Hae
JohanOnFitness

Tappo Jalkatreeni

Tänään aamulenkin jälkeen söin rauhassa aamupalan ja valmistauduin henkisesti tulevaan valmentajan vetämään jalkatreeniin.

Jalkatreeni alkoi klo 12.00 Kampin Motivuksessa ja treenattiin tänään takareidet, pohkeet ja vatsat. Pelotti taas ihan hulluna, koska jalkatreeneissä aina tunnen ihan sietämätöntä kipua.

Sunnuntain treeni:

  • Jalkaprässi yhdellä jalalla 15 x 15kg + laitteenpaino, 15 x 20kg, 15 x 30kg, 15 x 30kg + tiputukset 15 x 20kg, 15 x 10kg (kaikki per jalka)
  • Reisikoukistus laitteessa 3x 15 x 20kg (hitaasti rutistus ja hitaasti ylös) + 15 x 25kg (nopeesti alas ja hitaasti ylös) + 15 x 30kg (nopeesti alas ja nopeesti ylös)
  • 2 x per jalka: Polven koukistus maaten mahalleen ja pt paino jalkaa alas kun koukistin ja veti als kun piti pitää jalkaa koukussa.
  • Pohkeet istuen 4 x 10 x 20kg syvältä hitaasti + 5 pumppausta
  • Pohkeet laitteessa 4 x 15 x 50kg + putkeen pohkeet seisten omalla painolla 20kpl

Bunuksena triplasarjana:

  • Vatsat 20kpl
  • Vatsapenkissä vartalonkierrot 20 x 10kg
  • Jalkojen heitot penkissä 20kpl

Näitä tehtiin kaksi kierrosta.

Oli ihan tappo treeni! Kaikissa liikkeissä sain mielettömän hyvän tuntumana ja takareisissä sattu tosi paljon huhhuh! Pohkeissa myös kipu oli ihan suunnaton. En oo eläessäni tuntenut moista kipua. Valmentaja vaan nauroi kun ei meinannut pysyä housuissani ku kiemurtelin sarjan jälkeen kivusta. :D Treenin jälkeen oli kyllä aivan voittaja olo! Huippua!

Se olikin vika treeni heinäkuussa pt:n kanssa. Elokuussa alkaa sitten noin kerran viikossa yhteiset treenit niin intensiteetti pysyy hyvänä koko kisavalmennuksen ajan. :)

Supersarjaa

Lauantaina nukuin niin pitkään kuin vain nukutti ja aamulla otin kotona ihan rauhallisesti enkä kiirehtinyt mihinkään. Kiva oli vain olla. Päivällä lähdin tekemään salille kaverin kanssa yläkroppatreenin ja tosi hyvä treeni saatiinkin aikaseks.

Lauantain treeni:

Supersarja 1

  • Ylätalja rusetti 3 x 8 x 41kg, 8 x 37kg
  • Alatalja veto 3 x 6 x 37kg

Sarjan välissä 45 sek taukoa.

Supersarja 2

  • Pystypunnerrus 4 x 8 x 10kg/käsi
  • Vipunostot suorin käsin sivulle 4 x 8 x 6kg/käsi

Sarjan välissä 45 sek taukoa.

Supersarja 3

  • Tasapenkki 3 x 6 x 12,5kg/käsi
  • Penkkidippi suorin jaloin 10, 8, 6

Sarjan välissä 45 sek taukoa.

Supersarja 4

  • Hauiskääntö taljassa 4 x 8 x 37kg
  • Ojentajat ylätaljassa 2 x 8 x 41kg, 2 x 8 x 37kg

Sarjan välissä 45 sek taukoa.

Supersarja 5

  •  Selänojennus 4 x 20
  • Vatsat jumppapallolla 4 x 20

Liikkeet tehtiin suoraan putkeen vuorotellen ilman taukoa.

Bonukset:

  • Punnerrukset smithiä vasten 3 x 10
  • Kulmasoutu 8 x 45kg, 8 x 50kg, 8 x 55kg
  • Olkapään pumppaukset 10

Oli tosi hyvä treeni ja mukava oli tehdä taas yhdessä kaverin kanssa. Sai tosi hyvin itsestä irti. Voimaa ei ollut niin paljon kuin normaalisti ja välillä tuntu että hyydyn täysin mutta loppuun asti vedettiin asenteella.

Tänään aamulla kävin aamulenkillä ja kohta lähden pt:n rääkkiin ja vielä jalkatreeniä. Pelottaaa! :D

Kivaa sunnuntaita kaikille!