Hae
JohanOnFitness

Kehonhuoltoa, kaunistumista ja kovaa treeniä

Loppu viikko menikin sitten nopeasti ohi vaikka olinkin päivistä sekaisin melkein joka päivä. 

Torstaina mulla oli normaali työpäivä ja kävin lounastunnilla pitkästä aikaa taas Helsinki Kiropraktiikan hoidettavana. Kristian on mun vakio kiropraktikko ja tässä oli nyt noin 1,5 kk siitä kun viimeksi olin käynyt Kristianin huollossa. 

Kun pääsin perille nin ihana oli kun heti hän kysyi, että miten mun treenit on mennyt ja miten keho on voinut jne. Hän myös sanoi, että musta kyllä huomaa että treenit on mennyt perille, että kroppa on muuttunut. Tosi ihana oli kuulla tämä! 

Kristian taas naksautteli mun paikkoja auki ja olo oli huippu hoidon jälkeen. Sain taas tosi hyviä uusia vinkkejä kehonhuoltoon. 

Opin että kehon rullaukset sillä rullalla kannattaa tehdä heti treenin jälkeen kun lihakset on lämpimänä. Rullaukset tulisi tehdä myös niin, että on paljon päällä jotta se lihas pysyykin lämpimänä. 

Juon paljon päivässä vettä  mutta mulla se juominen ei ole kauhean tasaista. Saatan esim. juoda putkeen sitten 0,5-1 l vettä ja monen tunnin päästä taas toisen litran jne ja treeneissä juon sitten todella paljon. Opin, että ennen treeniä tulisi tehdä ns. nestetankkaus pari tuntia ennen treeniä. Eli se että juon treenien aikana niin pirusti vettä ei ole kaikista optimaalisinta. 

Sain myös muitakin ohjeita ihan paperilla miten saan mun liikkuvuutta parannettua. Kerron niistä sitten erikseen kuvien kera. 🙂


Olen myös liittynyt nyt Satsiin ja mulla oli ekat treenit Satsilla torstaina. Vähän meni aikaa siihen että löysin kaikki laitteet mutta sain silti ihan ok treenin tehtyä vaikka tahti ei ollut kauhean kova. Satsin tilat oli muuten todella hienot! 


Torstain treeni:

Supersarjana

• Avustettu leuanveto 4 x 10 x 34 kg (kevennystä)

• Kulmasoutu tangolla 10 x 40 kg, 3 x 10 x 50 kg


Supersarjana

• Vipunostot suorin käsin sivulle 4 x 15 x 5 kg /käsi

• Pystypunnerrus 4 x 10 x 8 kg/käsi

Triplasarjana

• Vinopenkki 2 x 8 x 12 kg / käsi

•   Vinopenkki kaaressa 2 x 15 x 5 kg/käsi

• Tasapenkki 2 x 8 x 12 kg/käsi

Supersarjana

• Hauiskääntö kp 4 x 8 x 10 kg/käsi

• Ranskalainen punnerrus 4 x 10 x 22 kg

Loppuun tein 10 min intervallin sisäpyörällä. 


Mukava oli treenata uudessa paikassa ja treeni meni ihan hyvin siihen nähden kuinka paljon mulla menikään aikaa säätämiseen. 🙂 Odotan innolla, että seuraavan kerran kun menen treenaamaan niin pääsen myös höyrysaunaan! Ihanaa. 


Torstaina mulla ei ollut tanssia, koska meillä on nyt parin viikon treenitauko tanssiryhmän kanssa. Vapaa-aikani käytin kokkaamiseen.


Perjantaina oli mukava päivä töissä ja lähdin jo ajoissa pois, koska mulla oli puol 4 kampaaja Lauttasaaren Hairspotissa. Multa värjättiin taas tukkaa (taitettiin keltasuutta pois) ja leikattiin latvoja. Tukasta tuli taas tosi hyvä! Siellä on kyllä myös huippu ja ammattitaitoinen palvelu! Iso Kiitos taas Hairspotin naisille! 


Tänään aamulla kuuntelin joululauluja ja paketoin lahjoja poikaystävän kanssa. Mä hoidin paketoimisen ja poikaystävä toimi teippimestarina. Käytiin myös viimeisillä joululahjaostoksilla. Sain itse valita Stadiumista joululahjan itselleni ja poikaystävä osti sitten sen mun valinnan ja paketoikin sen mulle vielä paikan päällä. Aukaisen sen sitten vasta jouluaattona. 😀


Illalla menin salille tekemään jalkatreenin. Tänään oisin niin halunnut jäädä kotiin vaan köllöttelemään, mutta vaihtoehtja ei ollut. Eli salille menin. 


Lauantain jalkatreeni:

• Pystypunnerrus smithissä jaloilla 5 x 15 x 68 kg (30 sek palautus)

Supersarjana

• Jalkaprässi leveällä jalka-asennolla 15 x 140 kg, 15 x 150 kg, 12 x 160 kg, 12 x 170 kg

• Sumokyykky tangolla 4 x 12 x 40 kg


• Lantion nostot tangolla, selkä penkissä 12 x 80 kg, 12 x 90 kg, 12 x 100 kg

• Takareidet maaten alataljassa 3 x 15 x 37 kg

• Askelkyykyt liikkuen suoraan putkeen; 20 x 10kg/käsi, 15 x 12,5 kg/käsi, 10 x 15 kg/käsi, 5 x 17,5 kg/käsi

• Pohkeet seisten omalla painolla 50, 40, 30 (palautukset venytyksessä 30 sek)

Lopuksi tein 20 min intervallin sisäpyörällä.


Kun kotoa lähdin treenaamaan niin en olisi voinut uskoa miten hyvän treenin saan tehtyä! Tää oli ihan huippu treeni ja vielä ihan yksin sen tein. Huhhuh mikä fiilis! Salilla yksi ihan skrode mies tuli sanomaan mulle tuon jalkaprässin jälkeen että hän haluaisi haastaa mut siinä mutta ei pysty koska mä teen niin kovilla painoilla. Hän vaan päivitteli, että ootpas sä vahva. Tuli sika hyvä mieli!! 🙂








Lantion nostot tein tällä. 🙂








Jalkatreenin jälkeistä pullistelua. 😀

Yksi kommentti

  1. Pensamiento kirjoitti:

    Takareisi on taas kasvanut, hienoa!!! Voi kun sie oot ihan mini, en löydä sinua enää <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *