Hae
JohanOnFitness

Fitness arkea ja matkailua

Työmatka on ohi ja nyt vihdoin alkoi loma. Nyt on aikaa treenata ilman tarkkaa aikataulutusta. Ihanaa!!

Lähdin työmatkalle tiistaina ja tulin takaisin torstaina vasta myöhään illalla. Amsterdamissa oli todella paljon ohjelmaa ja vaikka liikuntaan ei omaa aikaa ollut niin onneksi ohjelma oli aika aktiivinen joten sain sen kautta aikaiseksi jotain treeniä.


Hotellihuone oli 2 kerroksinen, aivan ihana!


Ensimmäisenä iltana oli museossa käyntiä, kävelyä ja illallista. Illallisella oli varattuna mulle salaatti joka ietenkin aiheutti muutamia kysymyksiä ruokapöydässä kun muilla oli eri ruuat.

Toisenä päivänä oli ryhmätyöskentelyä, polkupyörävenelyä, Heinekenin museoon tutustumista ja kanaaliristeilyä, illallista jne. Polkupyöräveneily meni ihan treenistä, koska se eksti joku yli 30 min ja poljin ihan hullua tahtia heti alusta alkaen. Olin aivan hiestä märkä sen jälkeen. Kuulin sitten jälkikäteen että mitä kovempaa sitä polkee niin sitä hitaampaa se menee. :D

Viimeisenä päivänä oli muita aktiiviteetteja. Nukuin huikeat 4h yöunet, jonka jälkeen menin aamulenkille. Aamupalan jälkeen lähdettiin melontareissulle. Melonnassakin mentiin noin 45 minuuttia hyvää tahtia.

Paljon oli ohjelmaa, mutta oli tosi kiva reissu. Ruokien puolesta jouduin vähän soveltamaan aina tilanteen mukaan. Pääasiassa söin illallisilla aina salaattia mutta lounaalla söin aina leivän, koska muuta ei ollut tarjolla. Aamupalalla söin kananmunaa ja kananmunaa. Kaikista herkuista ja alkoholista pysyin tietenkin kaukana. :)


Lenkkimaisema Amsterdamissa


Hotellin aula, reippailemaan lähdössä.


Melontareissun maisemaa


Hotellin illalliselle lähdössä

Eilen menin loman kunniaksi salille ja tein yläkroppatreenin.
Perjantain treeni:

  • Ylätalja leveä eteen 8 x 48kg, 2 x 8 x 41kg
  • Kulmasoutu tangolla 3 x 8 x 55kg
  • Romanialainen maastaveto 3 x 8 x 65kg
  • Pystypunnerrus kp 3 x 8 x 10kg/käsi
  • Vinopenkki tangolla 3 x 8 x 27,5kg
  • Vipunostot suorin käsin sivulle 4 x 10 x 5kg/käsi
  • Ranskalainen punnerrus tangolla 10 x 20kg, 2 x 10 x 22,5kg
  • Hauiskääntö scottpenkissä mutkatangolla 3 x 8 x 20kg
  • Saattiset pidot tangolla 3 x 20kg

Treeni meni tosi hyvin ja ihana oli päästä muutaman päivän tauon jälkeen taas salille. Jotenkin tuntui ettei voimaa ollut kauheasti, mutta se varmasti johtui ylitsepääsemättömästä väsymyksestä. Tuntuman sain hyvin ja fiiliskin oli treenin jälkeen taas kohdillaan. :)

Nään valmentajan tiistaina ja käydään nyt menneen 3kk treenijaksoa vähän yhdessä läpi. 4 viikon päästä alkaa kisavalmennus ja siihen alkaa henkinen valmistautuminen. Valmentaja laittoikin nyt viestiä, että vaa’alla ei tarvitse joka viikko nyt käydä, koska nyt ei ole tarkoitus enää dietata vaan kasvattaa lihaksia ja diettaaminen alkaa seuraavan kerran sitten kisadietillä eli varmaankin tammikuussa. Tää ei tarkoita kumminkaan sitä että voisin nyt vapaasti syödä puoli vuotta vaan myös tämän ajan kaikki ruoka menee ruokavaa’an kautta suuhun. 

Laitan tiistaina valmentajan tapaamisen jälkeen infoa 3kk tuloksista, paino ei ole laskenut kuin muutamia kiloja mutta tarkoituksena on ollut saada käynnistettyä aineenvaihdusta puolen vuoden säästöliekistä. :)

Nyt heinäkuussa lomani ajan syön vähän vapaammin ja yritän olla stressaamatta seuraavat kolme viikkoa syömisistäni niin paljoa. Tottakai arkiruoka on samaa kuin tähänkin asti, mutta annan luvan itselleni vähän höllätä. Viimeksi olen höllännyt tämän verran tasan vuosi sitten. :D

Elokuun alussa alkavassa kisavalmennuksessa olen asennoitunut siihen, että vapaasyöntipäiviä ei tule koko vuoteen. Jos on tankkauspäiviä niin nekin varmasti pitää mennä valmentajan ohjeiden mukaan.

Treenien suhteen koko kesälomakin mennään samalla tavalla kuin aina; eli salitreenejä 5 krt viikossa ja aamulenkkejä 2-3 krt viikossa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *