Hae
JohanOnFitness

Uusi jalkatreeni korkattu ennätysten kera

Sunnuntaipäivä meni mukavasti. Nukuin niin pitkään kuin nukutti ja söin taas aamupalan sarjoja katsellen. 

Sunnuntaina otin kummityttöni hoitoon ja mentiin kummitytön ja poikaystävän kanssa Huimalaan. Siellä menikin sitten pari tuntia touhutessa. Kummityttö oli ihan innoissaan. 

Tämäkään reissu ei säästynyt draamalta sillä kun päästiin auton luokse takaisin, huomaismme että ollaan neljän auton loukussa. 😀 Ei auttanut muu kuin mennä takaisin Huimalan infopisteelle ja he kuuluttivat auton rekkaria ja näin saatiin sitten oma auto pois tuolta loukusta. Tää oli vielä meidän oma moka kun oltiin parkeerattu väärin. 😀  

Hyvä kun siinä kuminkin kesti jonkun aikaa, että auton omistaja saatiin kiinni ja mä ja kummityttö odoteltiin autossa niin kummityttö sano vaan vihasesti (4 vuotias) että ”Hei, Mä haluun jo lähteä”, totesin vaan että nii-i, niin mäkin haluan jo lähteä. Siinäpä yrität selittää lapselle miksi emme pääse liikkumaan. 😀 


Illalla menin tekemään salille ystävän kanssa jalkatreenin, tietenkin uuden ohjelman mukaan. 


Sunnuntain jalkatreeni:

• Lantion nostot vapaalla tangolla (yläselkä kiinni penkissä, jalat maassa) 2  x 10 x 120 kg

• Sumokyykky tangolla 2 x 12 x 60 kg

• Jalkaprässi leveällä jalka-asennolla 2 x 12 x 180 kg

• Polven kokistus maaten alataljassa  negatiivisella palautuksella 2 x 12 x 36 kg

• Selän ojennus 2 x 12 x 15 kg

• Askelkyykyt 2 x 12 x 48 kg / jalka

• Kyykyt 2 x 8 x 68 kg


Tehtiin kaverin kanssa liikkeet aina vuorotellen ja toinen toimi varmistajana. Nyt laitoin paljon enemmän painoja mitä normaalisti ja se meni silti tosi hyvin. Ens kerralla osaan liikkeistä uskallan laittaa vieläkin enemmän painoja. Treeni meni tosi hyvin! Tottakai ystävän kanssa saa aina treenattua kovemmi kuin yksin (ainakin näin mulla). Tykkäsin tästä jalkatreenistä kyllä todella paljon! Rikoin myös oman ennätyksen mm. lantion nostoissa. Aikasemmin oma maksimi ollu 100 kg ja nyt oli 120 kg ja Sumossa aikasemmin ollu 40 kg ja nyt oli 60 kg. 🙂


Tänään en tee yhtään mitään. Oon ollut ja jatkan olemista koko päivän yökkärissä! Ihana vapaapäivä!






Ostin stadiumista kumpaankiin polveen tuet ja oli hyvä ostos! Eilisessä treenissä autto ja paljon! 



Huimalassa oli punaset posket -takuu ja tämä kyllä piti paikkaansa myös aikuisten kohdalla siinä vaiheessa kun tajuttiin että auto on loukussa. 😀



Näin rankkaa oli poikaystävällä olla mukana. 









Koko päivä yökkärissä ja ei ole kiire minnekkään; Täydellistä!

2 kommenttia

  1. Anonymous kirjoitti:

    Moi,

    Veikkaisin, että hyvin suurella todennäköisyydellä teet lantionnostot väärällä tekniikalla, mikä on hyvin yleistä. Tuosta pari linkkiä, joista asia on helppo tarkistaa:

    http://www.youtube.com/watch?v=hCm-70-9_XE

    http://lihastohtori.wordpress.com/2012/11/13/pepputreeniopas-ii/

    Jos tekniikkasi olikin kunnossa, niin onnittelen, sillä omistat naiseksi poikkeuksellisen vahvat pakaralihakset! 🙂 Tässä tapauksessa sanoisin myös, että suomalainen naisvoimannosto on saattanut menettää vähintäänkin kohtalaisen lahjakkuuden. 😉

    Hyvää talven odotusta!

    • Johanna Varis kirjoitti:

      Moikka,

      Kiitos kommentista. 🙂 Katsoin videot ja kyllä mä ne mielestäni ihan oikein teen. Rullaan juuri lattiala sen tanfon syliini ja sitten nostan samalla tavalla ylös kuten tuossa ekassa videossa näytetään ja pidän siellä pienen pidon ja laitan taas alas ja aloitan uudelleen. 😀 Oon tehny näitä myös mun pt:n kanssa ja hän ei ainakaan oo sanonut että tekniikka ois väärä. Toki niissä viimesissä toistoissa en pääse enää puristamaan sitä sinne ihan ylös vaan viimesissä toistoissa se liike jää kyllä vajaaksi. Kyllä mulla ainakin peppu on tosi kipeenä tuosta treenistä. 😀

      Mukavaa talvea sullekkin! 🙂

      Kaikki vinkit on myös tulevaisuudessa todella tervetulleita!! 🙂

      T. Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *