Hae
JohanOnFitness

Vaikeita Päätöksiä!

Sunnuntaina toivuin raskaasta olkapäätreenistä ja vaikka kädet ois huutanut lepoa, niin menin vielä treenaamaan selän ja hauikset. Vähän jännitti, että miten treeni menee, koska en tosiaan ollut treenannut yksin koko viikkoon. Salille mentyäni päätin keskittyä todella tarkasti joka ikiseen liikkeeseen, niin että teen varmasti liikkeen sillä lihaksella millä pitääkin. Huomasin, että esim ylätaljassa sain vähentää aika paljonkin normaalista painosta kun oikeasti keskittyi tekemään liikkeen ihan överi puhtaasti.

Sunnuntain treeni:

  • Ylätalja leveällä otteella niskan taakse 6 x 41 kg, 2 x 10 x 37 kg
  • T-soutu 15 x 40 kg, 15 x 50 kg, 8 x 55 kg, 8 x 60 kg
  • Alatalja rusetilla 2 x 8 x 37 kg
  • Ylätalja leveällä otteella eteen 2 x 8 x 37 kg
  • Maastaveto tempaus otteella 2 x 6 x 40 kg
  • Vasarakääntö kp 8 x 10 kg /käsi, 5 x 12,5 kg/käsi + 5 x 10 kg/käsi, 6 x 12,5 kg/käsi
  • Hauiskääntö scottissa mutkatangolla 2 x 8 x 22 kg
  • Hauiskääntö scottissa kp 2 x 8 x 10 Kg/käsi
  • Jalkojen heitot penkillä 2 x 20 kpl
  • Vatsat ylätaljassa 2 x 10 x 67 kg
  • Vatsat jumppapallolla 20 kpl
  • Vartalon kierrot vinopenkissä 2 x 20 x 10 kg
  • Vatsat vinopenkissä 20 kpl

Treeni meni itseasiassa todella hyvin. Sain kunnon tuntuman selkään ja hauikseen. Ja korostan vielä tota hauista. Keskityin tekemään liikkeen hitaasti ja niin, että hauis pysy jännityksessä koko liikesarjan ajan. Viimeisissä toistoissa autoin mm. toisella kädellä.

En muista milloin oisin saanut haukkaan näin hyvän tuntuman yksin. Sattui ihan juoda jumapullosta. Nyt aion jokaisen treenin tehdä tällä tavalla. Muuten en mitenkään saa 2 sarjalla vietyä sarjaa failureen. Toki nytkin jouduin tekemään vähän useamman sarjan, mutta otin ne ns. lämmittelynä, koska piti vähän hakea sitä sopivaa painoa.

Maanantaina olin vaan töissä ja suunnittelin taas koko viikon treenit ja To Do -Listan. Mulla on listalla nyt joka pv 5 x poseasennot/päivässä sekä venyttely. Maanantaina en tosin venytellyt vaan ainoastaan posettelin. 😀 Hyvin siis alkoi. 😀

Tänään olin normaalisti töissä ja menin sitten töiden jälkeen Kampin Motivukseen treenaamaan Mikon kanssa jalkoja. Vuorossa oli etureidet. Ennen jalkatreenejä kiinnitän entistä enemmän huomiota ruokailun ajoittamiseen. Esim. nyt lounaan aikoihin söinkin välipalan ja välipalan sijasta reilu 2 h ennen jalkatreeniä söin lounaan jossa oli hiilaria. Näin saan itsestäni enemmän irti treeneissä kun on energiaa jotain tehdäkkin.

