Hae
JohanOnFitness

Bulkkaamisen tulosta; + 3 kg!

Nyt ollut taas sen verran kiirettä, että en oo yksinkertaisesti jaksanut päivän päätteeksi enää avata kotona konetta. Nyt sitten saattekin pitkän päivityksen. 🙂

Torstaina oli taas viikon pisin päivä kun menin työpäivän jälkeen Satsiin tekemään yläkroppatreeniä ja sen jälkeen jatkoin matkaa tanssiryhmän treeneihin.

Torstaina treenasin salilla selän ja hauikset. Selkäliikkeinä tein mm. Ylätaljaa, alataljaa, T-tankosoutua ja leuanvetoa. Hauista treenasin scottissa käsipainolla ja tangolla sekä vasarakäännöllä.

Treenin jälkeen tein vielä Intervallitreenin sisäpyörällä. Mulle kävi taas sellainen mukava ”Johanna hetki”, kun poljeskelin kuntopyörällä niin yhtä äkkiä havahduin kun törmäsin takana olevaan pyörään, jossa myös oli toinen pyöräilijä. 😀 Olin ilmeisesti mun spurttiosuuksilla liikkunu pikku hiljaa taaksepäin ja sitten tulikin kolari. Aika nolona sain siirtää pyörän takaisin oikealle paikalleen ja jatkoin sitten poljeskelua, hieman rauhallisemmin kylläkin. On se takana oleva pyöräilijä ollu varmaan että apua tuolta se nyt tulee. 😀

Treenien jälkeen menin tanssikoululle ja aloitettiin tekemään uutta koreota. Se on kyllä todella kiva! Haastava, mutta kiva! 🙂

 

Perjantai

Perjantaina mulla oli työpäivän jälkeen aika Suloon. Tällä kertaa hierottiin mun selkää, niskaa ja käsiä. Venyttely oli kuulemma auttanut! Hieronta on mulle kyllä todella tärkeää, koska kroppa joutuu niin kovaan koetukseen treeneissä. Tuli taas niin rentoutunut olo! Hieronnan jälkeen multa sokerointiin sääret. Oli taas niin mukava vaihtaa samalla kuulumisia ja rentoutua! Iso kiitos Sulolle! Kannattaa muuten käydä tykkäämässä heistä Facebookissa, koska siellä on oikeasti todella hyviä tarjouksia! Pääset heidän Fb-profiiliin tästä.  *

*(Sulo on mun yhteistyökumppani ja meillä on voimassaoleva sponsorointisopimus).

 

Lauantai

Lauantaina aamulla menin poikaystävän kanssa tekemään aamuaerobisen salille tyhjällä vatsalla. Tein 30 min intervallin crossarilla. Aamutreeni meni paljon kivuttomammin mitä muistinkaan niiden olevan. Treenin jälkeen jotenkin lamaannuin ihan täysin ja olin tekemättä yhtään mitään useamman tunnin.

Kävin myös vaa’alla ja inhottavaa oli huomata, että tuntemukseni pitivät paikkaansa. Paino on noussut joulukuusta noin 3 kg. Mulla tosin on ”se aika kuusta”, mutta silti 3 kg on paljon!

Otin heti tilannekuvat ja laitoin valmentajalle paniikinomaisen viestin painosta ja kuvista. Kuvissakin kyllä huomaa että joulukuuhun verrattuna oon pyöristynyt. Valmentaja onneks vastas tosi nopeesti ja viestissä oli mulle hyviä uutisia. Mun kuvista kuulemma näkee että selkä on kehittynyt ja mallikin on parantunut.  Valmentaja laittoi että paino on mitä on ja nyt treenataan ja kehitytään ja että mun pitää lopettaa pienikin panikointi. 🙂 Tää tottakai helpotti suurimpaan paniikkiin. Tätä tää bulkkaaminen sit tekee. Huoh. 😀

Ilalla menin sitten uudelleen salille ja illalla treenasin jalat.

Jalkatreenissä tein mm. kyykkyä vapaalla tangolla ja smithissä muutamalla eri jalka-asennolla, jalkaprässiä, askelkävelyä (17,5 kg painot käsissä), reisiojennusta ja pohkeita. Bonuksena tein lantion nostot maassa tangolla 100 kilolla. Sain kauheen suonen vedon pakaraan tuossa ja jouduin ihan kävelemään ympäri salia että se lähtis pois. 😀

 

Sunnuntai

Tänään oli siivouspäivä! Siivoilin kotosalla muutaman tunnin ja sitten menin käymään kylässä mun huipun kilpasiskon luona. Kyläilyn jälkeen mentiin yhdessä Satsiin posettelemaan ja sen jälkeen treenattiin yhdessä. Hän varmisti mun jokaisen liikkeen niin sain treenistä irti mielettömän hvyin!

Sunnuntain treeni:

  • Rive-punnerrus 12 x 25 kg, 10 x 25 kg
  • Vipunostot sivulle suorin käsin 12 x 6 kg /käsi + 5 x 5 kg/käsi (3 sek pidot), 12 x 7 kg /käsi + 5 x 5 kg/käsi (3 sek pidot)
  • Pystypunnerrus 8 x 15 kg/käsi, 10 x 12,5 kg/käsi
  • Vipunostot vinossa penkissä 12 x 7 kg/käsi, 15 x 5 kg/käsi
  • Ranskalainen punnerrus 12 x 20 kg, 9 x 25 kg
  • Kevennetty dippi 2 x 10
  • Kapeapenkki smithissä 2 x 6 x 40 kg

Treeni meni ihan sika hyvin! Salikaverilla on kyllä suuri merkitys! Sain vietyy jokaisen liikkeen ihan loppuun. Jotkut voi miettiä, että jos on kaverin kanssa salilla että tauot venyy ja suu käy, mutta voin ihan rehellisesti todeta, että  Skandaalin salikissa –biisin sanat osuu ja uppoo: ” ja vaik oot frendin kaa salil ni tauoil on v**** hiljast.” 😀 Eli oli kyllä hyvä ja tehokas meininki koko treenin ajan!  Oli ihan mielettömän hyvä fiilis tän jälkeen! 🙂

Kotona sitten alkoi kauhea urakka, kun mun piti tehdä taas useamman päivän ruuat valmiiksi. Tein itse asiassa 12 päivän lounaat ja päivälliset pakkaseen. Oli iso duuni mutta eipähän tarttee taas vähään aikaan ruokajuttuja miettiä.

Huomenna taas maanantai! Mulle maanantait on aina jotenkin pahoja mutta pitää taas vaan asennoituu, että onneks se maanantai tulee vaan kerran viikossa. 😀 Tsemppiä muillekkin uuteen viikkoon kaikille!

 

 IMG_8112

 

IMG_8124

 

IMG_8147

IMG_8148

 

IMG_8188

 

IMG_8189

 

IMG_8191

 

 

6 kommenttia

  1. Sofia kirjoitti:

    Moikka Johanna,

    onko sulle tullut jo aamuaerobiset ohjelmaan mukaan? Olisi kiva tietää kuinka paljon teet aerobista viikossa treenien lisäksi? Ja kiinnostaisi myös tietää, että miten teet nuo intervallit?

    Treenaat kyllä hullunlailla! Tuollaista ei moni jaksaisi.. sun täytyy todella rakastaa sitä mitä teet.. isot tsempit kisataipaleelle. Täällä seuraillaan 🙂

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Ei oo vielä tullut mukaan. Mulla kuuluu ohjelmaan 2 x intervallitreeni ja nyt tein toisen aamulla tyhjään vatsaan. 🙂 Eli mulla on 2 intervallia viikossa + 1 tanssitunti sekä 5 x sali viikossa. 🙂

      Intervallit teen yleensä joko crossarilla tai sisäpyörällä. Teen ne esim niin, että menen reipasta tahtia 2 min, sitten noin 70-80 % maksimivauhdista 30 sek ja sitten niin kovaa kun lähtee 10 sek. Toistan tätä niin kauna kun on 20-30 min mennyt.

      Kyllä mä tätä rakastan ihan koko sydämmestäni! Kiitos paljon tsempeistä ja kiva kun kommentoit ja seurailet blogia! 🙂

      Mukavaa viikkoa!

      T. Johanna

  2. piai kirjoitti:

    Siis lantionnostoja 100 kilolla?! Miks mä en ihan usko tohon… 😀

    • johannavaris kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista!

      Joo tiedän, että kuulostaa aika hurjalta. 😀 Mä teen niin lyhyttä toistoa niin pystyy laittamaan aika paljon painoa. Nyt tein vaan 2 x 6 toistoa. Pt:n kanssa oon joskus tehny 120 kg:llä (paino siis siltää myös tangon painon.)

      Teen liikkeen ns. räjähtävänä eli nopeesti lantio ylös ihan pieni pito ja sitten alas ja otan happee hetken ja sitten alusta. Eli käytännössä teen sen yksittäisinä liikkeinä enkä siis pumppaa noita toistoja. 🙂 Tangossa on sen verran painoa, että tarvitsen tuossa apua, koska jos teen liikkeen yksin niin aina kun nousen ylös valahdan myös maassa taaksepäin ja liike hankaloituu. Nytkin mun poikaystävä seiso mun takana niin että mun hartijat oli sen jalkojen edessä ja näin en siis päässy liukumaan taaksepäin. Muistoksi sainkylläkin verenpurkaumat hartijoihin kun kengät aina kolahti niihin. 😀

      Yt,
      Johanna

  3. Heidi Meronen kirjoitti:

    Hei rakas ystäväni, muistathan, että lihas painaa enemmän kun läski. Sie oot kaunis ja siun vartalo on jo nyt hyvännäköinen ja oot tehnyt mielettömän muutoksen!! Ja sie tiedät myös sen, että kun treenaa niin lihakset kerää nestettä, ja jos pitää taukoa treenaamisesta niin se paino putoaa äkkiä jo kun ne nesteet lähtee 🙂 Eli se +3kg ei oo läskiä 😀 Hupsu. Onneks en ollu näkemässä kun siun kasetti on hetkeksi levinnyt 😀 Noh kohta alkaa kisadiettii ja aerobista on niin perkeleesti, niin lähtee nesteet liikkeelle 😀

    Jaksamista <3 Ja kuuntelee Bullii, se tietää mitä se tekee, lopeta stressaaminen ja koita nauttia ensimmäisestä kisavuodesta!

    • johannavaris kirjoitti:

      Niin tiiänhän mie.. Kiitos taas piristyksestä! <3 On tää vaan yhtä kamppailuu niin tuon painon ku psyykkeenki kanssa. 😀 Juuh, kohta ei tarviikkaan miettii mitään ku päässä ei todellakaan liiku mitään ku dietti alkaa. 😀 Ihan kohta jo nähdään!! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *