Hae
JohanOnFitness

Keskiviikon treenausta ja kuvia

Neljä välipäivää takana ja tänään oli eka salitreeni tauon jälkeen. Oli hyvä fiilis mennä treenaa ja sain tosi hyvin itsestä irti. Neljän päivän tauko tuli sen takia, koska mun treeniohjelmaan kuuluu aina 18 treenin jälkeen 4 päivän ”pakkolepo”, jotta kroppa palautuu kunnolla. Ilman palautumista kehitys hidastuu. 

Treenit tein omalla ”kotisalilla” eli Martinlaakson Fitness24Sevenissä. Sain hyvän alkulämmön kun poljin pyörällä salille. 

Keskiviikon treeni:
• Vinopenkki 4 x 6-8 x 30-32,5 kg
• Rintapenkki 4 x 8 x 30 kg
• Rintapenkki kp 3 x 6 x 12,5 kg/käsi
• Kulmasoutu kp 4 x 8 x 20 kg/käsi
• Kulmasoutu tangolla 8 x 37 kg, 2 x 8 x 42 kg, 1 x 8 x 47kg
• Ylätalja vastaotteella 4 x 8 x 47kg

Supersarjana:
• Vipunostot sivulle suorin käsin 4 x 10 x 5 kg/käsi
• Vipunostot eteen suorin käsin 4 x 10 x 5 kg/käsi
• Vipunostot taakse 4 x 10 x 5 kg/käsi

Huomas kyllä, että kroppa oli palautunut ja jaksoin tosi hyvin tehdä. Tänään oli niin sanottu heavy-treeni, eli isoilla painoilla lyhyttä sarjaa. Tälläisten treenien tarkoituksena on saada voimaa ja tietenkin kasvattaa lihasta. Heavy-treeniä tuin olkapäiden supersarjalla. Sen tarkoituksena oli pumpata olkapäät ihan loppuun. 

Treeniohjelma on todella monipuolinen ja siihen kuuluu niin heavy-treenejä kuin voluumi-treenejä. Voluumi-treeneissä tehdään taas pitkiä toistoja mm. kiertoharjoitteluna tai supersarjana. 

Lihaksen tulisi olla melkein aina kipeä seuraavana päivänä treenin jälkeen. Lihas kasvaa silloin kun se vaurioituu kovassa treenissä. Kun lihas on vaurioitunut elimistö erittää kasvuhormonia, joka korjaa vaurioituneen lihaksen ja tadaa lihas kasvaa. 🙂 Itse huomaan että lihakset ei aina tuu kipeeks kun yksin treenaa, mutta heti kun PT on vetämäs mulle treenit niin huhhuh kyllä paikat on kipeenä. Pitää vaan itse yrittää painaa niin kovaa, että oikeasti sattuu ja muistaa että vain siten se lihas saadaan kasvamaan. 

Huomenna taas töihin ja salille! Mukavaa viikkoa kaikille!

Tän päivän työasu.

Selkä kuvaa treenin jälkeen.


Kisavuosi starttas än yy tee Nyt!

Nyt se sitten alkoi. Vuoden kestävä kisavalmennus, jonka huipentuma on syksyn 2014 Bikini Fitness -kisat. Kisaan ryhmässä 168 cm. 


Oma fiilis on hyvinkin ristiriitainen mutta päällisin puolin todella hyvä. Tunneskaalaan kuuluu jännitys, pelko, innostuneisuus, päättäväisyys ja rakkaus. 

Ajattelin avata näitä tunteita enemmän ja miettiä mistä mikäkin tunne johtuu. 


Jännitys

Jännittää kaikki tulevat uudet tilanteet; poseharjoitukset, kilpaileminen ja heittäytyminen matkan vietäväksi. Tämä jännitys on kumminkin hyvää jännitystä ja kuuluu varmasti ensikertalaisilla asiaan. 



Pelko

Pelko siitä ettei pärjää, pelko siitä miten kroppa ja elimistö toimii tai kestää. Miten lähipiiri tulee suhtautumaan ja ketkä ystävät jaksavat olla tukena matkan ajan. Nämäkin tuntemukset, ovat varmasti täysin normaaleja ja hallittavissa olevia.



Innostuneisuus

Välillä tekisi mieli hyppiä sängyllä ja huutaa täysiä JEEEE! Odotan innolla kropan muutoksia ja uusia asioita mitä kilpailuun valmistautuminen tuo mun elämään. Olen saanut mahtavat sponsorit tueksi koko matkalle ja innolla odotan yhteistyötä heidän kanssa. 



Päättäväisyys

Olen tehnyt päätöksen vetää kisavalmennuksen täysiä. Eli minkään näköisiä repsahduksia ei ole tiedossa. Ihmisenä olen hyvinkin päättäväinen ja jos jotain päätän sen myös teen. 



Rakkaus

Rakkaus lajiin. Kliseinen lausahdus, mutta enhän mä vois vuotta tähän laittaa ellen tätä rakastaisi. En tee tätä pelkästään minkään ulkonäön takia. Hulluhan olisin jos ulkonäkö olisi ainut motiivi ja sen takia vuoteen en söisi herkkuja, en nauttisi viinilasillista ja mitätöisin sosiaalisen elämäni. Ei ei ei. Helpompi ja takuuvarmasti halvempi vaihtoehto olisi mennä Tallinkilla meren toiselle puolelle terän alle. 


No miksi sitten teen tämän, onko rakkaus lajiin ainut motiivi. Ei toki. Haluan saavuttaa jotain elämässä ja oikeasti pärjätä jossain. Haluan tehdä jotain mihin kaikki ei pysty. Näiden syiden lisäksi on myös se fiilis minkä saan rankan treenaamisen jälkeen. Sitä ei voita mikään. Ja tottakai myös yhtenä motiivina on se ulkonäkö, mutta ei missään nimessä päämotiivina. 




Kun aloitin viime lokakuussa tehovalmennuksen Fitfarmin kanssa kirjoitin blogiini kaikki ne positiiviset asiat mitä valmennus elämään tuo negatiivisten asioiden sijaan ja ajattelin, että se on myös hyvä tapa aloittaa kisavalmennus vuoteni.



Kisavuosi tuo minulle:

– Uusia samanhenkisiä tuttavuuksia ja toivottavasti jopa kavereita

– Uudenlaisen ajatustavan elämään, treenaamiseen ja ravintoon

– Syvenevät ystävyyssuhteet todellisten ystävien kanssa

– Mielettömiä kokemuksia 

– Opin uusia asioita: poseeraukset, kävelyt, treenaamista, ruokaa jne. 

– Uuden ulkokuoren. Joidenkin mielestä huonomman ja joidenkin mielestä paremman. Mun mielestä paremman. 🙂 

– Itsensä ylittämistä ja omien rajojen rikkomista (rajojen ei raajojen, toivottavasti :D)



Tätä listaa lueskelen niinä hetkinä kun tuntuu, että motivaatio on kadoksissa. 

Tästä vuodesta tulee mun tähän astisen elämän paras!  Päätin sen nyt!