Tiistain jalkatreeni:

  • Kyykky smithissä kantapäiden alla koroke kapealla jalka-asennolla 8 x 50 kg, 8 x 60 kg
  • Jalkaprässi (ylös) jalat yhdessä päkiöillä 2 x 8 x 130 kg
  • Etureidet laitteessa 10 x 50 kg, 2 x 10 x 60 kg (sekunnin pidolla)
  • Askelkyykyt liikkuen lyhyellä askeleella 2 x 12-16 15 kg /käsi
  • Pohkeet seisten laitteessa 10 x 60 kg, 3 x 10 x n. 80 kg (sekunnin pidolla)

Liikkeet meni kyllä hyvin perille. Kyykyissä sain ihan eri tuntuman kun lisättiin koroke kantapäiden alle ja Mikko hio mun tekniikkaa. Tehtiin siinä aika monta lämmittelykierrosta kun etsittiin sitä oikeaa painoa. Jalkaprässissä Mikko laittoi taas kepin siihen kohtaan, miten syvältä mun tulee ottaa ja jouduin kyllä aika monta ”ylimääräistä” toistoa tekemään (näitä ei ole laskettu sarjassa mukaan), kun en siihen pirun keppiin osunut. Huh! Jalan ojennuksessa poltteli ihan kunnolla kun mukaan otettiin sekunnin pidot ja jalat palautettiin hitaasti alas. Askelkyykyissä Mikko taas toi ekana mulla 20 kg painot molempiin käsiin ja sanoin jo heti alkuun ettei tuu nousee, mutta käsky kävi että pitää yrittää. Noh, minä yritin ja jäin alas. 😀 Mä vihaan askelkyykkyjä koko sydämmestä. Mua jäi vähän harmittaa etten päässy ylös siinä askelkyykyssä mutta minkäs teet.

”Mukava” oli juosta treenin jälkeen bussiin treenikassi kainalossa ja reppu selässä. Pikkasenko tärisin. Hah! 😀

Mulla on treenit Mikon kanssa myös torstaina ja silloin on vuorossa takareidet ja peppu. Pitää ruveta jo nyt henkisesti valmistautumaan koitokseen.

Olin ollu koko ajan jotenkin siinä tiedossa/uskossa, että nyt kevään kisat on maaliskuussa, mutta tänään mulle selvisikin että nehän onkin huhtikuussa. Sattui tosi huono tuuri, että ne on just samana viikonloppuna kun on mun tanssiryhmän SM-kisat. Mulla on nyt kauhee pähkäily, että jätänkö ne SM-kisat välistä ja menen katsomaan molempina päivinä kulttuuritalon kisoja vaiko menen vain toisena päivänä kultsalle ja sitten osallistun tanssikilpailuun. Tanssi on mulle tärkeä harrastus, mutta se tulee kumminkin fitneksen jälkeen.

Kultsan kisoihin haluaisin sen takia koska siellä kisaa niin moni tuttu ja ne on ainoat kisat mitä pääsisin seuraamaan ennen omia kisoja joten voisin oppia sieltä ja paljon. Tiedän, että tanssin SM-kilpailuissa on huikea taso ja meidän tanssiryhmä ei missään nimessä lähde hakemaan sieltä sitä kultaisinta pottia, mutta se olisi todella hieno kokemus! Ihanaa olisi vanhana muistella että on päässyt tanssimaan SM-kilpailuissa. Viime vuonna se oli mulle haave joka ei toteutunut.

Mutta sitten taas kun ajattelee, että Fitness on mulle se ykkös asia tällä hetkellä niin pitäisikö vain osallistua kaikkiin muihin tuleviin tanssikisoihin ja esityksiin ja jättää nyt sitten välistä nämä SM-kilpailut. Välttyisin jännittämiseltä ja pääsisin kultsalle oppimaan ja tukemaan tuttuja. Todella vaikea valinta on edessä! Huh!! :/ Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan!! 🙂

Tsemppiä treeneihin kaikille!!

7 mv 2

 

haukka

Haukkatreenin jälkeistä uhottelua. 😀 Vielä ei voi kauheesti uhota.

 

lounas

Lounasta. Nam.

 

pose

Jalkatreenin jälkeiset posettelut ja jopa venyttelinkin!

 

pose2

 

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *