Hae
JohanOnFitness

Keskiviikon treenausta ja kuvia

Neljä välipäivää takana ja tänään oli eka salitreeni tauon jälkeen. Oli hyvä fiilis mennä treenaa ja sain tosi hyvin itsestä irti. Neljän päivän tauko tuli sen takia, koska mun treeniohjelmaan kuuluu aina 18 treenin jälkeen 4 päivän ”pakkolepo”, jotta kroppa palautuu kunnolla. Ilman palautumista kehitys hidastuu. 

Treenit tein omalla ”kotisalilla” eli Martinlaakson Fitness24Sevenissä. Sain hyvän alkulämmön kun poljin pyörällä salille. 

Keskiviikon treeni:
• Vinopenkki 4 x 6-8 x 30-32,5 kg
• Rintapenkki 4 x 8 x 30 kg
• Rintapenkki kp 3 x 6 x 12,5 kg/käsi
• Kulmasoutu kp 4 x 8 x 20 kg/käsi
• Kulmasoutu tangolla 8 x 37 kg, 2 x 8 x 42 kg, 1 x 8 x 47kg
• Ylätalja vastaotteella 4 x 8 x 47kg

Supersarjana:
• Vipunostot sivulle suorin käsin 4 x 10 x 5 kg/käsi
• Vipunostot eteen suorin käsin 4 x 10 x 5 kg/käsi
• Vipunostot taakse 4 x 10 x 5 kg/käsi

Huomas kyllä, että kroppa oli palautunut ja jaksoin tosi hyvin tehdä. Tänään oli niin sanottu heavy-treeni, eli isoilla painoilla lyhyttä sarjaa. Tälläisten treenien tarkoituksena on saada voimaa ja tietenkin kasvattaa lihasta. Heavy-treeniä tuin olkapäiden supersarjalla. Sen tarkoituksena oli pumpata olkapäät ihan loppuun. 

Treeniohjelma on todella monipuolinen ja siihen kuuluu niin heavy-treenejä kuin voluumi-treenejä. Voluumi-treeneissä tehdään taas pitkiä toistoja mm. kiertoharjoitteluna tai supersarjana. 

Lihaksen tulisi olla melkein aina kipeä seuraavana päivänä treenin jälkeen. Lihas kasvaa silloin kun se vaurioituu kovassa treenissä. Kun lihas on vaurioitunut elimistö erittää kasvuhormonia, joka korjaa vaurioituneen lihaksen ja tadaa lihas kasvaa. 🙂 Itse huomaan että lihakset ei aina tuu kipeeks kun yksin treenaa, mutta heti kun PT on vetämäs mulle treenit niin huhhuh kyllä paikat on kipeenä. Pitää vaan itse yrittää painaa niin kovaa, että oikeasti sattuu ja muistaa että vain siten se lihas saadaan kasvamaan. 

Huomenna taas töihin ja salille! Mukavaa viikkoa kaikille!

Tän päivän työasu.

Selkä kuvaa treenin jälkeen.


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *