Hae
JohanOnFitness

Yli 300 toiston olkapääjumppa

Musta tuntuu, että tää viikko on mennyt extra hitaasti. Nyt on vasta keskiviikko ja mä oisin ihan valmis viikonlopun viettoon. Varsinkin tänään oon ollut todella väsynyt ja ihan omissa maailmoissa. 

Eilen mulla oli suoraan töistä Mikon kanssa treenit. En itse osannut päättää treenataanko jalat vai yläkroppa niin Mikko päätti, että tehdään yläkroppaa. Tiistain treeniin kuului olkapäät ja ojentajat.

Tiistain treeni:

Supersarjana (ilman yhtäkään taukoa)

• Pystypunnerrus smithissä niskan takaa 5 x 15 x 17,5 kg

• Vipunostot taakse kumarassa 5 x 15 x 4 kg/käsi



Kiertoharjoitteluna:

Kierros 1

• Vipunostot suorin käsin sivulle 15 x 5 kg/käsi

• Vipunostot eteen tangola suorin käsin 15 x 8 kg

• Pystysoutu 15 x 17,5 kg

• Pumppaukset mutkatangolla istuen pään eteen ja taakse yht. 30 x 10 kg

• ”Ristiin naulitsiminen”; Vipunostot sivulle, eteen, ylös ja samaa reittiä takaisin 10 x 2 kg/käsi

Extrana; Vipunostot sivulle niin, että niinisoilla painoilla niin ylös kun saa ja jättää siihen ja pitää niin pitkään kuin jaksaa 15 x 7 kg/käsi

Kierros 2

• Vipunostot suorin käsin sivulle 15 x 5 kg/käsi

• Vipunostot eteen tangola suorin käsin 15 x 8 kg

• Pystysoutu 15 x 17,5 kg

• Pumppaukset mutkatangolla istuen pään eteen ja taakse yht. 30 x 10 kg

• ”Ristiin naulitsiminen”; Vipunostot sivulle, eteen, ylös ja samaa reittiä takaisin 10 x 2 kg/käsi

Extrana; Vipunostot sivulle istuen yksi käsi kerrallaan; hitaasti ylös ja alas 15 x 4kg/käsi, Nopeesti ylös ja hitaasti alas 15 x 4 kg/käsi, nopeat pumppaukset 50 x 4 kg /käsi


Supersarjana

• Ojentajat ylätaljassa tangolla kapealla otteella 3 x 15 x 20 kg

• Ojentajat niskan takaa ylätaljassa 3 x 15 x 20 kg

Extrana: Ojentajat pumppaamalla kahvalla ylätaljassa 20 x 20 kg


En ollut aikasemmin treenannut olkapäitä smithissä ja se kipu mitä siitä synty oli aivan kamala. Mua pisti ihan hulluna ja nyt on olkapäät sellaisista kohti kipeenä mistä ei oo ikinä aikaisemmin ollut. Oli todella hyvä treeni! Muistelin vaan noissa viimeisissä toistoissa jossa sattu ihan sikana sitä Pumping Iron with Arnold dokkaria jossa Arnold toteaa, että kehittyminen tapahtuu vasta 2-3 viimeisellä toistolla kun se kipu on suuri. 


Tänään mulla oli välipäivä ja pääsin rentoutumaan ja huollattamaan kehoa Hyvinvointi Suloon. Olimme sopineet, että tänään hierottaisiin jalkoja mutta selkä oli sen verran jumissa niin päätettiin availla selkää. 

Sulon Annastiinakin oikein ihmetteli, että miten se selkä yhtä-äkkiä oli mennyt noin jumiin. En tosiaan itsekkään tiedä, mutta nyt on pakko taas venytellä ja rullailla lihaksia auki. Hieronta oli taas niin ihana! Tuntui tosi hyvältä ja tunsin oikein kuinka niitä jumi kohtia saatiin pehmennettyä. Teki todella hyvää! 🙂 Kiitos!






Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *