Hae
JohanOnFitness

Supermiehen kehitys

Jess! Viikonloppu starttasi! Tänä viikonloppuna mulla ei oo mitään ohjelmaa, aijon vain keskittyä treenaamiseen ja olemiseen. Ihan mukava välillä kun ei ole mitään menoja. 

Työpäivä meni tosi hyvin ja menin suoraan töistä salille tekemään jalkatreeniä. Btw Kädet on muuten kipeänä eilisestä Mikon rääkistä. Itse en saa millään tehtyä hauiksille sellaista treeniä, että ne menisi kipeeksi, mutta nyt kyllä tuntuu. Tänään ois pitänyt olla myös siivouspäivä, mutta en jaksanut siivota ja ihanaa on vaan päättää ettei mun tarvitsekkaan siivota. 😀 Aikuisena olon hyviä puolia; siivoa silloin kun huvittaa. 😀






Perjantain salitreeni:

• Pystypunerrus smithissä jaloilla 15 x 78 kg, 15 x 83 kg, 15 x 88 kg, 15 x 93 kg, 15 x 93 kg

• Jalkaprässi kapealla jalka asennolla 10 x 120 kg, 10 x 140 kg, 10 x 150 kg, 10 x 160 kg, 10 x 140 kg

• Askel kyykky liikkuen 3 x 30

• Etureidet laitteessa 15 x 75 kg, 15 x 80 kg, 15 x 90 kg

• Pohkeet istuen 2 x 10 x 50 kg

• Pohkeet seisten 2 x 10 x 60 kg

• Vatsarutistus laitteessa 4 x 10 x 30 kg

• Jalan heitot maaten penkissä 4 x 15

• Vatsartistus maaten penkissä, lapaluitten kohdalta penkistä yli 4 x 15 


Treeni meni hyvin ja jalkoihin sain kyllä tuntuman. Nyt pidin sarjojen välissä taukoa 1-2 min, joten lihas kerkesi ihan hyvin palautua ennen seuraavaa rutistusta. Askel kyykky on sellainen jota inhoan koko sydämmestä, se sattuu niin paljon ja oon aina ihan rikki niiden jälkeen. Etureisilaitteessa taas tuntuu, että voisin koko ajan lisätä painoja. Tuntuu, että kyllä sitä voimaa sieltä rupeaa löytymään, mutta harmi että itse lihas jää tuonne rasvapeitteen alle. 😀


Oon huomannut, että aika moni ystävä ja sukulainenkin miettii tätä projektia siltä kulmalta, että tää kestää tän vuoden ja sitten tää on ohi. Itse en kyllä ajattele ihan näin. Mulla on mielettömän hyvä fiilis siitä, että oon lähtenyt tähän hommaan mukaan ja tiedän. että pystyn tähän, jos vain kroppa kestää. 

Oma tavoite on tosiaan vuoden päästä seisoa siellä lavalla ja päästä karsintakisoista SM-kisoihin. Se on mun tavoite. Mulle aika sama miten sijoitun SM-kilpailussa nyt ensimmäisenä kilpavuotena. Tottakai pokaalia lähetään tavoittelemaan, mutta olen myös realisti. Haluan saada ekat kisat pois alta ja sitten oikeasti lähteä voittamaan seuraaviin kisoihin! 

Näin ajattelen nyt, voi olla että vuoden päästä huomaan, ettei tämä ollutkaan mun juttu, mutta haluan uskoa että olen lajin parissa vielä pitkään ja tässä haluan pärjätä. Vuoden päästä kun kisat on ohi, höllätään tietenkin vähän otetta mutta en missään nimessä palaa entiseen. 🙂 Ja jos kisojen jälkeen lähden tavoittelemaan voittoa seuraavista kisoista se tarkoittaa sitä, että mulla on ainoastaan tuon jälkeen 7 kk aikaa treenata itseni voittajakuntoon. Eli siinä pitää kyllä samantien ruveta tekemään taas hommia ja ihan tosissaan. 







Jäin tänään muuten hieman miettimään enemmän sitä eilistä dokumenttia kehonrakennuksesta, jonka katsoin. Siinä oli ihan hyviä asioita, joita tuon nyt tännekkin ja näitä en ollut itse edes aikaisemmin ajatellut.

Esimerkiksi se miten kehonrakennus ilmiönä on kasvanut vuosikymmenien saatossa ja miten sellainen ”ihanne minä” -kuva tai ”kauneuden”-kuva on muuttunut. Tämän huomaa mm. miten action-hahmojen ja barbien ulkonäkö on muuttunut. Ohessa muutama esimerkki. 


60-luvulla action-hahmo oli aika tavallisen miehen oloinen, ei kauheasti lihaksia, aika hoikka. 80-luvulla hahmolla onkin jo tullut vatsalihakset, rintalihakset ja hauikset esiin aivan eri tavalla. Mutta verrataampa tätä uusinta action-hahmoa. Hahmo näyttää siltä että se olis juuri lopettanut horkkakuurin. Kaikki on isoa! 

Barbien kohdalla taas aina ollaan oltu hoikkia, mutta kun vertaa keskimmäistä kuvaa, joka on 70-luvulta tähän nykyajan Barbieen niin onhan tuo vanhempi versio luonnollisempi. Nykyajan Barbilla on kevyt täni, kapeaakin kapeampi uuma, tiimalasi vartalo sekä poveakin on jonkin verran. Lapset leikkii sitten näillä päivät pitkät ja mietitään miksi yhä nuoremmilla on ulkonäköpaineita. Tässä tarinassa mulla ei ole sen kummempaa pointtia, mutta itsestä oli vain mielenkiintoista huomata noiden hahmojen kehityskaari. 


Ootteko te huomannut vastaavaa joko samoissa asioissa tai jossain muussa? 


Mukavaa viikonloppua!!






             1960                         1970

             1980                                2 000









             






















2 kommenttia

  1. Anonymous kirjoitti:

    Tykkään tosi paljon sun blogista mutta instagramissa häirittee kun joka kuvaan lisäät #fit #fitspo #fitbody #fitfarm #fitness #finnishgirl #fitnessaddict #fitness24seven #johannatreenaa #beauty #bulking #bodybuilding #bikinifitness #workout #gym #gymflow #gymtime #igers #instagood #instahealth #diet #sport #sportfashion #training #blogspot #cardio #fashion #fitnessblog ja kuva on marjoista.. Tarkoitus on että kuvaan lisätään kuvasta kertovat jutut eikä kaikkea mitä mielen tulee. Uudet ripsetkään ei mitenkään liity kuntosaliin. Kannattaa kattoa kuinka muut # kuviaan.. 😉 Ja 5 # kuvaan riittää ihan hyvin. 🙂

    • Johanna Varis kirjoitti:

      Moikka!

      Kiva että tykkäät blogista! Myönnettäköön, että oon ollut hieman laiska ton instagrammin hastagien kanssa, mulla on aina tuo sama litannia jonka vaan automaattisesti kopsaan kaikkiin, kun en ole jaksanut miettiä uusia. En oo miettinyt asiaa sen tarkemmin. Ei tullut mieleenkään, että se saattaisi häiritä, mutta kiitos palautteesta ja pitää jaksaa paneutua nyt enemmän myös tuolla Intagramissakin ja miettiä niitä oikeita hastageja. 🙂

      Kiva että seurailet myös siellä! Lupaan yrittää kehittyä! 🙂

      Ihanaa sunnuntaita! 🙂

      – Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *