Hae
JohanOnFitness

Vuoden ensimmäinen kuntotsekki

Perjantaina pääsin töiden jälkeen salile tekemään viikon ensimmäistä intervallia. Polven kanssa edelleen ongelmia, joten olin hieman skeptinen miten se oikein kestää treeniä. Sain onneksi mentyä 15 min intervallia crossarilla ennen kuin polvi sanoi taas itsensä irti. Tein tuon päälle vähän ”jumppaa”, jottei salille meno ois ollu ihan turha. Jumppana tein mm selkiä ja olkapäitä.


Tänään herätyskello herätti yhdeksän maissa ja aamun otin tuttuun tapaan taas ihan rauhassa. Yhdeltätoista lähdin ystävän kanssa Tamperetta kohti ajelemaan. Mulla oli päivällä tapaaminen valmentajan kanssa, tarkemmin sanottua oli taas kuntotsekin aika. Ystävä lähti vaan huvikseen mukaan. 🙂


Mua jännitti taas aika paljon. Ihan outoa vaikka valmentajaa oon jo useasti nähny niin silti mua aina jännittää sinne mennä. Olo on ollu koko viikon tosi turvonnut ja en ollut mitenkään sinut taas ajatuksen kanssa, että joudun bikineissä koutsille kroppaani esittelemään. 

Valmentajan tapaaminen meni tosi hyvin ja mulla oli taas liuta kysymyksiä joihin sain tottakai vastaukset. Valmentaja totes, että kyllä edistystä on tapahtunut ja itse pyysin että voidaanko nyt keskittyä alakertaan, koska musta tuntuu että jalat ja peppu ei kehity ollenkaan, johon valmentaja totes, että kyllä sielläkin on muutosta tapahtunut. 

Sain silti nyt kokonaan uuden treeniohjelman, josta oon vähän kauhuissani. Tällä hetkellä oon treenannut salilla 5 kertaa viikossa ja tehnyt 2 kertaa intervallin. Nyt salikertoja vähennettiin niin, että käyn vaan 4 kertaa viikossa salilla ja 2 kertaa teen sen intervallin. 
Mä oisin niin kovasti halunnut käydä sen 5 kertaa salilla, koska oon tottunut siihen määrään. 

Toinen mikä muuttu oli, se että kaikki aikaisemmat treenit ovat olleet sellaisia että on 3-5 kierrosta jotakin liikettä ja toistot on siinä 8-10 – 15-20 ja tosi paljon supersarjoja ja myös triplasarjoja. Nyt jätettiin kaikki superit pois ja tiputettiin kierroksia ja toistoja yli puolella. 

Tämä siis käytännössä tarkoittaa sitä että, treenien kesto lyhenee ja joudun laittamaan heti alussa pirun paljon enemmän painoja, melkeimpä tuplata painot, jos se on edes mahdollista. Tämä on tietenkin hankalaa sen takia, koska mulla ei ole aina varmistajaa, ja sen takia en pysty laittamaan niin paljon painoja kuin olisi ehkä mahdollista. 

Vähän kiukkuilin valmentajalle tästä treeniohjelmasta mutta hän vain sanoi, että mun pitää antaa tälle mahdollisuus ja testaan nyt 2 viikkoa ja katsotaan sit miten kroppa reagoi. Ideana on että nyt kasvatetaan perusliikkeillä oikein kunnolla niitä lihaksia ja tehdään ihan erilainen ärsyke kuin mihin se nyt on tottunut. Eli avoimin mielin nyt sitten mennään! 

Yhteenvetona tapaamisesta jäi tietenin tosi motivoitunut ja hyvä olo ja luotan valmentajan ammattitaitoon 200 %. 

Kyselin samalla milloin kisadietti alkaa ja itse olisin halunnut aloittaa jo helmikuussa.. 😀 Mutta valmentaja taas toppuutteli ja sanoi, että ei missään nimessä aloiteta silloin vaan vasta keväämmällä. 

Kyselin myös, että onko ok että teen intervallit treenien loppuun ja silloin niiden kesto on en 15-20 min kun polvi reistailee ja se oli ok ja sitten kun mulla joskus on aamu 7 treenit ni kysyin saanko syödä yhden ylimääräisen välipalan niin sekin oli ok. 🙂 Koutsi myös kehui mun takaposea, josta olin erittäin otettu!! 🙂


Tapaamisen jälkeen käytiin ystävän kanssa kiertelemässä kauppoja ja kahvilla. Mukavaa oli viettää aikaa yhdessä. Mun ystävä treenaa kevään Body Fitenss -kisoihin, joten hänen kanssaan on niin ihana jutella näitä kisa- ja treenijuttuja. Huippu reissu!


Illalla menin sitten korkkaamaan uuden ohjelman ja nyt ensi näkemykseltään voin sanoa, että en ihan päässyt siihen vielä sisään, mutta se vaatii varmasti vähän totuttelua. Mä tarvitsisin treeneihin varmistajan jotta uskaltaisin ottaa niin isot painot, että se treeni menis varmasti perille näin lyhyillä sarjoilla. Mutta en vielä tuomitse, kokeilen sen 2 viikkoa ja katsotaan sitten. 🙂


Lauantain treeni:

• Viparit sivulle suorin käsin 2 x 12 x 7 kg/käsi

• Rinnalleveto ja punnerrus 2 x 12 x 22,5 kg

• Pystypunnerrus 2 x 10 x 10 kg/käsi

• Takaolkapäät; viparit maaten vinopenkissä 12 x 6 kg/käsi, 12 x 5 kg/käsi

• Smithissä punerrus kapealla otteella 12 x 32,5 kg, 12 x 34,5 kg

• Ojentajat laitteessa 2 x 12 x 55 kg

• Ranskalainen punnerrus z-tangolla 2 x 10 x 22,5 kg

• Vipunostot vinossa penkissä (rintaliike) 10 x 8 kg /käsi, 12 x 6 kg /käsi

Treeni meni siis tosi hyvin mutta mun pitää nyt vaan totutella näihn lyhyiiin sarjoihin ja yrittää nostaa noita painoja huomattavasti enemmän.


Vielä kaksi lomapäivää! Ihanaa!!





Tän aamun kuvaa ennen valmentajan tapaamista. 















Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *