Hae
JohanOnFitness

Raudan Pelko

Uusi viikko starttas tuttuun tapaan töissä! Tein 9,5 tunnin työpäivän, mutta en edes ollut kauhean poikki päivän jälkeen. 

Yleensä mulla on suoraan sanottuna maanantaisin oikea ”maanantai-ketutus”, mutta nyt otin aivan eri asenteen jo eilen tähän päivään. Vaihdoin stressaavat ajatukset; ”apua taas maanantai” hieman positiivisempiin kuten ”yes uusi viikko ja paljon taas mukavia asioita pitkin viikkoa tiedossa”, niin kylläpäs oli eri fiilis! On se ihmeellistä huomata miten todella pienillä asioilla saa näinkin suuren muutoksen aikaan. 

Töiden jälkeen oli tiedossa Mikon Jalkatreeni! Nyt kyllä myönnän, että oli ihan oikea raudan pelko! Jalkatreenit on aina todella tuskasia ja varsinkin pt:n kanssa. Tää on tietenkin hyvä asia, mutta silti aina tärisen pelosta ja jännityksestä ennen näitä pt:n jalkatreenejä. 


Maanantain treeni:


Suoraan putkeen ilman mitään taukoja vuorotellen:

• Jalkaprässi ylös 20 x 130 kg, 15 x 130 kg, 15 x 130 kg 

• Takareidet/peppu laitteessa 10 x 40 kg, 10 x 45 kg, 10 x 45 kg



Restpausella (sarjan jälkeen siis 20 sek taukoa)

• Jalkaprässi ylös 10 x 150 kg, 12 x 150 kg, 12 x 150 kg



Supersarjana:

• Sumo seisoen kahdella penkillä 2 x 10 x 18,5 kg, 14 x 10 kg

• Lantion nostot jumppapallolla, koukistaen jalkoja, pallo tuotiin peppuun kiinni ja lantio ylös 3 x 10



Pumppaus sarjana:

• Smithissä pystypunnerrus yhdellä jalalla 30 x 32,5 kg/jalka, 20 x 32,5 kg/jalka, 10 x 32,5 kg/jalka
Vuorotellen ilman mitään taukoja.

• Smithissä pystypunnerrus kahdella jalalla 3 x 10 x 42,5 kg



• Loitontajat selkä nojaten jalkoihin 20 x 35 kg, 2 x 20 x 30 kg

Sarjan välissä n. 30 sek taukoa. 



HUHHUH! Toi oli ensimmäinen fiilis treenin jälkeen. 😀 Toinen oli, että missä vessa, nyt pakko mennä oksentaa! Treeni oli mielettömän kova. Useaan otteeseen keräilin itseäni lattialta kun tuntui, että nyt muuten lähtee taju. Mikko on mielettömän hyvä ja kova treenaaja ja just sitä mitä sen pitkääkin olla. 

Kerron vähän tarkemmin miten se mua oikein treeneissä piiskaa: 

Ensinnäkin kun tehtiin jalkaprässiä ja siitä juostiin takareisilaitteeseen niin kun tulin ”liian hiljaa” niin hän komensi että nyt vähän nopeutta siihen toimintaan. 😀 

Sitten sarjoissa kun en vaan jaksa painaa niin Mikko huutaa vieressä että alas jo, paina paina, Nyt loppuun asti, Syvältä ne toistot jne! 

No sitten kun tehtiin Sumoa niin ei siinä mitään, että oisin tehnyt puolitiehen koska jalat huus hunajaa, mutta Mikko otti heti ekasta kierroksesta lähtien jumppakepin ja laittoi sen sille korkeudelle, mihin mun perseen tulee osua. Voin sanoa, että se keppi ei ollut kauhean ylhäällä. 😀 Eli kaikki ne kerrat kun kävin alhaalla ja se peppu ei osunut siihen keppiin, niin niitä ei laskettu. 

Noh, sitten kun päästin smithiin tekee kahden jalan punnerruksia, niin tangon tuli kolahtaa alhaalla stoppereihin jotka oli melkein kiinni maassa ja ylhäällä hän laittoi käden eteen, etten saanut suoristettua jalkoja. Eli jalat oli koko ajan täydessä jännityksessä. 

Loitontajissa hän painoi mun selkää kiinni jalkoihin, jotta liike saatiin just haluttuun kohtaan. Viimeisissä toistoissa kun tuntui ettei jalat vaan enää liiku, niin hän auttoi mua saamaan ne loppuun asti.


Aivan mahtavaa! Siis todella mahtavaa! Tän takia rakastan tätä hommaa! Rakastan ihan överitreenejä ja sitä, että mua piiskataan laittamaan kaikki likoon. 

Mun ei tarvii treenin aikana ajatella yhtään mitään ja jos jalkaprässissä esim ei enää nouse niin tiedän, että se toinen on siinä. joka auttaa ne viimeiset suoritukset. 

Tää homma on joka ikisen sentin arvoista, jota mä tähän pistän! Ei epäilystäkään! 


Tää kirjotus on sitten kirjoitettu endorfiini höyryissä, joten pyydän jo nyt anteeks ylitsevuotavaa hehkutusta. Nyt pitää hehkuttaa kohta on nimittäin tiedossa endorfiini laskut ja siitä seuraava morkkis. 😀 (En tiedä muuten miten yleistä muilla tuo selvä lasku on, mutta mulla joskus tulee, kokemuksia? :D).


Treenin jälkeen menin sitten pukuhuoneeseen ja oksensin. Moni voi tätä säikähtää, mutta mulle se on ihan normaalia treenin aikana. Saatan juoda vettä treenin aikana 1 – 1,5 litraa ja tuo nestemäärä yhdistettynä rankkaan treeniin niin saa aikaan aika pahan olon. Palautusjuoman jälkeen se menee nopeasti onneksi ohi.


Eilinen Dance Audition tuotti myös tulosta ja pääsin mukaan salsa/show-ryhmään. Fitness on tietenkin etusijalla ja lauantaina pitää kysyä valmentajalta, että saanko mä harrastaa myös tätä. Treenit olisi nyt ainoastaan kerran viikossa mutta esityksiin treenattaessa niitä voi olla huomattavasti enemmän. Viime kautena mulla saattoi olla 8 tuntia viikossa treenejä salin päälle. Toivottavasti koutsi antaa luvan. 🙂


Kiitollisuuspäiväkirja:

• Olen kiitollinen, että ylitin itseni treeneissä ja painoin loppuun asti todella kovasta kivusta huolimatta.

• Olen kiitollinen että aloitin viikon uudella positiivisella ajatusmallilla.

• Olen kiitollinen että olen ollu tänään rennompi kuin yleensä.



Mukavaa viikkoa ja tsemppiä treeneihin!!




Treenin jäkeinen fiilis. 



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *