yhdessä takaolkapäitä, pystypunnerrusta, rive-punnerrusta, vipunostoja, ranskalaista punnerrusta, dippiä ja ojentajapunnerrusta smithissä. rive-punnerruksessa maksimi paino oli 25 kg ja sitten taas ranskalaisessa punnerruksessa kevennettiin niin paljon viimeiseen sarjaan että tein vaan pelkällä tangolla. Pt piti tuossa koko ajan mun kyynärpäistä kiinni että liikkeestä saatiin tosi raskas ja eristävä. Huh, mikä treeni! Lihaksiin sattui ja olin ihan pihalla treenin jälkeen. Kotona huollatin taas kehoa ja menin ajoissa nukkumaan.

Eilen mulla oli taas viikon pisin päivä. Olin koko päivän ihan sairaan väsynyt vaikka olin nukkunut hyvin. Tuntui että aivotoiminta on nolla ja huomasin että esim. ihan vain koneella kirjoittaminenkin sattui käsiin. Mua myös vähän huippas töissä ja uskon sen johtuneen tästä väsymyksestä.

Menin kumminkin treeneihin ja mulla oli taas pt:n kanssa treenit. Vuorossa oli etureidet ja pohkeet. Sanoin heti alkuun, että tehdään sellaisia liikkeitä missä riski satuttaa itsensä on mahdollisimman pieni, koska en käynyt täysillä. Eilisessä treenissäkin pienennettiin painoja ja tehtiin enemmän toistoja jotta saadaan kunnon tuntuma.

Torstain treeni:

  • Jalkaprässi jalat yhdessä alhaalla pumppaamalla 20 x 50 kg (20 sek taukoa) + hitaasti ylös ja alas 10 x 50 kg, 15 x 60 kg (20 sek taukoa) + hitaasti ylös ja alas 8 x 60 kg, 10 x 70 kg (20 sek taukoa) + hitaasti ylös ja alas 6 x 70 kg, pumppaamalla lopuksi 50 x 50 kg
  • Etureisikyykky, selkä jumppapallolla seinää vasten, varpaillaan 3 x 15 + 15  x 4 kg/käsi
  • Etureidet laitteessa 3 x 10 x (en muista painoa) 5 sek pidot ylhäällä
  • Superina; pohkeet seisten 10 x 86 kg, 10 x 42 kg, 10 x 42 kg + pohkeet omalla painolla palikan päällä 3 x 30

Koko treenin ajan mulla oli etureidet ihan tulessa. Poltteli ihan mielettömästi. Pohkeissakin sattui niin paljon, että toisella kierroksella piti sitten haukkoa happea lattialla. Treeneissä huomasin myös, että en siis todellakaan käynyt täysillä. Hyvä esimerkki tästä oli se, että nojasin etureisikyykyissä jumppapalloon ja mulla oli käsipainot kädessä ja kun sarja loppui, niin olin vaan pt:lle et ”auta mua, ota nää painot”! Luulin etten pääse siitä pois. Ihan kuin oisin jotenkin ollut olevinaan jumissa jossain laitteessa. 😀 Pt vaan totesi että hei se jumppapallo on kumia pudota se nyt hyvänen aika lattialle. 😀 Sit vasta tajusin, että  joo niinpä tietysti. 😀 Huhhuh, vähän hävetti! Onneksi ollaan treenattu mun pt:n kanssa yhdessä jo kohta 1,5 vuotta niin tietää ettei tää nyt vaan ollut mun parhain päivä.

Salin jälkeen menin pikakahville kaverin kanssa. Mukava oli nähdä, mutta olin niin rikki ettei musta ollut kyllä mitään seuraa. Pystyin vaan kuuntelemaan. En yksinkertaisesti jaksanut puhua vaikka oisin halunnut.

Kahvittelun jälkeen menin tanssitreeneihin ja vetäsin vaan päivällisen mun eväsrasiasta ennen treenejä ja sitten taas mentiin. Mulla on tanssiesitys ensi viikon perjantaina ja en tiedä mitä siitä tulee kun kaikissa treeneissä oon aina niin rikki. Ensi viikolla pakko treenata koreota myös omatoimisesti. Meidän tanssiryhmä tanssii salsaa, showta ja kuubalaista rumbaa.

Noh, tänään aamulla olin taas todella väsynyt. Sen seurauksena puhelin jäi kotiin ja olin aamulla jättänyt pakastimenkin auki. Ihan sumuinen olo ja päässä ei liiku mitään.

Eilen illalla laitoin mun päävalmentajalle viestiä että olisikohan hyvä mun levätä tää ja huominen eli skipata yhdet treenit ja mennä sit sunnuntaina taas treenaamaan. Kerroin mun kaikki oireet ja laitoin et treenin jälkeen on kyllä ollu hyvä fiilis mutta silti oon nyt vaan tosi väsynyt yleisesti ottaen. Tää on tosi hankalaa kun treenaa kovaa ja usein, niin miten sitä erottaa sellaisen perus treeni väsymyksen ja kovan väsymyksen ku koko ajanhan tässä mennnään vähän sumussa eteenpäin. Valmentaja laittoi, että ehdottomasti mun pitää nyt levätä ja nukkua koko viikonloppu. Seuraavan kerran saan treenata vasta maanantaina. Viikonloppuna en saa tehdä mitään fyysistä.

Tällä ohjeella mennään sitten tää viikonloppu. Sosiaalista elämää on kyllä viikonloppuna luvassa mutta treenejä ei. Yritän nyt sitten nukkua todella paljon! 🙂

 

 Rintapenkki mv 22

 

 

 

2 kommenttia

  1. Kia kirjoitti:

    Nyt keventelet viikonlopun niin jaksaa taas treenata! Itse oon sitä mieltä että kun on tollanen fiilis niin ehdottomasti jättää treenit väliin tai ainakin keventää, ihan ilman sen valmentajan ”lupaakin” 🙂 Kropalle ei ehdi tapahtua mitään hallaa edes viikonkaan treenitauosta. Tsemppiä!

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka!

      Kiitos kommentista! 🙂 Juuh tiedän että lepo on välillä pakollista ja ilman sitä ei tässä lajissa voisi edes kehittyä. Itse on osaa tunnistaa itsessäni sitä väsymystä versus todella kovaa väsymystä ja sen takia varmuuden vuoksi laitan valmentajalle aina viestiä jos musta tuntuu vähän oudolta. 🙂 Nyt on levätty ja teki kyllä hyvää! Kiitos tsempistä! 🙂

      T. Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *