Hae
JohanOnFitness

Säästöliekki

Eilen aamu alkoi aamulenkillä. Kävin Pitkäkoskella reippaasti kävelemässä noin 40 minuuttia ja sain hyvin päivän näin käyntiin.


Pitkäkosken maisemaa.

Tiistaina kävin tapaamassa valmentajaa ja käytiin tän hetkistä tilannetta läpi. Puhuttiin mitä mun kannattaa nyt muutama viikko tehdä ennen kuin kisavalmennus alkaa.
Paino tosiaan ei ole pudonnut sillä tavalla kuin olisi pitänyt ja valmentaja sanoikin, että mun keho on vieläkin sekasin yksin vedetystä puolen vuoden dietistä. Kyseisessä dietissä kaloreita oli aivan liian vähän liikuntaan nähden ja siitä seurauksena keho ei toimi oikeella tavalla.
Keho on vieläkin säästöliekillä ja tämän takia mun pitää unohtaa vaaka ja nyt keskittyä herättämään keho takaisin henkiin ja päästä pois säästöliekiltä.

Itse vetämäni Puolen vuoden dietin tuloksena myös “naistenpäiviä” ei mulla ole ollut käytännössä noin 10 kuukauteen, joka tietenkin on myös merkki siitä että keho ei toimi normaalisti.

Nyt ollaan yritetty herätellä kehoa viimeiset kolme kuukautta ja vieläkin ollaan aika jumissa. Sain kumminkin sen 4kg tiputettua nyt 3 kuukaudessa, mutta se ei ole paljoa.

Valmentaja sanoi, että vaikka vaikka musta nyt tuntuu, että syön tosi paljon niin nyt mun ruokavaliossa hiilareita on samalla tavalla kuin ketoosi dietissä eli vieläkin todella vähän ja hiilareita on nyt pakko ruveta syömään.

Hän sanoikin, että jos kehoa ei saada herätettyä niin mä en tule olemaan kisakunnossa ensi kesänä. Nämä oli tietenkin ne sanat joita en olisi halunnut kuulla, mutta tottakai tiedän tilanteeni.

Mun on vaan pakko nyt asennoitua kokonaan eri tavalla ja yrittää keskittyä nyt vaan syömiseen ja todella rankkoihin treeneihin. Aerobiset treenit saa nyt jäädä minimiin ja saankin 1-2 kertaa viikossa maksimissaan käydä lenkillä.

Mun uuden valmentajan Jarin eli Bullin tapaan heti elokuussa ja saan uuden treeniohjelman ja ruokavalion. Nyt ennen kuin kisavalmennus alkaa keskityn treenaamiseen ja yritän vapautua kaikesta stressaavasta ja syön perusruokana mun nyt olevan ruokavalion mukaan, mutta höllään vähän ruuan suhteen kesälomalla. Yritetään saada stressihormonit nollille ja elimistöä käyntiin.

Eilen menin valmentajan tapaamisen jälkeen käymään Linnanmäellä kummitytön kanssa, jonka jälkeen menin salille. Eilen oli vuorossa yläkroppa treeniä.

Tiistain treeni:

  • Ylätalja vasta ote 2 x 8 x 48kg, 2 x 10 x 41kg, 1 x 10 x 37kg
  • Kulmasoutu kp 10 x 15kg/käsi, 4 x 17,5kg/käsi

Triplasarjana:

  • Vipunostot suorin käsin sivulle 5 x 15 x 5kg/käsi
  • Vipunostot eteen 5 x 15 x 5kg/käsi
  • Vipunostot taakse 5 x 15 x 5kg/käsi

—-

  • Ylätaljasta naruilla rinnalle veto selkäliikkeenä 4 x 10 x 45kg
  • Ranskalainen punnerrus taljassa 5 x 10 x 37kg
  • Hauiskääntö scotissa z-tangolla 4 x 10 x 22,5kg
  • Vatsat penkissä 15kpl + vartalon kierrot 15 kpl/puoli + jalkojen nostot roikkuen 15kpl

Treeni sujui tosi hyvin ja sain kunnolla hien pintaan. Jalat oli edelleen kipeenä sunnuntain treenistä joten se vaikutti vähän energiatasoon. Kokonaisuudessaan kumminkin tosi hyvä treeni.

Tänään mulla oli kauneuspäivä. Mulla on aika “dayspassa”, jossa kävin ottaa ripset, rakkennekynnet sekä varpaisiin geelilaukkauksen. Nyt kelpaa lomalle lähteä! :)

Aikaisemmassa elämässä oon aina palkinnut omista saavutukista itseäni herkuilla, mutta nyt uudessa elmäntavassa palkitsen itseäni muilla asioilla. Vaikka olin pettynyt neljän kilon pudotukseen niin mietin itseäni minkälainen olin vuosi sitten. Ajattelin, että olen nyt tämän ansainnut ja yritän nauttia tän hetkisistä saavutuksista. Vuoden päästä olen taas saavuttanut jotain muuta. Pitää yrittää pysähtyä aina välillä ja nauttia hetkestä ja yrittää arvostaa itseä tässä hetkessä, eikä aina vaan ajatella että sitten kun olen taas vähän laihempi ja sitten kun olen taas vähän lihaksikkaampi jne. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta pienin askelin.

          
Vertauskuvana viime lokakuu vs nyt heinäkuu


Kauneuspäivän jälkeen menin tekemään salille jalkatreeniä, mutta treenit jäi kesken pikaisen työjutun takia ja jouduin lähtemään salilta kesken kotiin hoitamaan työasiat. Muutaman liikkeen kerkesin kumminkin tehdä.

Keskiviikon keskeytetty jalkatreeni:

  • Jalkaprässi kapealla jalka asennolla 3 x 10 x 160kg
  • Etureidet laitteessa 3 x 10 x 25kg /hitaasti ylös ja hitaasti alas) + 10 x 30kg (nopeesti ylös ja hitaasti alas) + 10 x 35kg (pumppaukset)

Tsemppiä kaikille treeneihin ja varsinkin kisailijoille paljon tsemppiä kisadiettiin nyt kun syksyn kisat lähestyy!


Uusi  kesämekko!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *