Hae
JohanOnFitness

Lomapäivitys ja kuvia!


Vihdoin kotona!! Tiistaina saavuin suomeen Mallorcalta ja siinä en kerennyt kauheasti kotona olemaan kun lähdin jo keskiviikkona Joensuuhun sukuloimaan. Tämän takia blogihiljaisuus.


Vaikka blogia en päässyt päivittämään niin treenannut olen tietenkin normaalisti. Tästä eteenpäin päivittelen taas tuttuun tapaan aktiivisesti treeneistä ja kisavalmistautumisista.


Sitten edellisen päivityksen kävin Mallorcalla ollessani salilla myös viime viikon lauantaina, sunnuntaina ja tämän viikon maanantaina. Kaikkina kertoina tein treenin oman ohjelman mukaan.


Ulkomailla treenatessa oli ihan mieletöntä kun meni heti aamusta treenaamaan ja sai mielettömän hyvin itsestä irti ja sitten oli vielä koko loppu päivä aikaa höllätä  auringossa. Ihanaa! Treenit sujui tosi hyvin ja kuumuudesta huolimatta voimaa oli.


Keskiviikkona ennen kuin lähdin Joensuuhun niin menin “kotisalille” (Fitness24Seven) tekemään keskiviikon treenin. Treenasin jalat oikein kunnolla ja mukava oli päästä kotisalille pitkästä aikaa.


Keskiviikon treeni:

 Jalkaprässi kapealla jalka asennolla 8 x 130kg, 8 x 140kg, 8 x 150kg, 8 x 160kg

 Etureidet laitteessa 10 x 75kg, 10 x 80kg, 10 x 85kg, 10  x  90kg

 Askel kyykyt smithissä 3 x 30 x 40kg

 Pohkeet istuen 4 x 15 x 45kg

 Vatsat ylätaljassa 4 x 8 x 68kg

 Pystypunnerrus jaloilla smithissä restpausella 3 x 10 x 58kg molemmilla jaloilla + perään kummallakin jalalla erikseen 10 toistoa (sarjan välissä 10sek taukoa)


Treenit meni hyvin ja mukava oli aloittaa joensuun reissu kovalla treenillä.


Joensuussa menin käymään perjantaina myös paikallisella uimahallin salilla, joka osoittautui ihan hyväksi saliksi. Siellä treenasin yläkroppaa ja vähän jalkoja.


Perjantain treeni:

• Vinopenkki tangolla 3 x 10-12 x 35kg

• Pystypunnerrus 3 x 10 x 10kg/käsi

• Kulmasoutu selkä lievessä kulmassa 3 x 8 x 40kg

• Vipunostot sivulle suorin käsin 4 x 10 x 5kg/käsi

• Olkapäät laitteessa 3 x 10 x 20kg

• Avustettu leuanveto 2 x 8

• Takareidet laitteessa maaten 4 x 10 x 30kg

• Ranskalainen punnerrus z-tangolla 3 x 10 x 22,5kg

• Hauiskääntö scottpenkissä z-tangolla 3 x 10 x 20kg

Uudella salilla oma treeni kestää aina normaalia pidempään, kun etsi laitteita ja painoja, mutta sain silti todella hyvä treenin tehtyä. Tahti ei ollut ihan sama kuin omalla salilla mutta sain hyvän tuntuman ja hien kyllä pintaan. Kiva oli että oma kaverikin oli mukana ja mukava oli viettää aikaa yhdessä myös salinkin puolella, vaikkakin molemmat keskityttiin omaan treeniin juuri niin kuin pitikin. :)


Muuten joensuun reissu oli hölläilyä ja sukuloimista. Loman ajan mulla ei ole niin tarkka ruokavalio kuin normaalisti, joten olen kyllä nauttinut nyt muistakin ruuista kuin tutusta jauhelihasta ja kurkusta.


Vielä viikko elämää ilman ruokavaakaa ja sitten starttaa kisavalmennus ja olen taas naimisissa ruokavaa’an kanssa seuraavat 13 kuukautta.


Vaikkakin ruokavaaka ei ole ollut loman aikana kuvioissa mukana, niin treeneistä olen pitänyt kiinni ja syömisenkin suhteen järjen mukana.Käytännössä nyt loman aikana aamupala on koostunut joko maitrahkasta ja kaurapuurosta tai vaihtoehtoisesti kananmunista ja leivästä. Muuten ruuat ovat olleet todella salaattipainotteisia; lounaaksi salaattia ja päivälliseksi salaattia. 🙂 Olen kyllä myös herkutellutkin mutta kohtuudella. Olen asennoitunut, että viikon päästä alkavan kisavalmennuksen aikana ei ole yhtäkän herkkupäivää. :) I CAN DO THIS! :D


Tänään tulin takaisin kotiin matkalta ja menin taas kotisalille tekemään sunnuntain treenin. Tänään tein hieman normaalia kevyemmän treenin.


Sunnuntain treeni:

Supersarjana:

• Pystypunnerrus 3 x 10 x 10Kg/käsi

• Vipunostot suori käsin sivulle 3 x 10 x 5kg/käsi

• Vipunostot suorin käsin eteen 3 x 10  5kg/käsi

• Vipunostot taakse 3 x 10 x 5kg/käsi



• Viputalja 3 x 10 x 50kg

• Ylätalja vasta otteella 3 x 10 x 37kg

• Vetotalja rusetilla 3 x 10 x 27kg

• Hammersoutu 3 x 10 x 45kg

• Kulmasoutu, selkä 90 asteen kulmassa 3 x 10 x 20kg

• Kulmasoutu kp 3 x 10 x 15kg/käsi

• Pystypunnerrus tangolla 3 x 15 x 12kg


Kyseessä oli hieman normaalia kevyempi treeni, mutta olo oli tosi hyvä treenin jälkeen. Sain hyvin hien pintaan ja sykekkin nousi ihan hyvin. :)


Viikko vielä lomaa ja sitten takaisin töihin! Niille keillä työt alkaa nyt maannataina niin paljon tsemppiä ja kyllä se siitä taas lähtee kun muutaman päivän töissä jaksaa painaa! :)



Ulkoilmasali Barcelonassa, jossa treenasin!



Löysin Espanjasta myös maitorhakaa ja tätä samaa saa kuulema Stockalta. Nam!



Treeniä Mallorcalta.












Uudet treenivaatteet ja sukat!



Treenin jälkeen oli ihana ottaa vaan aurinkoa ja uida! :)















Pyörälenkki Mallorcalla upeissa maisemissa.



Löydettiin pyörälenkillä “ihan” kiva taukopaikka. :D



Treenailua Joensuussa.



Hölläilyä.



Tän päivän treeni uudessa treenipaidassa.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *