Hae
JohanOnFitness

Tuplasalipäivä!


Lauantaina nukuin taas pitkään ja ihana oli olla aamu ihan rauhassa. Vaikka olin koko viikon sairaslomalla niin silti tein aika paljon kotona töitä. Siis täysin omasta tahdostani. En pysty työasioissa vaan hölläämään vaikka oisin kipeänä. Tän takia lauantaina päätin etten edes katso työsähköpostiani koko viikonloppuna. 🙂


Söin aamupalan ihan rauhassa ja katselin elokuvaa. Aamupalan jälkeen lähdin poikaystävän kanssa salille. Ihana oli päästä viikon tauon jälkeen treenaamaan. Tein yläkroppatreenin. Ajattelin, että se on hyvä startti näin tauon jälkeen.


Lauantai treeni: 

Triplasarjana

• Olkapäät taakse kumarassa 15 x 5 kg/käsi 2 x 15 x 4 kg/käsi

• Vipunostot suorin käsin sivulle 3 x 15 x 5 kg/käsi 

• Vipunostot suorin käsin eteen 15 x 5 kg/käsi

—–

• Pystypunnerrus kp 3 x 10 x 10 kg/käsi

• Pystysoutu leveällä otteella 3 x 15 x 17 kg

• Push-down köydellä 3 x 15 x 15  kg

• Push-down yhdellä kädellä 3 x 15 x 5 kg (30 sek palautukset)

• Etunojapunnerrus kapealla käsiasennolla 3 x 10 (30 sek palautukset)

• Vatsat vinopenkissä + putkeen vartalonkierrot (10 kg sylissä) 3 x 15 + 15

• Jalkojen nostot roikkuen penkissä 3 x 10


Treeni meni todella hyvin. Alkuun vähän jännitin et mitenköhän menee, mutta turhaan jännitin. Oli tosi hyvä fiilis niin treenin aikana kun sen jälkeenkin. Huomasi, että lihakset oli päässy hyvin palautumaan ja triplasarjassa olkapäillekkin pystyin tekemään pitkää sarjaa vähän paremmilla painoilla. 


Treenin jälkeen menin kotiin vähän kokkailemaan. Tein sitten 2,6 kg lihaa ja viikon hiilarit valmiiksi. Eipähän tarttee taas miettiä mitä syö. 😀


Päivällä menin vähän sukuloimaan. Kahvipöydässä ois ollu vaikka mitä herkkuja; omenapiirakkaa, muffinsseja jne. NAM! Ois tehnyt niin mieli mutta kiltisti tyydyin kahviini. Oon alkanut taas haistelemaan ruokia. 😀 Tiedän kuulostaa oudolta ja itsensä kiduttamiselta, mutta jos en voi maistaa niin saan kai haistaa? 😀 Kahvipöydässäkin vähän nuuskuttelin suklaamuffinssia. 🙂

Kahvittelun jälkeen menin käymään kotona ja päätin mennä uudelleen salille tekemään jalkatreenin. Nyt kun koko viikon oon ollut treenamatta niin halusin pitää tuplasalipäivän. 


Lauantain iltatreeni:



• Kyykky smith jalka-asento leveä 2 x 15 x 40 kg
(palautuksen 30 sek)
 Piti lopettaa kesken koska polveen sattui.


Supersarja



• Jalkaprässi jalka-asento leveä 4 x 15 x 130 kg



• Sumoveto tangolla 4 x 12 x 40 kg

—–

• Lantion nostot tangolla 3 x 12 x 108 kg (smithissä)

• Jalkojen heitot maaten alataljassa 4 x 15 x 40 kg 

• Askelkyykky liikkuen pitkällä askelella 100 kpl putkeen



• Pohkeet seisten omalla painolla 40, 40, 40 (palautukset niin että pohje on venytyksessä koko ajan, palautus aika 30 sek)



Jalkatreenikin tuntui hyvältä! Jaksoin painaa tosi hyvin ja kyllä poltteli jaloissa. Huhhuh. Noi viimeiset pohjeliikeet sattuu aivan mielettömän paljon. Rehellisesti voin sanoa, että kun se palautus on venytyksessä, että se sattuu niin paljon että tuntuu kuin pidätyskyky menis. 😀 Todella outo tunne. 😀 Treenin jälkeen keräilin vähän itseäni lattialla ja muutama salilla oleva henkilö tulikin juttelemaan ja kauhistelemaan mun treeniä. 🙂


Eilen illalla kävin myös poikaystävän kanssa kaverin luona kylässä. Ei siis mitään ihmeellistä ohjelmaa. Olin kahden treenin jäljiltä ihan rikki ja väsymys painoi aika pahasti koko illan.





Innolla menossa treeneihin. 










Olkapäätreenin jälkeistä uhottelua. 😀



Uusi Johanonfitness-treenipaita.




Jalkatreenin jälkeen on hyvä hymyillä. 




Tässä tein lantion nostot. (15 kg, 20 kg, 5 kg / puoli + 18 kg tanko)




Bulkkiruokaa.




Tässä on mun viikon päivällisten hiilarit. 😀




Ja tässä viikon lounaitten hiilarit.



Sunnuntai


Tänään aamu alkoi samalla tavalla kuin eilen. Söin aamupalan rauhassa katsellen sarjoja. Aamupalan jälkeen tein muutaman tunnin koulutehtäviä ja niiden jälkeen päätin vain olla. Makasin vaan sohvalla ja olin. 


Viiden maissa lähdin sitten salille tekemään sunnuntain treenin. Päätin tehdä yläkroppatreenin johon yhdistin muutaman jalkaliikkeen, että jalkoja tulee treenattua vähän tänäänkin. 


Sunnuntain treeni:

• Ylätalja kapealla otteella 15 x 27 kg, 15 x 37 kg,  2 x 12 x 41 kg

• Alatalja leveällä otteella (vasta-ote) 4 x 15 x 37 kg (staattinen pito rutistuksessa 1-2 sek)

Supersarjana:

• Talja naruilla pullover 4 x 15 x 27 kg

• Ylätalja rusetilla 4 x 15 x 27 kg

—-

• Kulmasoutu vinopenkissä kp 3 x 10 x 20 kg/käsi

• Hauiskääntö taljassa 3 x 15 x 27 kg (30 sek palautus)

• Hauiskääntö mutkatangolla 8 x 20 kg, 8 x 22,5 kg, 8 x 25 kg

Supersarjana:

• Jalkaprässi kapealla jalka-asennolla 3 x 15 x 130 kg

• Etureidet laitteessa 3 x 15 x 65 kg


• Bulgarialainen kyykky 3 x 15 / jalka


Treenin alussa oli vähän veltto olo vaikka olin ottanut beeta-alaniinia ja kreatiinia ennen treeniä. Laitoin musan täysille ja rupesin tekemään treeniä asenteella niin kyllä veltto olokin lähti pois. Kauhean suuri merkitys on kyllä musiikilla mitä kuuntelee. Latasin juuri muutaman uuden biisin ja kuuntelin niitä treenin aikana. Fiilis oli tosi hyvä. Jos nyt oikein muistan niin tais olla eka kerta kun pystyin tekemään hauiskääntöä 25 kilolla. Kyllä se hauberi sieltä pikku hiljaa kasvaa! 🙂


Onko muuten teillä jotain ehdottomia suosikki salibiisejä? Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan! Kaikki genret käy! Itsellä soittolistalla on niin vähän raskaampaa musiikkia, sitten on jotain 90 luvun pilipali biisejä, räppiä ja dubsteppiä. Näihin vaan kyllästyy niin nopeesti kun aina salilla kuuntelee samoja raitoja. 


Huomenna sitten töihin ja arki taas alkaa. Tiedossa töitä, vähän kauneusjuttuja ja treeniä!! 🙂 Huippua viikkoa kaikille, vaikka pimeetä on ja saattaa väsyttää sekä masentaa niin yritetään olla positiivisia. Mua ainakin piristi niinkin yksinkertainen asia kuin ikkunaan laitetut ”talvivalot”. 🙂





Venyttelyä tän päivän treenin jälkeen.



3 kommenttia

  1. Anonymous kirjoitti:

    Heippa!
    Millaisia määriä ja mitä merkkejä käytät kreatiinia ja beta-alaniinia?

    t. Haluaisin alkaa käyttää itsekin, mutta en oikein tiedä miten 😮

    • Johanna Varis kirjoitti:

      Moikka,

      Itse käytän mm. Fastin Beeta-alaniinia ja Sport Nutritionin Kreatiinia. Beetaa käytän 3 g ja kreatiinia 5 g noin 30 min ennen treeniä. 🙂 Käytän myös Sport Nutritionin Glutamiinia 5 g palautusjuomassa. 🙂

      Toivottavasti tästä oli apua! Kysy ihmeesä jos tulee muuta kysyttävää. 🙂

      T. Johanna

  2. Anonymous kirjoitti:

    Heippa!
    Kiitos nopeasta vastauksesta 🙂 Voisin kokeilla näitä samoja määriä ja merkkejä näin alkuun!

    Tsemppiä kisataipaleelle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *