Hae
JohanOnFitness

Uupumusta Ilmassa

Vaikka ollaankin jo uudessa viikossa niin palaan vielä takaisin sunnuntaihin ja sen treeneihin. Sunnuntaina mulla ei ollut mitään sen erikoisempaa ohjelmaa kun ainoastaan jalkatreeni salilla.

Menin taas Martinlaakson Fitness24Seveniin jossa itseasiassa en ollut käynyt viikkoon. Oon nyt enemmän käynyt Satsilla, koska se on ollut työmatkan varrella, joten se on ollut todella helppoa vaan mennä sinne.

Sunnuntain jalkatreeni:

  • Kyykky vapaalla tangolla 12 x 30 kg, 10 x 40 kg,
  • Jalkaprässi päkiöillä 12 x 110 kg, 12 x 120 kg, 12 x 130 kg
  • Etureidet laitteessa käännöllä 2 x 12 x 65 kg
  • Smith-kyykky hartianlevyisellä asennolla 12 x 65 kg, 10 x 70 kg
  • Smith-kyykky kapealla jalka-asennolla 2 x 12 x 60 kg
  • Smithissä maaten pystypunnerrus yhdellä jalalla 15 x 45 kg, 15 x 50 kg, 15 x 55 kg
  • Pohkeet istuen 2 x 15 x 45 kg
  • Pohkeet seisten smithissä 2 x 12 x 103 kg

Treeni meni tosi hyvin. Mukava oli olla ns. ”kotisalilla” pitkästä aikaa. Edelleen tuo vapaa kyykky on aika hakusessa mutta pikku hiljaa totutellaan siihen.

Sunnuntaina iltapäivällä mulle tuli vähän outo olo ja mun piti mennä sukuloimaan mutta olo meni sen verran kipeeks että jäin kotiin ja menin päiväunille. Nyt oon ollut siitä asti pelistä pois. Mulla on sama olo kuin viimeksi marraskuussa kun mulla oli selkeitä ylikunnon merkkejä ja uupumusta, kipeetä oloa ja vatsakipua, joten nyt tunnistin oireet heti ja päätin, että nyt on pakko ottaa taas aikalisä. Oon nyt nukkunut kaks päivää. Esim. eilen nukuin kahdet päiväunetkin joka kertoo että kroppa vaatii nyt lepoa. Viimeksi marraskuussa se olo meni niin pahaksi, että luulin, että mulla on vatsahaava, koska en pystynyt kulkemaan suorassa kun vatsaan sattui niin paljon. Kävin silloin ihan päivystyksessäkin ja mitään multa ei löydetty. Sitten kun vaan lepäsin niin olo korjaantu viikossa. Olin ihan eri ihminen lepoviikon jälkeen. Sinänsä se on hyvä, että mulla se uupumus oireilee noinkin vahvasti, koska nyt pystyn herkemmin sen tunnistamaan ja ottamaan aikaa palautumiseen.

Suosittelen kyllä ehdottomasti muillekkin tarkkailemaan sitä omaa oloa ja pitämään niitä lepopäiviä ja joskus ihan lepoviikkojakin. Sitä on ihan turha painaa kuukausitolkulla siellä salilla jos ei anna lihasten palautua. Itsellekin tää on aika uusi juttu mutta tiedän että tästä on paljon apua ja tämä on jopa välttämätöntä siihen että lihakset kehittyy ja kasvaa. 🙂 

Tänäänkin oon levännyt koko päivän. Illalla menin kumminkin hoidattamaan kroppaani Hyvinvointi Suloon, jossa sain oikein kahden ihmisen hieronnan! Multa hierottiin selkä,  niska ja kädet. Teki kyllä taas niin hyvää! Kiitos Sulolle! 🙂 Sain heiltä myös testaukseen uuden Nimuen rasvan joka on tarkoitettu juuri urheilijoille palautumiseen ja sitä käytetään kyllä vaikka mihin muuhunkin, mutta laitan siitä sitten enemmän tietoa kun oon sitä testannut.

Jos huomenna on hyvä olo niin pääsen vihdoin töihin. Päätin, että salille menen seuraavan kerran vasta lauantaina. Haluun että kroppa palutuu nyt kunnolla ja huomasinkin, että edellinen kevennetty viikko on ollut yli 10 viikkoa sitten joten palautuminen on enemmän kuin tarpeen. Oon todella huono noudattamaan näitä kevvennettyjä viikkoja oikeassa aikataulussa.

Laittelin myös valmentajan kanssa viestiä siitä, että miten tää mun uusi ohjelma on purru ja mitä fiiliksiä mulla on ollut. Laitoin, että haastavaa on ollut se että en saa yksin vietyä kahdella sarjalla liikettä failureen koska en uskalla ilman varmistajaa nostaa niin isoja painoja. Kysyin että saanko tehdä esim. tiputussarjoja. Sain tiukan vastauksen, että tiputukset on vain tehokeinoja ja mun pitää saada se itse ilman noita tehokeinoja vietyä liike loppuun asti eli niin että viimeinen toisto ei ole enää puhdas. Nyt sitten on vaan uskallettava ottaa niin pirun isot painot, että saan sen niin loppuun asti sillä kahdella sarjalla ja 6-8 toistolla. Kokeilin nyt pari viikkoa tehdä vain neljä salitreeniä viikossa ja toivoin, että saisin tehdä nyt sen viidennenkin koska siihen olen tottunut ja valmentaja antoi mulle siihen luvan. Eli sitten kun kevennetty viikko on ohi treenaan sen 5 kertaa vikossa salilla + 2 x intervallia + 1 kertaa tanssia viikossa.

Mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti muuten tykäätte tästä blogin uudesta ulkoasusta! 🙂

 

13 mv pienempi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *