Hae
JohanOnFitness

Itsensä Ylittämistä Pienillä Teoilla

Eilen pääsin treenaamaan taas pt:n kanssa Kampin Motivukselle. Edessä meillä oli peppu/takareisi-treeni. Oon oikeesti ruvennut jopa nauttimaan näistä jalkatreeneistä ja se on todella iso asia mulle! Ei oo pitkä aika kun inhosin näitä koko sydämestäni. Tavallaan mullakin alkaa olla niihin sellainen viharakkaus-suhde.  En muista taaskaan kaikkia toistoja ja painoja mutta tässä nyt suurin piirtein.

Keskiviikon treeni:

  • Sumokyykky smithissä 3-4 x 15 toistoa (30 sek palautuksella)
  • Sumokyykky smithissä 8 x 50 kg, 8 x 60 kg,  8 x 70 kg

Triplasarja (3 kierrosta):

  • Smithissä askeltaivutus ( en tiedä miksi sitä liikettä voi oikeastaan kutsua:D)  3 x 15/jalka
  • Askelkyykky-kombo (4 eri liikettä) 5  x per jalka ja käsipainot kädessä
  • Hyppy penkille tasajaloin ensimmäisellä kierroksella yht 15, muilla kierroksilla sumokyykky käsipainoilla ja hyppy 15 kertaa

Supersarja (2 kierrosta):

  • Jumppapallolla 10 x lantion nostot ja pallon rullaus lähelle peppua
  • Jumppapallon päällä sammakkoasennossa jalkojen pumppaukset 30 kertaa

 

Mulla oli ihan sairaan kova hiki tän treenin jälkeen. Olin ihan hiestä märkä. Housut oli liimautunut kiinni ihoon ja naama oli tulipunainen.  Oli tosi hyvä treeni. Huhhuh! Oli kiva tehdä uusia liikkeitä ja sanoinkin pt:lle, että aina kun tehdään uusia liikkeitä, niin saan ihan erilaisen tuntuman jalkoihin.  

Ylitin myös itseni jollain tasolla. Kun tuli eteen toi tasajalkaa hyppy penkille, niin jonkin aikaa ”väännettiin kättä” siitä kun en millään ois halunnut liikettä tehdä, koska mua pelotti. En oo aikaisemmin tuota tehnyt ja vaikka oon jonkun sortin tanssija ja oon harrastanu tankotanssiakin jo vuosia, niin mulle iski joku ihan outo paniikki tuosta tasahypystä.

Musta tuntuu, että se johtu siitä kun viime keväänä mulla meni nilkka kärrynpyöriä tehdessä ja sen jälkeen oon ollut jotenkin extra varovainen tuon jalan kanssa. Olin ihan varma, että vähintään nilkka murtuu ja kaadun nenälleni tasahyppyä tehdessä. Pt kannusti mua kokeilemaan, että varmasti pystyn siihen ja hän tulikin siihen ihan mun eteen et jos muka kaatuisin, niin saa kyllä kiinni. Noh, ei se auttanut ku yrittää ja Tadaa mitään ei tapahtunut. Sit sitä hypittiin siihen penkille sarjan lopussa jopa 15 kertaa. Oon tosi kiitollinen, että hän kannusti mut tekemään tuon vastalauseistani huolimatta.

Nyt jälkikäteen ajateltuna niin on ihan hullua, että pystyn tangolla olemaan vaikka missä asennossa pää alaspäin ja ainut pito on jossain kainalossa, kyljessä ja pohkeessa ja se ei tuota mitään ongelmaa, mutta sitten yksi tasahyppely penkille tuottaa mulle tuskaa. 😀

Kotiin päästyäni tuskailin taas poseasentoja harjoitellessa, koska peilistä mua katto se vanha Johanna, joka ei oo saanut mitään tuloksia aikaan. Huoh. Tää turvotus sen tekee. Inhottavaa! Halusin, että poikaystävä ottaa mun taka-asennosta kuvan, että voin kattoa, että onko mitään tulosta tullut. Vertasin kuvaa viime elokuuhun ja viime joulukuuhun ja onneksi siellä näky vähän muutosta. Peppu on kyllä noista aikaisemmista kuvista pyöristynyt mutta on siellä joko rasvaa tai nestettäkin mm. reisiin tullut lisää. Noh kai se on nyt se tarkoitus, että sitä lihasta sinne haetaan ja samalla sit tulee nesteitä ja vähän rasvaakin ja sitten dietillä poltellaan niitä sitten pois.  Yritän ajatella positiivisesti ja olla tyytyväinen, että jalkatreenit on sentään jotain saanu aikaseks tuolla hanuriosastolla.

Tein kotona myös poikaystävän kanssa venytykset. Sai kyllä taas nauraa kun se yritti olla ihan perus venytys asennoissa. Se ei kyllä taivu sitten mihinkään suuntaan. Se ei myöskään tykännyt mun ”tyttöjen venytyksistä”. En tiedä minkälaisia on sitten ”poikien venytykset”!

 Oon muuten huomannut, että aina salitreenin jälkeen mun tekee ihan mielettömästi mieli kahvia. Onko muilla jotain mielitekoja heti treenin jälkeen?

 

89 mv pin

 

m

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *