Hae
JohanOnFitness

Uuden Treeniohjelman Opettelua

Keskiviikko päivä jo menikin sitten ihan rutiinilla. Työpäivän jälkeen treffasin Mikon kanssa Kampin Motivuksella ja vedettiin Mikon kanssa yhdessä ensimmäistä kertaa uusi treeniohjelma. Treeni on vaan niin paljon helpompi vetää kun on varmistaja ja henkinen tuki siinä vieressä koko treenin ajan. 


Keskiviikon treeni:

Laitan taas vaan osaan toistot ja painot, koska en yhtään seurannut jokaisessa liikkeessä oikeastaan kumpaakaan. 🙂


• Ylätalja leveällä otteella 2 kierrosta

• Maastaveto tempausotteella 8 x 60 kg, 8 x 60 kg, 6 x 70 kg

• Kulmasoutu kapealla otteella, tangolla, (toinen puoli nurkassa) 8-10 x 40 kg, 8-10 x 50 kg

• Selkä alataljassa rusetilla 2 kierrosta

• Avustettu leuanveto 2 x 8 

• Hauiskääntö scottpenkissä kp 12 x 6 kg /käsi, 8 x 8 kg/käsi

• Vasarakääntö seisten kp 8 x 8 kg / käsi

• Vatsat jumppasin eri liikkeillä, yhteensä 8 eri liikettä ja jokaista 8-15 toistoa


Treeni meni loistavasti ja Mikko veti sen tuttuun tapaan ihan täydellisesti. Mikkokin sanoi, että noihin voidaan ens kerralla taas nostaa painoja lisää. Huomaan, että se on jotenkin niin haastavaa tajuta mitkä painot pitäs olla kun toistoja ja kierroksia on noin vähän. Tavoitteena on, että kohta voisin haukassa siirtyä ”isojen poikien” -painoihin eli yli 10 kg / käsi. 🙂


Tänään meni töiden jälkeen vuorostaan Satsiin vetämään viikon toisen jalkatreenin ja tällä kertaa tein sen ihan yksin. Polvet on yllätävän hyvin kestänyt mutta silti jotenkin automaattisesti varon niitä liikkeissä ehkä enemmän kuin tarvitsisi. 


Torstain treenit:

• Jalkaprässi leveällä jalka-asennolla suoraan ylös 10 x 130 kg, 10 x 150 kg 

• Lantion nostot smithissä 2 x 6-8 x 100 kg

• Sumokyykky tangolla 2 x 8 x 60 kg

• Jalkojen koukistus maaten 2 x 10 x 37 kg

• Kyykky smithissä 2 x 6-8 x 68 kg

• Askelkyykky smithissä 2 x 10 x 48 kg

• Selän ojennus 2 x 10 x 15 kg


Lopuksi tein vielä 17 min intervallin polkupyörällä. 



Treeni meni ihan hyvin. Olisin kyllä kaivannut varmistajaa varsinkin jalkaprässissä. Siinä en uskaltanut yksinään laittaa enempää painoa vaikka olisi kyllä varmistajan kanssa varmasti noussut enemmän. Intervallin jälkeen olin aivan hiestä märkä! 


Olo on ollut nyt koko viikon jotenkin todella turvonnut ja pöhöttynyt. Ei ole yhtään ns. ”normaali” olo. Vaatteet kiristää ja salillakin tuntuu, että näytän kaikelta muulta paitsi tulevalta fitnessurheilijalta. Huh. En oo vaa’alla käyny (enkä käy), mutta oon ihan varma että nyt oon lihonut ja vaikka tiedän ettei sillä tässä vaiheessa ole mitään merkitystä, mutta silti se vaan ahistaa. Jos olo jatkuu tämmösenä vielä koko ens viikon niin sit kyllä laitan valmentajalle avunpyyntöviestiä. Voi kun haluaisin jo dietille!! 🙂


Huomenna onneks taas perjantai ja viikonloppuna voi ottaa ihan iisisti. Mullahan on nykyisin yksi uusi kokonainen päivä ilman salia. MITÄ MÄ NYT TEEN? Noulaifferille tää on iso ongelma. 😀 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *