Hae
JohanOnFitness

Vuosi 2013

Vuoden vahde on taas kulman takana ja rupesin miettimään mun vuoden 2014 tavotteita ja mitä itse haluan tulevalta vuodelta. Ennen kuin kumminkaan voin miettiä tulevaa niin haluan miettiä vähän mennyttä vuotta ja sitä mitä se on mulle tuonut.



Kaivoin vanhasta blogistani tekstin jonka olen kirjoittanut vuosi sitten; 


01.01.2013


Omat lupaukset tälle vuodelle



Uusi vuosi meni mukavasti perheen ja ystävän kanssa ja tein omat lupaukseni tälle alkaneelle vuodelle.



Lupauksia oli aika monta, mutta tässä on osa:

• Päästä omaan painotavoitteeseen (60kg)

• Vetää jokainen treeni täysillä ja uskaltaa haastaa itseni

• Hypätä innolla uusiin asioihin ja nauttia jokaisesta uudesta tilanteesta, jonka elämä tuo vastaan

• Tutustua uusiin ihmisiin ja vaalia vanhoja ystävyys-suhteita

• Iloita aidosti muiden puolesta

• Oppia elämään hetkessä ja olla läsnä!

• Pitää itsestä huolta

• Olla kärsivällinen, että saavutan haluamani asiat mutta niissä voi kestää hieman aikaa



Tämän tekstin olin tosiaan vuosi sitten kirjoittanut. Kun mietin mitkä tavotteista on saavutettu ja missä on edelleen kehitettävää niin huomaan että monessa yllä mainituissa asioissa olen päässyt eteenpäin mutta osa on tosiaan vieläkin saavuttamatta.



1. Päästä omaan painotavoitteeseen (60kg)

En ole lähelläkään tätä. Itseasiassa olen kauempana tästä kuin vuosi sitten mutta se missä olen kehittynyt on se että se ei haittaa! Mua ei haittaa itse asiassa yhtään enää tämä painoasia. Painan sen verran kun painan ja olen oppinut jättämään sairaalloisen vaa’an kyttäämisen kokonaan pois.


2. Vetää jokainen treeni täysillä ja uskaltaa haastaa itseni

Olen kyllä oppinut vetämään treenit täysillä. Olen kumminkin todennut ettei aina se ole mahdollista vaikka kuinka yrittää, mutta annan sen itselleni anteeksi. Pääasia on että melkein jokainen treeni vedetään täysillä ja ainakin joka kerta yritetään. Olen myös oppinut haastamaan itseni ja treeneissä kokeilenkin nykyisin lisätä painoja yksinkin eikä aina vain pt:n kanssa.


3. Hypätä innolla uusiin asioihin ja nauttia jokaisesta uudesta tilanteesta, jonka elämä tuo vastaan

Tässä on vielä kehitettävää, mutta olen ottanut jo ison askeleen oikeaan suuntaan. Olen mennyt tilanteisiin joista en heti ole nauttinut mutta olen ottanut kaikki kokemuksen kannalta ja huomannutkin ettei ne uudet asiat olekaan niin pelottavia kuin olen saattanut päässäni kuvitella. Yksi isoin hyppäys on tietenkin ollut lähtö kisavalmennukseen. En olisi vuosi sitten voinut kuvitellakkaan että nyt olen treenaamassa fitness-kisoihin.


4. Tutustua uusiin ihmisiin ja vaalia vanhoja ystävyys-suhteita

Check! Olen tutustunut uusiin henkilöihin joista olen saanut uusia kavereita. Olen myös vaalinut vanhoja ystävyyssuhteita oman aikana puitteissa. 🙂



5. Iloita aidosti muiden puolesta

Isoin muutos tähän on tullut varmasti syksyn jälkeen kun kävin mentaalivalmennuksessa. Olen aina ollut iloinen jos toinen onnistuu mutta aina siinä on tietenkin ollut se omakohtainen fiilis omasta epäonnistumisesta. Olen nyt oppinut ettei toisen onnistuminen tarkoita minun epäonnistumista, joka on ollut todella valaistava kokemus. Tämän ansioista olen oikeasti voinut aidosti iloita toisten puolesta.



6. Oppia elämään hetkessä ja olla läsnä!

Olen hyvinkin järjestelmällinen persoona ja spontaanius ei kuulu mun luonteeseen mutta tätä olen yrittänyt harjoittaa parhaani mukaan. Yritän nauttia hetkestä ja olla läsnä. Vielä siis yritän-tasolla.



7. Pitää itsestä huolta

Tähän on tullut myös isoin muutos sen jälkeen kun aloitin kisavalmennuksen. Olen kiinnittänyt huomiota kehonhuoltoon ja myös omaan itseeni. Olen oppinut pitämään itsestäni huolta. Olen todella kiitollinen mun yhteistyökumppaneille jotka ovat tehneet tämän myös mahdolliseksi!



8. Olla kärsivällinen, että saavutan haluamani asiat mutta niissä voi kestää hieman aikaa

Kärsivällisyyden rajoja olen joutunut opettelemaan, koska olen aina ollut henkilö joka haluaa kaiken ja heti. Kisavalmennuksessa ja hyvän valmentajan avulla olen oppinut että kaikkia ei tarvitse eikä kuulukkaan saada heti vaan pitää olla kärsivällinen ja lopussa se kiitos seisoo.


Oon tyytyväinen tähän vuoteen ja siihen, että olen haastanut itseni ja uskaltanut hypätä uusiin asioihin sekä saanut uusia ystäviä.

Oon oppinut olemaan kiitollinen myös itselleni ja arvostamaan omia vahvuuksia ja oppinut hyväksymään ne omat heikkoudet.

 Olen kiitollinen että omat ystävät ja perhe ovat olleet kannustavia ja jaksaneet mua mun kaikista rajoituksista riippumatta.

Oon onnellinen että kaiken kiireen keskellä olen saanut mun koulujuttuja eteenpäin ja oppinut uudessa työssä mielettömästi uusia asioita ja päässy kehittämään itseäni myös työrintamalla.

Yhteenvetona voin todeta. että vuosi 2013 oli hyvä! Kiitos kuuluu kaikille niille henkilöille ja yhteistyökumppaneille jotka ovat olleet mun elämässä vuonna 2013! 🙂


Vuoden 2014 tavoitteet ja odotukset kirjoitan perinteeni mukaan tänään kun klo lyö 24. Paljastan ne siis huomenna!



Ihanaa uutta vuotta kaikille!

Tammikuu 2013

Helmikuu 2013


Maaliskuu 2013
Huhtikuu 2013


Toukokuu 2013


Kesäkuu 2013


Heinäkuu 2013
Elokuu 2013


Syyskuu 2013
Lokakuu 2013

Marraskuu 2013

Joulukuu 2013

Joulukuu2013

Fitness Elämää Joensuussa


Nyt on päästy matkoilta takaisin kotiin. Haikeaa oli lähteä pois mutta toisaalta oli tietenkin kiva taas nukkua yö omassa sängyssä. Aika ristiriitaisia tunteita. 

Matkalla oli niin kivaa! Nauroin niin paljon, että vatsalihakset oli kipeenä nauramisesta! Noi Joensuun reissut on mulle kyllä henkireikiä. Saan sieltä niin paljon positiivista energiaa!

Joensuuhun lähdin siis viime keskiviikkona. Kävin vielä keskiviikko aamuna tekemässä salitreenin salilla ja eipä näkyny kuin mutama muukin ihminen joka oli eksynyt sinne tekemään treeniä eli hyvin oli tilaa! 🙂


Keskiviikon treeni:

Triplasarja:

• Vipunostot kumarassa kp 3 x 15 x 4 kg/käsi

• Vipunostot suorin käsin sivulle  3 x 15 x 4 kg/käsi

• Vipunostot eteen 3 x 15 x 4 kg/käsi

• Pystypunnerrus kp 3 x 10 x 10 kg/käsi

• Pystysoutu tangolla leveällä otteella 3 x 12 x 17 kg

• Push-down-köydellä 4 x 12 x 27 kg

• Push-down yhdellä kädellä 3 x 15 x 10 kg (30 sek palautus)

Supersarja

• Ranskalainen punnerrus taljassa 3 x 15 x 27 kg

• Pystypunnerrus tangolla 3 x 15 x 12 kg


Treeni ei valitettavasti ollut kummoinnen. Lihaksiin sain tietenkin tuntuman, mutta silti treeni ei ollut hyvä. Voimaa oli paljon vähemmän kuin normalisti ja olokin oli sumuinen. Tämä varmasti johtu siitä jouluaauton vapaa-ateriasta / karkeista. Olokin oli todella turvonnut ja tukala.



Here I Come Joensuu!



Treenin jälkeen menin käymään kotona ja sitten lähdin juna-asemalle ja matka kohti Joensuuta alkoi. Tavaraa oli taas enemmän kuin laki salli; matkalaukku, treenikassi, reppu, käsilaukku, läppärilaukku ja eväslaukku. 😀 Tein koko juna matkan koulutehtäviä. En saanut ihan kokonaa tehtäviä tehtyä mutta tosi pitkälle jo. Huomisen muuten uhraan myös koululle. 


Matka meni hyvin ja iskä oli vastassa juna-asemalla. (Iskä ei asu Joensuussa mutta oli tullut jo aikaisemmin sinne mummolaan.) Iskän kanssa mentiin käymään Mummolassa ja sen jälkeen hän vei meidät mun ystävän luokse jossa olimme sitten koko matkan ajan yötä. 

Sain ystävältä jolulahjaksi huippulahjat; Arnoldin elämänkerta, sähköhammasharja, öljysumutin ja treenitoppi jossa lukee Look like a Beauty, train like a beast! Mun kaverilla lähtee aina ”vähän” käsistä tää lahjojen ostaminen. 😀 



Treeniä ja Joensuun Yöelämää



Torstaina mentiin kaikki yhdessä (ystävä ja poikaystävä) Joensuun Foreverille. Ystävä oli hommannut meille sisäänpääsyt sinne koska tiesi etten voi olla treenaamatta. Sali oli hyvä. Siellä oli tosi paljon eri laitteita ja tilatkin oli ihan tilavat. Hyvä sali siis! 


Torstain treeni:

• Ylätalja vastaotteella 15 x 35 kg, 10 x 40 kg, 8 x 45 kg, 8 x 45 kg

• Alatalja vastaootteella 5 x 10 x 70 kg (Enempää latteessa ei olut painoa, oisin voinut tehdä vhän painavammalla)

• Kulmasoutu tangolla 15 x 30 kg, 3 x 12 x 40 kg

Supersarja

• Pulloveri naruilla 4 x 15 x 25 kg

• Ylätalja rusetilla 15 x 50 kg, 10 x 60 kg, 2 x 10 x 70 kg


• Hauiskääntö kp 3 x 8 x 10 kg/käsi

• Hauiskääntö tangolla 3 x 6 x 22,5 kg

• Hauiskääntö taljassa maaten 15 x 35 kg, 15 x 40 kg, 12 x 45 kg, 8 x 50 kg


Treeni meni tosi hyvin ja selässä ja hauiksessa oli hyvä tuntuma koko treenin ajan. Vaikka oli uusi sali niin silti ei mennyt kauheasti aikaa laitteiden etsimiseen vaan löysin aika nopeasti kaikki mitä tarvitsin. 


Torstaina olin llalla sitten kuskina. 😀 Ystävä ja poikaystävä ottivat vähän kuplivaa Tapsantanssien kunniaksi ja mentiin Joensuun yöelämään. Oli tosi kivaa vaikka olinkin ihan limulinjalla. 🙂 Mentiin muutamaksi tunniksi Joensuun Ilonaan. Porukkaa oli aika paljon liikenteessä. 



Odotettu Vapaasyöntipäivä


Perjantaina mulla oli sitten mun joulun toinen lahja valmentajalta eli vapaasyöntipäivä. Söin heti aamulla karjalanpiirakoita ja mun ystävän äidin leipomia keksejä joita hän oli vartavasten mulle tehnyt. Oli niin hyvää!! (Hän pakasti loput, että kisojen jälkeen saan niitä uudelleen!) 

Söin päivän aikana aika paljon kaikkea, vaikka lupaisn koutsille ettei lähde käsistä niin kyllähän se rehellisesti sanottuna vähän lähti. 😀 Mutta en jaksa stressata asiasta, koska näitä on mulla niin harvoin. 🙂 

Nautin siis koko sydämmestäni tästä päivästä. Käytiin vähän kiertelemässä kaupoissa ja illalla katsottiin vain leffoja ja köllöteltiin. Ihanaa laatuaikaa ystävän kanssa! Nauroin koko päivänä niin paljon että ihan vedet tuli silmistä. 



Viimeinen päivä Joensuussa



Lauantaina palasin tietenkin takaisin ruotuun ja vatsa oli vähän kipeänä syömisistä. Mentiin taas yhdessä salille ja tällä kertaa vuorossa oli jalkatreeni.



Lauantain treeni:

Supersarja

• Jalkaprässi (ylös) 15 x 120 kg, 15 x 130 kg, 15 x 140 kg, 10 x 150 kg

• Sumokyykky 4 x 12 x 40 kg


• Pystypunnerrus smithissä jaloilla ylös leveä jalka-asento 4 x 15 x 68 kg

• Lantion nostot selkä penkissä kinni tangolla 10 x 80 kg, 2 x 10 x 90 kg

• Jalkojen koukistus alataljassa yksi jalka kerrallaan 3 x 15 x 25 kg /jalka

• Askelkyykyt paikoillaan 3 x 10 x 15 kg/käsi (per jalka)

• Pohkeet omalla painolla 50, 40, 100 (30 sek palautus venytyksessä)


Jalkatreeni meni tosi hyvin! Huhhuh! Tärisin vaan kun sain niin hyvän polteen jalkoihin. Näitä treenejä lisää! Voimaakin oli yllättävän paljon tukalasta olosta huolimatta.

Muuten lauantaina sitten taas vähän sukuloitiin ja illalla katsottiin elokuvia. 🙂


Kotia Kohti


Sunnuntaina aamulla lähdettiin kotia kohti junalla. Junamatka meni nopeasti ja äiti oli juna-asemalla vastassa. Kotiin päädyttyäni uppouduin lukemaan kirjaa muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen oli viikon viimeisen salitreenin aika.


Sunnuntain salitreeni:

• Pystypunnerrus smithissä jaloilla 5 x 15 x 68 kg (30 sek palautus)

• Etureidet laitteessa staattisina pitoina ja hitaasti alas ja hitaasti ylös. Liikkeet 3 x 15 x 30 kg + staattiset pidot 3 x 30 sek

• Bulgarialainen kyykky 3 x 15 / jalka 

• Jalkaprässi kapealla jalka-asennolla 3 x 10 x 110 kg (3 sek alas ja 3 sek ylös)

• Pohkeet istuen 2 x 15 x 40 kg

• Pohkeet seisten 2 x 15 x 98 kg

Loppuun tein vielä 20 min crossarilla intervallia.

Treeni meni hyvin. Tein noita staattisia pitoja ja hitaita liikkeitä pienemmillä painoilla ton mu kipeän polven takia. Tällä treenillä polvi ei kipeentynyt ja silti sain todella hyvän tuntuman etureisiin. 




Lähtö Joensuuhun keskiviikkona




Kiva oli laittautua pitkästä aikaa!



Ei illolla rajaa jos on päästään vajaa.. 😀 Ollaan outoja..tiedän. 😀 Ystävällä on myös oma blogi: http://misspensamiento.blogspot.fi/ 





Forever Joensuun jalkaprässilaite; odottelen että palautusaika menee umpeen. 



”normaali” limu. 😀




Junamatkan eväshetki.



Poikaystävän joululahja.








Ystävän antamat joululahjat.




Sain ystävältä myös uuden treenitopin.







Tämänkin sain. 



Ostin Joensuusta kaverilta kasan vaatteita. Tämä oli yksi niistä. Oli pakko laittaa tää kuva kun kotona sovitin tätä ja totesin vaan että spagettiolkaimet ei imartele mun vartalomallia kauheasti. 😀 Näytän ihan mieheltä. 😀