Hae
JohanOnFitness

Pt-päivät ja Fitfarmin pikkujoulut

Lauantaina oli pitkään odottamani pt-päivä sekä Fitfarmin pikkujoulut Tampereella.  Pakkasin koko perjantai illan tavaroita ja loppujen lopuksi tavaraa oli yhteensä yksi treeni kassi, yksi reppu, käsilaukku ja kylmäkassi. 😀 


Heräsin lauantaina ajoissa ja söin rauhassa aamupalan. Perhosia oli jo heti aamusta vatsanpohjassa ku jännitti niin paljon. Klo 9 kävin hakemassa muita farmilaisia kyytiin Myyrmäen asemalta ja mukana oli mm. pari muutakin kisaajaa. Kaikilla oli saman verran tavaraa, mutta onneksi kaikkien tavarat mahtui juuri ja juuri takakonttiin.


Juttu luisti tosi hyvin koko matkan ja nauraa sai. Ihan mielettömiä tyttöjä kaikki! Oli ihanaa jakaa kokemuksia ja opin todella paljon jo pelkästään automatkalla. 😀


Meillä alkoi klo 12 Tampereen Wolffilla yhteiset treenit, joita oli vetämässä melkein kaikki Fitfarmin pt:t ja päivän avas aina yhtä valovoimainen Jutta Gustafsberg. Mun viikko-ohjelmassa oli vuorossa käsitreeni ja onneksi pääsinkin hauis/ojentaja-ryhmään. Ryhmässä tehtiin kiertoharjoitteluna ensimmäisenä ojentajat ja siten hauikset. 


Lauantain treeni:

Kiertoharjoitteluna:

• Ranskalainen punnerrus vinopenkissä 4 x 15 x 18 kg

• Ranskalainen punnerrus tasapenkillä kp 4 x 12-15 x 4-5kg/käsi

• Ojentajat ylätaljassa naruilla 4 x 15-20 x 30 kg

• Ranskalainen punnerrus  4 x 10-15

Kiertoharjoitteluna:

• Hauiskääntö leveällä otteella z-tangolla 15 x 18 kg, 2 x 10-12 x 23 kg

• Hauiskääntö alataljassa kyykyssä (kyynärpäät polvissa) 3 x 20 x 15-20 kg

• Vasarakääntö kp 3 x 20 – 30 x 5 kg/käsi

• Hauiskääntö tangolla leveällä otteella ( 2 eri pumppausliikettä + tavan kääntö) 3 x 21 x 15 kg


Treeni meni mielettömän hyvin ja kädet oli ihan pumpissa. Tosi kiva vaihtelu mun normitreeniin ja käsiryhmän pt:t vetivät treenin todella hyvin. Armoa ei annettu ja koko ajan tsempattiin. Jännitys laukes saman tien ja treenin jälkeen olikin sitten paljon parempi olo. 


Treenien jälkeen menin Bullin (mun valmentaja) ja Samulin (IFBB tuomari) kuntotsekkaukseen. Tsekin ideana oli se, että saan kuulla myös Samulin asiantuntevat neuvot ja kannanotot tuomarin näkökulmasta. Jännitin tätä tapaamista tosi paljon. 

Kun menin huoneeseen niin riisuin siinä sitten melkein samantien vaatteet pois (mulla oli päällä pikkuhousut ja urheilurintsikat).  Samuli sitten pyysi, että teen etuasennon, sivuasennon, taka-asennon, sivuasennon ja taas etuasennon. Tän jälkeen hän sanoi, että voin pukea vaatteet päälle. 

Samalla hän rupesi kertomaan hänen näkökulmaansa mun vartalosta. Hän sanoi, että mun kroppa on hyvin tasapainoinen ja kun olin valittanut turvonnutta oloa niin hän mainitsi ettei turvotus kropassa näy. 

Samuli sanoi, että mun selässä ja olkapäissä on sen verran lihasta, että kohta on jo bodyfitneksen puolella. Eli bikiniin ei tarvitsisi enempää lihasta ainakaan selkään ja olkapäihin hankkia. 

Samuli ja Bulli kävi samalla mun ruokavalion läpi ja treenit ja Bulli oli sitä mieltä, että treenejä ei nyt muuteta vaan lähempänä kisoja treenataan sitten jalkoja enemmän kuin yläkroppaa. 

Ruokavaliotahan yritin saada taas pienennettyä, mutta käsky kävi, että tällä ruokavaliolla mennään, että en missään nimessä saa syödä liian vähän. Lopuksi niin Bulli kuin Samulikin totesi että nyt mun pitää lopettaa stressaaminen ja vain luottaa valmentajaan. 🙂 Ja näin aion myös tehdä! 🙂


Mulle tuli tapaamisesta tosi hyvä mieli. Huippua että tulosta alkaa tuolla salin puolellakin jo tulemaan. 🙂 Nyt pitää sitten itsekkin keskittyä entistä enemmän jalkoihin ja aionkin nyt Mikon kanssa panostaa jalkojen treenaamiseen.


Kuntotsekin jälkeen syötiin tyttöjen kanssa päivän ateria Wolffilla ja sitten kahden jälkeen alkoi meillä yhteiset Bikini Fitness poseeraustreenit. Tyttöjä oli hurjasti ja osa tähtäsi nyt kevään kisoihin, osa syksyn ja osa vuoden 2015 kisoihin. Ikinä ei ole liian aikaista aloittaa poseeraustunnit. 

Tutustun täälläkin uusiin tyttöihin ja oli ihana huomata, että kaikki mun jännitykset oli aivan turhaa. Kaikki oli tosi mukavia ja energisiä. Poseeraustunnin veti Fitfarmin Sirpa ja sain heti todella hyviä vinkkejä mun asentoihin. Sirpa oli mieletön persoona ja tosi ammattitaitoinen. Nyt voin yksinkin harjotella näitä asentoja joita hän katsoi sopivan mulle parhaiten. 


Poseeraustunnin jälkeen laittauduttiin porukalla ja lähdettiin yhdessä kahville. Mukava oli jutskailla kahvikupposen äärellä enemmän. 


Kahvittelun jälkeen alkoi Fitfarmin pikkujoulut Tampereen Cumuluksessa ja siellä Jutta piti hyvän puheen ja ohjelmassa oli myös stand up -komiikkaa. Nauroin tosi paljon. 😀 Siellä oli myös buffetti josta pystyin kokoamaan ihan ohjeiden mukaisen aterian; naturell kanaa, tummaa riisiä, kasviksia ja raejuustoa. Nam! Oli tosi hyvää!


Kahvin jälkeen lähdettiin ajamaan takaisin kotiin ja olin kotona siinä yhdentoista maissa. Klo 12 menin jo nukkumaan. Oli mielettömän ihana reissu ja nyt tiedän seuraavalla kerralla, ettei mun tarvitse näitä enää jännittää. 🙂


Tänään aamulla menin rappustreeneihin Jättärille. Olin kyllä aika poikki sen jälkeen taas kerran. 

Iltapäivällä menin rakkaan iskän luokse syömään ja kahville. Iskä oli tehnyt lohta, salaattia ja perunaa eli pystyin taas kokoamaan oman aterian normaalisti. 🙂 Kiva oli viettää aikaa iskän kanssa. <3 


Illalla menin salille tekemään viikon vikan treenin ja tällä kertaa vuorossa oli jalkoja:

Sunnuntain treeni:

Supersarjana:

• Jalkaprässi kapealla jalka-asennolla 3 x 15 x 130 kg

• Etureidet laitteessa 3 x 15 x 55 kg


• Askelkyykyt 10 x 15 kg /käsi, 12 x 12,5 kg/käsi, 15 x 10 kg/käsi

• Pystypunnerrus jaloilla smithissä vuorotellen ilman taukoa 4 x 15 x 40 kg + kahdella jalalla 3 x 15 x 68 kg

• Pohkeet istuen 2 x 15 x 35 kg, 2 x 30 x 20 kg



En voinut normaalia treeniä vieläkään jaloille tehdä, koska polvi on edelleen kipeä. On onneksi selvästi paranemaan päin, koska rappustreenissä en polvi kipua tuntenut. Treeni meni hyvin. Jalat on aika jumissa jo valmiiksi joten kaikissa liikkeissä sattui jalkoihin tosi paljon. Askelkyykyissä eka tuntui, etten tuu pääsee edes ylös. 


Kiva viikonloppu takana. Rutkasti taas motivaatiota treenaamiseen ja turha stressaaminen saa nyt jäädä. 🙂


Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!! 





Sirpan opissa. 



Minä ja toinen Biksumimmi Anni! (Ihan mahatava mimmi)


Oikealla kuvassa on Jutta (mun idoli), sitten mä ja Anni sekä mun valmentaja Jari (Bulli) ja Hanna-Riika. 


Katsoin iskän luona tänään 3D luontodokkaria. Aika makeet lasit. 😀


Iskän seinällä oli miniminä. Korvikset ja kaikki. 😀


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *